Värsta julklappen du fått?

Vid närmare eftertanke är jag lite tudelad till det här med dåliga julklappar. Jag tänker att jag fått en gåva från någon och vem är jag att bestämma att den var dålig, jag hade ju kunnat få inget alls istället. Men.. lite förväntningar tycker jag man kan ha på personer som ändå står en hyfsat nära när jag vet att de har möjligheter att välja.
Alltså för mig handlar det kanske inte om att presenten i sig är dålig, utan att den absolut inte passar mottagaren eller har noll tanke bakom. Förra året fick jag MASSOR av strumpor och kökshandukar, kanske inte låter så roligt men det var bara det jag önskat mig och är därför sjukt nöjd!
 
Alltså för mig handlar det kanske inte om att presenten i sig är dålig, utan att den absolut inte passar mottagaren eller har noll tanke bakom. Förra året fick jag MASSOR av strumpor och kökshandukar, kanske inte låter så roligt men det var bara det jag önskat mig och är därför sjukt nöjd!

Ja det är väl lite det jag menar när jag tänker att jag har förväntningar. Och då menar jag inte förväntningar på vissa sorters gåvor utan förväntningar på att personen tänkt ialla fall litegrann.

Typ den här julen är jag lite trist och ger böcker till alla jag ska fira jul med. Men alla gillar att läsa och jag har valt ut böcker jag tror de kommer uppskatta. :)
 
1) Jag hade noga förhört mig om vilken typ av julklapp särbon hade gillat. Då väggarna i boendet på varsitt håll var rätt kala så hade jag landat i en tavla i form av ett stilleben. Sagt och gjort: som student målade jag ett stilleben.
Tyvärr så hade han misstolkat situationen lite lätt - han köpte ett liknande stilleben på IKEA och sen bytte vi tavlor det året.
Kommentaren minns jag tydligast av allt "det syns ju vem som är proffs på att måla".

Nä, jag torde inte vara helkass på att måla rent objektivt, såvitt ett subjektivt område nu kan tolkas öht.

2) Rynkkrämen vid 26 års ålder av dåvarande svärisar.
 
1) Jag hade noga förhört mig om vilken typ av julklapp särbon hade gillat. Då väggarna i boendet på varsitt håll var rätt kala så hade jag landat i en tavla i form av ett stilleben. Sagt och gjort: som student målade jag ett stilleben.
Tyvärr så hade han misstolkat situationen lite lätt - han köpte ett liknande stilleben på IKEA och sen bytte vi tavlor det året.
Kommentaren minns jag tydligast av allt "det syns ju vem som är proffs på att måla".

Nä, jag torde inte vara helkass på att måla rent objektivt, såvitt ett subjektivt område nu kan tolkas öht.

2) Rynkkrämen vid 26 års ålder av dåvarande svärisar.

Gällande nummer två så är det ofta att rekommendera att börja använda anti-age produkter i den åldern. Om man nu bryr sig om sådant, så det tycker inte jag är en dålig present (om man ens gillar hudvård! :))
 
Tror jag talat om det någon gång förr här på buke. Då jag var en liten tonårstjej hade Ellos en jättefin filt med en tiger på. Jag önskade mig den och fick en tråkig brunrutig filt istället. Visserligen tjock o varm men passade inte som överkast. Mamma ville väl, men hon hade missförstått mig. Hon trodde jag bara ville ha en filt för att jag frös... Filten hängde i alla fall med då jag flyttade hemifrån och höll länge. Den värsta jag köpt någon gång var till min exman. Vi hade inte varit ihop länge så jag kände honom inte tillräckligt väl. Han ville ha ett skåp till garaget och jag som gillar återbruk och hantverk köpte en omgjord jeepdunk. Vackert rödmålad och med tre hyllor i. Hemskt opraktisk tyckte han, och fel storlek! Han var besviken som ett barn. Jag fick så vackert lov att skicka tillbaks den.
 
Varje år får jag prydnadssaker från Rusta av mina kusiner. Hatar prydnader över allt annat och ber varje år om att INTE få något sånt :meh: Blir ju inte bättre av att det ganska ofta står typ Carpe diem eller Home sweet home på sakerna.
 
Apropå dåliga julklappar så blir jag lika besviken varje år jag klart och tydligt uttrycker att jag hellre önskar pengar till WWF och kattorganisationer men det inte lyssnas på, annat än av min mamma. Min mans familj tycker inte det är kul julklappar att ge så då får jag annat .... Fina saker såklart, men jag vill helst inte stödja överkonsumtionen i samhället med saker jag inte behöver.
 
Nordens Flora, illustrerad utgåva när jag var 12. Jag älskar att få böcker, bästa presenten men just den blev ett antiklimax:D
 
Fyfan jag hade dött :rofl:
Min favorit från dem är en tavla med texten ”Home is where the heart is” med lampor runt texten, köpt på en affär som då hette Lågprismagasinet. Jag trodde det var ett skämt när jag öppnade paketet, men när vi träffades nästa gång frågade de om jag hade hängt upp den än. Fy fan vad ful den är, nästan så jag måste leta fram den för att visa. :rofl:
 
Fotriktiga tofflor med öppen häl och hårda när jag önskade(och tydligt förklarat) att jag önskade mig tofflor som var jättemjuka inuti och med höga kanter. Var samma märke dessutom så jag blev först jätteglad när jag såg kartongen.
En handmixer och jag undviker att laga mat, köper färdiga matlådor... vilket personen visste. Men den kom väl till pass när handmixern min rumskompis hade gick sönder, såpass att jag inte ens mindes den var min när hon flyttade :rofl:
 
Inte julklapp... Men jag fyllde 30 i år. Inte en enda present, vare sig från mina föräldrar, övriga släktingar eller sambon. Sambon förstår jag, vi var mitt uppe i en flytt från fastlandet till Gotland, och vi sa att vi skulle gå ut o äta istället. Meeeen det blev aldrig av och nu har vi så knort med pengar att det helt enkelt inte går.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 545
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 117
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 133
Senast: Hazel
·
Relationer Är medryttare och vill gärna ge julklapp till ägare och häst. Förra året gav jag godis till häst och godis + bok till ägare, men behöver...
Svar
6
· Visningar
668
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp