Val av hingst (samlingstråd)

Sv: Val av hingst (samlingstråd)

Om man vill ha bra avkomma
får man börja med att bara använda bra ston
och sen välja en riktigt bra hingst som kompletterar henne
Försök att förstärka bra egenskaper hos ditt sto och var försiktig om hingsten har nåt du inte gillar.
jag väljer alltid en hingst med mycket utstrålning
eftersom det finns så många bra hingstar idag är det viktigt att inte bara stoet tycker om honom
 
Sv: Val av hingst (samlingstråd)

Om man vill ha bra avkomma
får man börja med att bara använda bra ston
och sen välja en riktigt bra hingst som kompletterar henne
Försök att förstärka bra egenskaper hos ditt sto och var försiktig om hingsten har nåt du inte gillar.
jag väljer alltid en hingst med mycket utstrålning
eftersom det finns så många bra hingstar idag är det viktigt att inte bara stoet tycker om honom

Du får gärna förklara varför du vänder dig till mig med ovanstående text och vilket av mina inlägg som du svarar på.
Jag kan inte påminna mig att jag någonsin påstått att jag låter mina avelston välja hingst själva.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 640
Senast: Nafayette
·
Avel Ja det är ju alltid kul att kolla runt och ha en plan B ifall att.. :angel: Jag har köpt mig ett Lettiskt sto e. Donnerbube II...
Svar
11
· Visningar
1 757
Senast: Mabuse
·
Islandshäst Mitt sto på Island skall betäckas nu i vår. har inte helt bestämt mig för vem hon skall till. har 2 kandidater.. hmm ni kanske kan...
2
Svar
20
· Visningar
3 185
Senast: Mist
·
Avel Detta är som att stå och välja glass, varför finns det så många olika?! Har ett sto e. Camaro M ue. Tolstoy som jag kommer utbilda mer...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 340
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp