Värsta julklappen du fått?

Min mest minnesvärda är väl första julen hos mina nya svärföräldrar.
Jag fick en biobiljett. EN.

Och den julen i tonåren när jag fick en motionscykel av mina föräldrar... Visserligen hade jag varit rejält gravt överviktig hela min barndom men i tonåren tunnade jag ur. Och en motionscykel till en tonåring?
 
Min favorit från dem är en tavla med texten ”Home is where the heart is” med lampor runt texten, köpt på en affär som då hette Lågprismagasinet. Jag trodde det var ett skämt när jag öppnade paketet, men när vi träffades nästa gång frågade de om jag hade hängt upp den än. Fy fan vad ful den är, nästan så jag måste leta fram den för att visa. :rofl:

Jag hade också tolkat det som ett skämt :o
 
Ingen julklapp men.... Mitt ex föreslog att vi skulle köpa en bukett med plastblommor som vi kunde räcka fram när vi kände för att ge den andra en blomma. Istället för att köpa en bukett varje gång..
Så romantiskt så jag tror jag avlider :laugh:

Samma ex kom med förlovningsringar, med orden "mamma tycker vi ska förlova oss så hon köpte dom här, så vi kan ju förlova oss nu"
Min reaktion? - - - > :rofl::rofl::rofl::banghead::rofl::rofl::rofl:
 
Diverse fula/skumma prydnadsgrejer. Sånt som aldrig blir använt utan bara blir liggande i nån låda tills man häver iväg det på något loppisbord. Jag köper aldrig prydnadsgrejer till nån annan, för det är ju så svårt att veta vad nån annan tycker att är fint.

Minns ett år (tror jag borde ha varit i 10-12 års åldern) där jag fick en massa tvålar i julklapp eller födelsedagspresent. Fyller år på lucia. Men visste inte riktigt hur jag skulle tolka det, hade folk tyckt att jag varit för skitig under året eller? :confused:
 
Apropå dåliga julklappar så blir jag lika besviken varje år jag klart och tydligt uttrycker att jag hellre önskar pengar till WWF och kattorganisationer men det inte lyssnas på, annat än av min mamma. Min mans familj tycker inte det är kul julklappar att ge så då får jag annat .... Fina saker såklart, men jag vill helst inte stödja överkonsumtionen i samhället med saker jag inte behöver.
Guuuud vad jag hoppas att det respekteras här i år. Jag sa femtioelva gånger förra året "JAG VILL INTE HA NÅGOT! SÄTT IN TILL WWF!!" Åt makens pappa. Så kommer han hem till oss och säger "jaaa, jag har fortfarande inte fått veta vad du önskar dig". Eh. Jo. Det har jag sagt. WWF fick inga pengar det året. I år har jag varit riktigt hård med att jag Vill ha fadderskap (vet inte om det blir tydligare med fadderskap?). VILL. Jag tror att det har nått fram. Vi får se men det lät positivt. Han ville köpa något litet paket också och ja. Jag kunde komma på en sak jag behövde men inte orkat ta tag i så vi får se om han lyder. Annars vet jag inte vad jag gör. Får man be folk lämna tillbaka paket de har köpt åt en? :P

Jag älskar min svärfar men pakethetsen stör mig något enormt. Han vill så gärna dela med sig och sådär men det blir helt tokigt när man uttryckligen ber honom att låta bli prylar.
 
Inte för att tala illa om min saknade mamma men hon hade pippi på lyktor i alla former och färger .Så tanten och jag fick en varsin varje år så blir det strömavbrott så kan jag ändå lysa upp hela huset .Dom var snygga och en gång var det fotogenlampor .Men att få varje år samma typ av saker .Så min bror och jag skämtade med varandra och sa undra vilken lyckta vi får i år
 
Ingen julklapp men.... Mitt ex föreslog att vi skulle köpa en bukett med plastblommor som vi kunde räcka fram när vi kände för att ge den andra en blomma. Istället för att köpa en bukett varje gång..
Så romantiskt så jag tror jag avlider :laugh:

Samma ex kom med förlovningsringar, med orden "mamma tycker vi ska förlova oss så hon köpte dom här, så vi kan ju förlova oss nu"
Min reaktion? - - - > :rofl::rofl::rofl::banghead::rofl::rofl::rofl:
Men åh vad hemskt :rofl:O_o:nailbiting::banghead:
 
Jag fick som tonåring ett set med jacka och termobyxor (bor så pass långt söderut att vuxna människor behöver termobyxor en gång var femte vinter typ) som min farmor egentligen köpt till min sju år yngre kusin. Det var bara det att kusinen var rejält överviktig och kom inte i kläderna (kusinen var annars i den åldern där det är fullkomligt normalt att ha på sig den typen av kläder = ute mycket i skolan/på fritids). Jag var sexton och kusinen nio, och vi kan väl sammanfatta det med att kläderna hade sett rejält mycket mer normala ut på en nioåring.
 
Och den julen i tonåren när jag fick en motionscykel av mina föräldrar... Visserligen hade jag varit rejält gravt överviktig hela min barndom men i tonåren tunnade jag ur. Och en motionscykel till en tonåring?

Ha, fick mig att komma ihåg att jag ett år fick Viktväktarnas kokbok av farmor (och en halvfull flaska "tantparfym" vill jag minnas)... Perfekt för en osäker tonåring med extremt mycket kroppskomplex. Var dessutom vegetarian och det var huvudsakligen köttrecept. :devil::laugh:
 
* En diskborste formad som en kaktus som hade en hållare som en kruka
* 5-6 paket som alla kom från Dollarstores 10-kronorskorg
* Inslaget russinpaket
* Samlade korta skräckhistorier från Stephen King (Jag är patologiskt mörkrädd)


Jag är oxå extremt harig men älskar hans noveller, har 4 samlingar nu.. de senaste läste jag på stranden i Thailand. Gäller att känna till sina begränsningar :angel: men russinpaket..??

Ingen julklapp men.... Mitt ex föreslog att vi skulle köpa en bukett med plastblommor som vi kunde räcka fram när vi kände för att ge den andra en blomma. Istället för att köpa en bukett varje gång..

alltså förlåt men.. :rofl::rofl: h-e-r-r-e-g-u-d
 
Det här var ingen julklapp, men väldigt märkligt. Vi hade sålt en av mina ponnyn och när köparen kom, mamma och dotter, så hade de hört att jag just fyllt år. Så jag fick en inslagen deo :confused:. Jag tror att jag aldrig hade träffat dem förut, ev. en gång vid provridning. Så jag fattar inte varför de skulle ge mig en present alls, och om de nu ville det så borde de väl kunnat hitta på nåt bättre?! Jag var typ 11-12 år.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 545
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 117
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 134
Senast: Hazel
·
Relationer Är medryttare och vill gärna ge julklapp till ägare och häst. Förra året gav jag godis till häst och godis + bok till ägare, men behöver...
Svar
6
· Visningar
668
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp