Värsta julklappen du fått?

Jag fick en grön t-shirt av min farmor ett år. Och då menar jag verkligen GRÖN. Jag var inte ett modemedvetet barn men även jag hade gränser tydligen och vägrade använda den.
Nuförtiden får vi alltid ett kuvert med en summa pengar baserat på var vi står i favoritskalan. Bättre än en grön t-shirt i alla fall :cautious:
 
Inte julklapp... Men jag fyllde 30 i år. Inte en enda present, vare sig från mina föräldrar, övriga släktingar eller sambon. Sambon förstår jag, vi var mitt uppe i en flytt från fastlandet till Gotland, och vi sa att vi skulle gå ut o äta istället. Meeeen det blev aldrig av och nu har vi så knort med pengar att det helt enkelt inte går.

Det där hände mig en jämn födelsedag för länge sen. Så ledsen jag blev och till senare jämna så har jag planerat för saker att göra på egen hand om ifall att det skulle hända igen men det har som tur är inte behövts. Jag hade inga föräldrar då och maken och jag var panka men varför fick du inget från dina?
 
Jag fick en grön t-shirt av min farmor ett år. Och då menar jag verkligen GRÖN. Jag var inte ett modemedvetet barn men även jag hade gränser tydligen och vägrade använda den.
Nuförtiden får vi alltid ett kuvert med en summa pengar baserat på var vi står i favoritskalan. Bättre än en grön t-shirt i alla fall :cautious:

Åh, är inte du heller Bästa Barnbarnet:D
Min farmor höll tal på sin 80-års dag och tackade särskilt Sitt Bästa Barnbarn som hade kommit dit.
Gud vad jag skrattade efteråt:D mitt kära syskon är ett ljuvligt barnbarn men minen på kusiner var obetalbar. Elakt men ack så välförtjänt.
 
Jag fick en jul en prydnadskudde med hästar på afton enda julklapp av min mor och styvfar.
Till en 26 åring som inte tycker om krimskrams. :cautious:
Mina bröder fick pjäxor och skidor. :meh:
Det var sista året jag spenderade julafton med min mor.

Inte julklapp men när jag fyllde 8 fick jag påminna min mor om att jag fyllde år. Fick välja vad jag ville ha. Det var kväll och där vi var var det väldigt mycket öststat fortfarande (1991) dvs inga öppna affärer på kvällen och knappt ngt övht så jag valde, och fick, ett glas rödvin till maten.
 
Det där hände mig en jämn födelsedag för länge sen. Så ledsen jag blev och till senare jämna så har jag planerat för saker att göra på egen hand om ifall att det skulle hända igen men det har som tur är inte behövts. Jag hade inga föräldrar då och maken och jag var panka men varför fick du inget från dina?

Ja du, den som det visste.
 
Åh, är inte du heller Bästa Barnbarnet:D
Min farmor höll tal på sin 80-års dag och tackade särskilt Sitt Bästa Barnbarn som hade kommit dit.
Gud vad jag skrattade efteråt:D mitt kära syskon är ett ljuvligt barnbarn men minen på kusiner var obetalbar. Elakt men ack så välförtjänt.
Haha vad fan! Så taskigt :rofl:
Varken jag eller mina systrar är några favoriter, helt enkelt för att vi inte är avkommor till hennes favoritbarn förmodligen. Men hon brukar åtminstone stoppa vår hundring och kusinernas hundringar i kuvert så vi inte ska märka :angel:
 
Inte julklapp men när jag fyllde 8 fick jag påminna min mor om att jag fyllde år. Fick välja vad jag ville ha. Det var kväll och där vi var var det väldigt mycket öststat fortfarande (1991) dvs inga öppna affärer på kvällen och knappt ngt övht så jag valde, och fick, ett glas rödvin till maten.
Rödvin?! Till en åttaåring?! :eek:
 
Just det, jag är ju faktiskt lite skyldig själv också! När jag var typ 10 år gammal gav jag min pappa en träflisa som jag skrivit God Jul på med sådan där brännpenna i träslöjden. Något säger mig att det inte var en av hans bästa julklappar någonsin :angel:
 
Av ett ex pappa fick jag ett sånt kakfat i två våningar, rosa med tecknade muffins i botten. Ful så in i helvete. Jag är normalt sett rätt bra på att fejka uttryck men där var det fan en kamp att se glad ut alltså...
 
Min sambo frågade vad jag önskade mig i 50årspresent när den dagen närmade sig (vilket är ett antal år sedan... :( ).
Eftersom jag inte hade några speciella önskemål så sa jag "ingenting".
Och det fick jag....
Lite snopet, jag tänkte ju att jag ändå ville ha en present även om det inte fanns något specifikt jag tänkte på.
Har inte fått presenter/julklappar heller under de flesta år, även om han fått av mig.
Nu denna jul, så får jag överraskande nog en rejäl en. När jag tittade på en sak jag blev väldigt förtjust i men upptäckte att den var så pass dyr att jag skulle avstå så sa han att han kunde köpa den till mig om jag ville.
Den lär räcka länge dessutom.
 
Ha, fick mig att komma ihåg att jag ett år fick Viktväktarnas kokbok av farmor (och en halvfull flaska "tantparfym" vill jag minnas)... Perfekt för en osäker tonåring med extremt mycket kroppskomplex. Var dessutom vegetarian och det var huvudsakligen köttrecept. :devil::laugh:
ÅH, jag är inte ensam om att ha fått den boken i julklapp (extremt oönskat av samma orsaker).


Några "släktingar" jag firade jul med förut verkade ta som sin grej att ge mig julklappar som de visste att inte skulle uppskattas. Av dem har jag därför fått en hel del.. intressanta saker, utöver viktväktar-kokboken då.

Jag fick julgransbelysning en gång (när jag var typ 10 år. Varför skulle jag behöva egen julgransbelysning? Jag gillade inte ens julgranar.).
En gång fick jag något som liknade en liiiiiten handväska (typ storlek för en docka) i någon genomskinlig plast. That's it.
Ett år fick jag en penna (modell vanlig bläckpenna för 10 spänn eller vad de nu kostar).

Det var ungefär den nivån på deras julklappar. Och nej. Vi firar inte jul tillsammans längre.
 
Minns inte om det var julklapp eller födelsedagspresent men mamma hade gett pappa i uppdrag att köpa en väckarklocka åt mig. Jag var i tonåren. Klockan jag fick var en som hade passat för en femåring, på urtavlan var det en kanin som spelade fotboll. :meh:
 
Jag fick en jul en prydnadskudde med hästar på afton enda julklapp av min mor och styvfar.
Till en 26 åring som inte tycker om krimskrams. :cautious:
Mina bröder fick pjäxor och skidor. :meh:
Det var sista året jag spenderade julafton med min mor.

Inte julklapp men när jag fyllde 8 fick jag påminna min mor om att jag fyllde år. Fick välja vad jag ville ha. Det var kväll och där vi var var det väldigt mycket öststat fortfarande (1991) dvs inga öppna affärer på kvällen och knappt ngt övht så jag valde, och fick, ett glas rödvin till maten.

Men, vad sjukt. Jag får riktigt ont i magen när jag läser både detta och att du fick smaka cigg när du var ett litet barn. Barnmisshandel är vad det är. Men, utifrån vad du skriver på buke så verkar du ha vuxit upp och blivit en stark och välfungerande vuxen. Jag är alltid imponerade av personer som trots en icke fungerande omgivning klarar sig bra. Styrka till dej!
 
Mormor och morfar brukade vara generösa med ett kuvert eller t.ex en tidningsprenumeration - men mormor tyckte att det var roligt att slå in något också, gärna i plastfolie med ett gammalt snöre på. Vanligast var underbyxor till såväl pojkar som flickor, hiskeliga varianter från ÖoB när det fortfarande var mest överskottslager.

Min salig faster var också helt hopplös. Eller ja - när det blev bra blev det hemskt bra, när det var 1,5 m höga änglar i gipsporslin med glitter på till en tolvåring, not so much ;)
 
Rödvin?! Till en åttaåring?! :eek:
Hemma drack vi alltid ett glas sött dessertvin på lördagskvällen framför tv-n, det var den tidens fredagsmys och till jul gjordes det både glögg och mjöd och jag kan inte påminna mig att jag tagit nån skada av det, snarare att jag har en väldigt sund relation till alkoholen som jag fick med mig hemifrån. Alkoholhaltiga drycker ska avnjutas för att det smakar gott och inte för att bli full.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 633
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 143
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 226
Senast: Hazel
·
Relationer Är medryttare och vill gärna ge julklapp till ägare och häst. Förra året gav jag godis till häst och godis + bok till ägare, men behöver...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp