Väga upp Thulesläp

Här är lite info http://www.husvagnochcamping.se/artiklar/tips-och-rad/20130114/sa-far-du-hogre-lastvikt-pa-husvagnen

Det var dock inte denna info jag hittade förut. Hade för mig att det mellan vissa år var helt kört att typa om. Men det kanske var tillverkarna själva som satte stopp där.
Det är tillverkarna själva som begränsar och i just Thules fall så utfärdar de inte intyg för vagnar äldre än 10 år medan däremot Boj (Forzab) inte har den begränsningen tex. :)
 
De kan ju ha plockat ut det som demosläp i högst vikt och vägt ner det till er.
Kom på sen att släpet stod redan i 1400kg när vi köpte det, vägdes aldrig ner. Dock har vi fått svar från två olika ÅF att det går o väga upp, väntar svar från en 3e. Priserna skiljer sig dock enormt mkt så det tåls o kolla upp om man ska göra det!
 
Kom på sen att släpet stod redan i 1400kg när vi köpte det, vägdes aldrig ner. Dock har vi fått svar från två olika ÅF att det går o väga upp, väntar svar från en 3e. Priserna skiljer sig dock enormt mkt så det tåls o kolla upp om man ska göra det!

Det kan fortfarande vara invägt högre. Valde ni vikt eller var den given?

Jag har beställt nytt släp. Valt vikt själv. Jag har valt 1400 kg så det kommer vägas in på 1400 kg vid första registrering. Och aldrig gå att höja över det som reglerna ser ut nu (trots att tillverkaren tillåtet upp till 1600 kg vikt).
 
Det kan fortfarande vara invägt högre. Valde ni vikt eller var den given?

Jag har beställt nytt släp. Valt vikt själv. Jag har valt 1400 kg så det kommer vägas in på 1400 kg vid första registrering. Och aldrig gå att höja över det som reglerna ser ut nu (trots att tillverkaren tillåtet upp till 1600 kg vikt).

Släptet stod redan på 1400kg när vi köpte det. ÅF hade inget hemma i rätt vikt när vi var där men kom på detta demosläpet hos en annan men hade inte koll på dens vikt så han ringde o kollade när vi var där. Som tur var då så var det registrerat på 1400kg som var exakt det vi fick dra då med vår bil. Vi vet tyvärr inte vad de tagit ut släpet i för vikt men det kan juh mkt väl vara så att de tagit ut det i högre vikt och sedan vägt ner det just för att köparen i framtiden skulle kunna väga om det till valfri vikt. Det hade juh aldrig åkt en häst i det utan endast stått på några mässor. ÅF sa juh själv till oss att det bara var att höra av sig sen när vi tagit BE-kort så löste dem uppvägningen.
 
Kom på sen att släpet stod redan i 1400kg när vi köpte det, vägdes aldrig ner. Dock har vi fått svar från två olika ÅF att det går o väga upp, väntar svar från en 3e. Priserna skiljer sig dock enormt mkt så det tåls o kolla upp om man ska göra det!

Du får gärna PMa mig priser och vilka du kollat med om du vill
 

Liknande trådar

Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 471
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 149
Senast: Sel
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 655
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 122
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp