Värsta julklappen du fått?

Jag kom på en till sak, minns inte om det var julklapp eller födelsedagspresent. En prenumeration på en språktidning. Visst är jag intresserad av språk men inte så mycket att jag vill läsa tidningar om det. De inplastade tidningarna förblev inplastade, tror jag öppnade en eller två, och när givaren hälsade på såg h*n att jag hade nån framme och frågade om h*n fick ta den. Javisst sa jag och fiskade fram alla andra jag hittade. :o
Har inte fått nån present av den personen sen dess.

:D
 
Ost av min svägerska, som egentligen var till min man (”ja, den får väl vara till dig också”). Jag är mjölkproteinallergiker.

Annars är nog det värsta en bröllopsgåva, vi hade motsagt oss gåvor till förmån för donationer till forskningen om ME/CFS, som jag har. Vi fick ett presentkort på en upplevelse (sånt där man kan köpa på matbutiker osv). Har försökt kolla lite på upplevelserna någon gång men det verkar mest vara sådant jag inte klarar av på grund av MEn eller där maken skulle krypa ur skinnet av tristess (typ spa).
 
Du får i alla fall något från jobbet. En av mina kollegor frågade chefen lite försynt om vi brukar få jullunch eller klappar eller så. Men sådana förmåner står minsann inte landstinget för! Vi får ju både lön och semester. Funny, jag trodde typ det var lag på att få lön för utfört arbete. Vi är väl inte landstingets trälar liksom..

Jag tycker det är bra att mina skattepengar inte går till oönskat krimskrams till personalen. Jobbar kommunalt och vill inte ha julklappar.
 
Har funderat länge nu på vad jag tycker är sämsta julklappen jag fått någon gång... Kan inte riktigt komma på något sådär så jag antar att jag haft tur :). Visst, ibland när jag öppnat presenterar så har jag fått fundera en stund men sen har grejerna varit både uppskattade och använda.

Den knasigaste julklappen jag fått måste vara den jag fått i år från min arbetsgivare. Senaste året har varit väldigt tung för flera anställda med flera som tyvärr blvit sjukskrivna, högt tryck på för få arbetstagare, chefsbyten m.m.
Vi får en resväska - som jag ändå måste säga är väldigt bra efter att jag känt och klämt på den :up: Vi är flera som har skojat om att chefen tycker det är dags för semester.. Det ironiska i det hela är att flera av oss som har sökt semester för vintern och våren har blivit nekade... :p
 
Det jag fick av min far i år. Pengar insatta på ett konto som jag avvecklade för 3.5 år sedan ”för han hittade inget att ge mig”. Han har inte frågat vad jag önskar mig eller ens dubbelkollat att han har rätt kontonummer...
 
Jag fick en jul en prydnadskudde med hästar på afton enda julklapp av min mor och styvfar.
Till en 26 åring som inte tycker om krimskrams. :cautious:
Mina bröder fick pjäxor och skidor. :meh:
Det var sista året jag spenderade julafton med min mor.

Inte julklapp men när jag fyllde 8 fick jag påminna min mor om att jag fyllde år. Fick välja vad jag ville ha. Det var kväll och där vi var var det väldigt mycket öststat fortfarande (1991) dvs inga öppna affärer på kvällen och knappt ngt övht så jag valde, och fick, ett glas rödvin till maten.
När jag fyllde 7 eller 8 glömde mina föräldrar bort att jag fyllde år.
Jag föll ihop hysteriskt gråtande halvnio på kvällen när jag insåg att de inte skulle fira mig.
Ändå hade jag med present hem från skolan
Blev OK presenter dagen efter
 
I år fick jag en bl.a. en begagnad svampbok (en sådan hade vi hemma när jag var liten), och nej jag kommer aldrig plocka annat än typ trattisar. Fem par sockor med djurmotiv tillverkade i Kina, nåågot för små för mina fötter i storlek 41. En orange liten skinnask med någon konstig metallmojäng i som gör att man kan vika upp långa halsband så de blir dubbla. :confused:

Tror detta var en av de sämre jularna på julklappsfronten. :D
 
I år fick jag en bl.a. en begagnad svampbok (en sådan hade vi hemma när jag var liten), och nej jag kommer aldrig plocka annat än typ trattisar. Fem par sockor med djurmotiv tillverkade i Kina, nåågot för små för mina fötter i storlek 41. En orange liten skinnask med någon konstig metallmojäng i som gör att man kan vika upp långa halsband så de blir dubbla. :confused:

Tror detta var en av de sämre jularna på julklappsfronten. :D
Äh, nu är du gnällig, du som älskar skinn! ;)
 
Eftersom folk redan svarat om bröllopspresenter och vanliga presenter också..

Vill bara säga först att jag är jättetacksam för alla presenter och uppvaktning jag får, och jag vet att alla inte alltid har så mycket pengar att köpa saker för eller tid så jag uppskattar bara man får personens sällskap eller hälsning. Men det konstigaste var att inte få varken kort eller present på bröllopet av en till mannen nära person som jag vet har väldigt mycket pengar. Det andra märkliga var en lampa att ha i toaletten som lyser i olika färger från en i närmaste familjen från mannens sida, ska man tolka det som att dessa personer inte gillar mig eller? Jag har på riktigt svårt att veta hur jag ska förhålla mig till dessa personer när vi möts nu.. Utöver detta fick vi vinflaskor från flera gäster. Jag var väldigt gravid, alla gäster visste detta och jag dricker aldrig alkohol till vanligt heller. Kaffekvarn också och jag dricker inte kaffe, dessutom hade vi redan en sedan innan som denna nära vännen borde lagt märke till då denne varit på besök och fått serverat kaffe flera gånger. Vi hade önskat oss en specifik sak i bröllopsgåva för de som ville kan tilläggas. Vi fick fina presenter eller bidrag till bröllopsresa från övriga gäster även de jag vet inte har så mycket pengar trots att jag sa till dem att jag bara var glad om de ville komma.

På förra jobbet så verkligen lovade chefen att fixa kaffekoppar i julklapp till oss anställda efter önskemål från en person på en personalmiddag, där på vi fick äta pizza. På middagen berättade chefen att det fanns massa pengar kvar att använda till sådana saker. Vi var ca fem st. anställda i våran butik. Vi fick inget alls i julklapp :laugh:.
 
Det andra märkliga var en lampa att ha i toaletten som lyser i olika färger från en i närmaste familjen från mannens sida, ska man tolka det som att dessa personer inte gillar mig eller? Jag har på riktigt svårt att veta hur jag ska förhålla mig till dessa personer när vi möts nu..

Varför skulle de inte gilla dig pga att de köpte en "toalampa?" En sån present hade jag tolkat som att de hade idétorka:p:)
 
Ni som får "dåliga julklappar" av cheferna, har ni funderat på att vid något lämpligt tillfälle ta upp överkonsumtion och säga att bidrag till typ rädda barnen eller nåt kanske skulle vara uppskattat?

Jag började på min nuvarande arbetsplats i början av förra året. Till jul fick vi ett varsitt presentkort på systembolaget. Ingen höjdare enligt mig.

I år frågade jag mina kollegor om dom kunde tänka sig att julklappen till oss skulle kunna vara att vi skänkte till något vettigt istället. Samtliga svarade ja.

Vi skänkte vår "julklappspeng" till Noomi i Malmö.
http://www.noomimalmo.se/


Nej, min arbetsgivare la inte till någon extra krona förutom pengarna som skulle gå till personalens julklappar.
 
I år fick jag ett stressigt sällskapsspel av min systers familj. Sånt som de älskar och jag avskyr och mår dåligt av att spela. Fick det bara för att de vill ha något att spela hos föräldrarna :meh:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 547
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 118
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 137
Senast: Hazel
·
Relationer Är medryttare och vill gärna ge julklapp till ägare och häst. Förra året gav jag godis till häst och godis + bok till ägare, men behöver...
Svar
6
· Visningar
670
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp