Sv: Valp 2012

Vi vill också skaffa valp, men får se när det blir.
Kanske under 2012, kanske senare. Vi får barn snart och har en 3 åring sedan innan, sedan ska det funka med jobb osv.

Men raserna vi är mest inne på är finsk lapphund eller golden retriver.
Jag är tvärförälskad i vinthundar men inte sambon :p Sedan vet jag inte om vi kan ge en sådan hund vad den behöver. Finns inga bra ställen där den kan springa lös här.
Vi var inne på springer spaniel ett tag också.

Viveka: Naaaw! Vad söta! Speciellt den som står på hundsängen (?)
Hehe inte lätt att komma ner när man är så liten
 
Senast ändrad:
Sv: Valp 2012

Ja 2012 kan ju vara både snart, om valpen kommer i början, och om flera månader, upp till ett år, om valpen kommer i slutet av året.

Verkar som många i tråden kommer skaffa valp under första halvåret dock?
Jag är såå avis, vill ha valp nu nu! :love:
 
Sv: Valp 2012

Något som slår mig nu när jag plöjer hundböcker är hur svårt det verkar. :o
Det känns som att gör jag inte minsta sak exakt rätt kommer hunden bli en mardröm. :(
 
Sv: Valp 2012

KL

Eventuellt blir det en valp för oss sommaren 2012, min yngsta hanes helsyster ska paras med en fantastiskt fin hane med ett underbart temperament.

Men en hane som fyller 9 och en som fyller 6 under 2012 är det svårt att finna anledningar att tacka nej till detta.

Det blir en Rhodesian Ridgeback såklart, "Once a ridgeback - always a ridgeback"
 
Sv: Valp 2012

Något som slår mig nu när jag plöjer hundböcker är hur svårt det verkar. :o
Det känns som att gör jag inte minsta sak exakt rätt kommer hunden bli en mardröm. :(


Ja så är det. Och det finns 100 metoder som är exakt rätt och samma metoder är totalt värdelösa/förkastliga/skadliga om du frågar någon annan.

Man får helt enkelt läsa på, gå på magkänsla och veta att vad man än gör kommer det finnas folk som tycker man är dum i huvudet :devil:

Man kan inte göra mer än sitt bästa, ibland blir det fel, men det mesta går att reparera :)
 
Sv: Valp 2012

Ja precis, så är det ju. Man måste ju plocka russinen ur kakan, men det är svårt när man själv är nybörjare att avgöra. Som tur är hinner jag läsa mycket, innan det är dags.
 
Sv: Valp 2012

Jag håller med, och det finns många som gärna berättar hur man gör på bästa sätt :angel: Vi körde stenhårt enligt boken "Kontaktkontraktet", och den metoden använde också vår tränare på valpkurserna. Det fungerade fint för oss och vår valp, så vi kör vidare på samma linje med nästa hund.
 
Sv: Valp 2012

Jag hoppas på valp 2012 och i så fall portugisisk vattenhund :love:

Är helt förälskad i de individer jag träffat och det jag läst om rasen stämmer så himla väl in på vad jag vill ha. En aktiv, livlig hund, lätt att träna, lätt att ha med, kan slappna av hemma om den bara är tillräckligt stimulerad för övrigt. Vill träna agility och lite lydnad och kanske lära oss båda mer om annan träning. Men framför allt vill jag ha en härlig kompis att ha med mig till stallet, skogen, sjön, på fjället och både bland människor och andra djur.
 
Sv: Valp 2012

Ja, vi vill få jobb och så först också så man vet vilka tider man kommer ha och sådär. Surt om man skaffar en valp och sedan visar det sig att man inte har tid.
Så det blir valp, någon gång men inte än på ett tag. Men sedan :love:
 
Sv: Valp 2012

Den rasen måste jag läsa mer om. Jag har hört gott om den, men är väldigt okunnig. Vi har precis samma mål med vårt hundägande som du verkar ha, men har valt finsk lapphund. Kanske ha de likheter.
 
Sv: Valp 2012

Ja precis, så är det ju. Man måste ju plocka russinen ur kakan, men det är svårt när man själv är nybörjare att avgöra. Som tur är hinner jag läsa mycket, innan det är dags.

Det bästa med hund är att om man gör något fel, så går det nästan alltid att lära om:)
 
Sv: Valp 2012

Jag kan ingenting om finsk lapphund så jag vet tyvärr inget om eventuella likheter.

Har träffat två "portisar" privat som är helt ljuvliga. Passade även på nu i helgen att besöka rasmontern på Hundmässan och det förstärkte bara min förälskelse!
Lagom sociala med alla som ville hälsa och klappa, men kunde koppla av totalt när de ville, trots skällande hundar i grannmontern.
 
Sv: Valp 2012

Stötande hundar, apporterande hundar och vattenhundar (grupp 8).

Rasklubben har en hemsida med lite mer info och några av uppfödarna har riktigt bra sidor med många härliga bilder :laugh:
 
Sv: Valp 2012

Spännande!
Jag minns inte vart dina RR kommer från?
Får man fråga vilken kennel det är som ska ha valpar? (jag är sjukt nyfiken :angel:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 776
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 603
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 122
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 339
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp