Värsta julklappen du fått?

Fick en marimekko tygkasse (plastig) av svärmor ifjol. Modell plastkasse. Nu har du nått att stoppa blöjor och sådan i när ni är på promenad. Tack tack.

Skulle inte brytt mig så mycket om de inte var så att min present kostade motsvarade 100 kr. Mannen och vår sån fick vardera presenter för runt 1000 kr (sonen en hel hög med pop kläder. Han var 3 veckor)
 
Jag hade ju glömt de ”fantastiska” presenterna jag fått från jobbet. Ett år fick jag en chokladask, där bäst före datumet gått ut flera månader innan jul. :yuck: Året efter fick jag en blomma, ett fult åbäke med massa glitter på (troligtvis köpt billigt på valfri stormarknad) och den glittrade av sig på allt som fanns inom en meters avstånd från den. Dessutom vägrade blomeländet dö. Förra året fick jag godis, men bara olika varianter av lakrits, som jag inte tycker om.

Få se vad som finns i paketet i år :grin:
 
Fick en liten soptunna av ett ex i julklapp.. :rofl: mina päron fick en osthyvel och en brandsläckare av samma person :p kan inte annat än skratta åt det.. Den är ju väldigt praktiskt storlek på soptunnan, men när vi var ihop så bodde jag fortfarande hemma så hade ingen användning för den..
 
• två minipåsar alhgrens bilar (sådana från typ tom & Jerry-påse) (födelsedag)
• en inslagen gul lök (nästa födelsedag)
• en fällkniv, för att personen själv ville ha den och då tänkte sig att ta den efteråt eftersom jag ändå inte skulle vilja ha den.. (julklapp)

Själv krävde (ska krävde..) han presenter och klappar för minst 2-3000kr varje gång..
Allt av samma ex. Han gav mig många andra saker också,
typ stora skulder, sönderslagna saker och ett liv i misär. Blandat med blåmärken och ptsd. Så antar att jag ska vara glad att jag gick en lök och inte ett sönderslaget ansikte.. :grin:
 
• två minipåsar alhgrens bilar (sådana från typ tom & Jerry-påse) (födelsedag)
• en inslagen gul lök (nästa födelsedag)
• en fällkniv, för att personen själv ville ha den och då tänkte sig att ta den efteråt eftersom jag ändå inte skulle vilja ha den.. (julklapp)

Själv krävde (ska krävde..) han presenter och klappar för minst 2-3000kr varje gång..
Allt av samma ex. Han gav mig många andra saker också,
typ stora skulder, sönderslagna saker och ett liv i misär. Blandat med blåmärken och ptsd. Så antar att jag ska vara glad att jag gick en lök och inte ett sönderslaget ansikte.. :grin:

Åh :cry::heart
 
Jag fick nog värsta julklappen någonsin igår av chefen.
- En biljett till en teaterföreställning, grekiskt drama på 3,5 timmar. En tisdag klockan 19:00. Alla ska gå tillsammans och det finns inget alternativ.

Alltså skall jag gå på en teaterföreställning som jag inte ens är intresserad av efter arbetstid. Förmodligen är enda anledningen att hen själv vill se pjäsen. Ingen annan är nog intresserad men alla kommer gå ändå för att hålla god relation med chefen.
 
Jag fick nog värsta julklappen någonsin igår av chefen.
- En biljett till en teaterföreställning, grekiskt drama på 3,5 timmar. En tisdag klockan 19:00. Alla ska gå tillsammans och det finns inget alternativ.

Alltså skall jag gå på en teaterföreställning som jag inte ens är intresserad av efter arbetstid. Förmodligen är enda anledningen att hen själv vill se pjäsen. Ingen annan är nog intresserad men alla kommer gå ändå för att hålla god relation med chefen.
Du får i alla fall något från jobbet. En av mina kollegor frågade chefen lite försynt om vi brukar få jullunch eller klappar eller så. Men sådana förmåner står minsann inte landstinget för! Vi får ju både lön och semester. Funny, jag trodde typ det var lag på att få lön för utfört arbete. Vi är väl inte landstingets trälar liksom..
 
Du får i alla fall något från jobbet. En av mina kollegor frågade chefen lite försynt om vi brukar få jullunch eller klappar eller så. Men sådana förmåner står minsann inte landstinget för! Vi får ju både lön och semester. Funny, jag trodde typ det var lag på att få lön för utfört arbete. Vi är väl inte landstingets trälar liksom..

Sant! men det är inte en julklapp jag kommer utnyttja. Jullunch fick alla utom jag i år, för jag skulle fixa med fikan som skulle vara direkt efter jullunchen... :banghead:
 
• två minipåsar alhgrens bilar (sådana från typ tom & Jerry-påse) (födelsedag)
• en inslagen gul lök (nästa födelsedag)
• en fällkniv, för att personen själv ville ha den och då tänkte sig att ta den efteråt eftersom jag ändå inte skulle vilja ha den.. (julklapp)

Själv krävde (ska krävde..) han presenter och klappar för minst 2-3000kr varje gång..
Allt av samma ex. Han gav mig många andra saker också,
typ stora skulder, sönderslagna saker och ett liv i misär. Blandat med blåmärken och ptsd. Så antar att jag ska vara glad att jag gick en lök och inte ett sönderslaget ansikte.. :grin:
Alltså. Ja. Jag blir nästan lite full i skratt av gula löken. Men vilken rövhatt du hittade, i flera bemärkelser.
 
Kom på en grej till;
Rekorderliga vita bomulls-tanttrosor i storlek 56, av min mormor.
Jag var 18är gammal, gothare och drog storlek 42. (Dessutom med ganska kraftiga ätstörningsdrag så resultatet blev ju att jag antog att jag såg mycket större ut än jag var (= fet i dåvarande hjärna) och att jag svalt mig själv därefter.)
 
Fick en marimekko tygkasse (plastig) av svärmor ifjol. Modell plastkasse. Nu har du nått att stoppa blöjor och sådan i när ni är på promenad. Tack tack.

Skulle inte brytt mig så mycket om de inte var så att min present kostade motsvarade 100 kr. Mannen och vår sån fick vardera presenter för runt 1000 kr (sonen en hel hög med pop kläder. Han var 3 veckor)

Fast ärligt talat.
Presenterna till sonen är ju mer presenter till dig och pappan än till sonen.
 
Sämsta julklappen jag fått: portvin och stilton-ost.
Inte en dålig present förutom den lilla detaljen att jag inte äter ost. Alls.
Givaren var min snälla syster, som rimligen vet att jag inte äter ost (det slutade jag med i ungefär tioårsåldern och syrran är 14 månader äldre).
Fast jag tackade vackert och påminde henne inte...

Syrran brukar få lösviktste av mig, i stort sett varje år. Inte så fantasifullt men ganska uppskattat.
I år får hon egotrippade julklappar av mig: en väggkalender med bilder på mina hästar, och två muggar med bilder på mina hästar...
och så lösviktste.
 
Förra årets julklapp från jobbet var ingen höjdare. Jag är väldigt åksjuk, klarar inte ens av att snurra på en kontorsstol utan att må illa, vilket presentköparen vet. Och så fick vi VR-glasögon i julklapp. En dyr modell såklart. Jag tror jag har använt dem totalt 2 minuter...
 
Ett sportluftsfilter med motiveringen " nu blir bilen bensinsnålare".
Det var en Opel Astra som redan var bränslesål och jag såg inte bensinkostnaden för det lilla jag körde som ett problem öht.

Samma ex gav mig två plankor till plankstek i födelsedagspresent och en gräsklippare till mors dag. :mad:
 
Jag tillhör nog den skaran som faktiskt får bra presenter på jobbet, ofta saker i glas och keramik från kända designers. Här om året fick vi en jättefin glaskaraff med tillhörande dricksglas. Måste kosta skjortan att köpa in det till 200 pers.
 
Årets julklapp från återvinningen, en avfallsskrapa till vasken i plast. Jag som inte ens har soptunnan utställd och komposterar ev. matavfall samt svänger in till tippen som ligger på väg till stan och slänger det brännbara direkt i containern. Såna skrapor delar dom ut vartenda år så efter jul ska jag ta med mina oanvända och byta dom mot nåt annat, jag snor nog en vinterjacka för dom istället. :devil:
 
Ingen julklapp och fortfrande min mor men min far fixade middag nu när hon fyllde 60år och han köpte två paket 1litersglass till efterrätt och min mamma tycker inte om glass och ahr aldrig gjort :meh:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 724
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 164
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 300
Senast: Hazel
·
Relationer Är medryttare och vill gärna ge julklapp till ägare och häst. Förra året gav jag godis till häst och godis + bok till ägare, men behöver...
Svar
6
· Visningar
688
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp