Sv: Valp 2012

Gör det!

Länka får man nog inte.. Vet inte om man får nämna kennlar heller eller hur det går till..
 
Sv: Valp 2012

Om allt går som planerat så flyttar det hem en liten blodis till oss i slutet av Februari:-) Vi har tre tikar sedan innan, Stövarkorsning 9år, Schiller 6år och en schiller som är 9 månader.
 
Sv: Valp 2012

Åh schiller! Jagar ni med dem ihop? Sambon vill väldigt gärna ha en till (eller två till skulle ju också funka...) men jag vill ha en hund att arbete med så jag vägrar vika mig en tum när det gäller våra ras alternativ ;)

Roligast var nog när sambon fick den brighta idén att vi skulle ha en Gordon setter! Problemet är bara att vi ska ha en mindre hund än briard och gärna med lägre aktivering...
 
Sv: Valp 2012

Åh vad kul! :D
Jag kommer antagligen bli med valp till sommaren alt hösten 2012 om allt går som det ska :D
Det blir en liten Jack Russell Terrier som isåfall blir familjemedlemmen :)
 
Sv: Valp 2012

Härligt! Det verkar bli en hel del hundar för bukefalisterna under nästa år. Extra kul också att det är så många olika raser vi valt. Är det många av er som har tänkt ha med hunden i stallet och under ridturer?
 
Sv: Valp 2012

Eftersom jag inte har någon häst för tillfället och förmodligen inte kommer att skaffa någon de närmsta åren kommer min bara få följa med de gånger jag har turen att ta mig till ett stall :)

Dock tänkte jag mig en ganska bred aktivering, med utställning, sök, agility, lydnad, spår... Jag vill testa allt :D
 
Sv: Valp 2012

Jag kommer att ha med den tilltänkta valpen i stallet och på ridturer, mina två vuxna hundar är uppväxta med det och så kommer det även vara för nästa.
 
Sv: Valp 2012

Är inte i något stall just nu, men tänker ta med valpis till en bekants stall och miljöträna mycket där, så den vänjer sig vid hästar.
Förhoppningsvis kommer den funka att ha med ut på ridturer i framtiden. :)
 
Sv: Valp 2012

Jag går också i valpköparplaner :) Förhoppningsvis nästa år men ev. blir det inte förrän våren efter.
 
Sv: Valp 2012

Jag står lite i valet och kvalet att bli fodervärd på en väldigt lovande hane, men jag funderar över det praktiska..
 
Sv: Valp 2012

Jag hoppas på att eventuellt, kanske, möjligtvis skaffa en till hund nästa år. Om allt stämmer.
 
Sv: Valp 2012

Har precis idag fått veta att vi får köpa en liten "grålle" från uppfödaren till min gamle schäfer som dog i somras. Kullen är redan ute, födda vecka 49 så det blir ett antal veckors väntande och förberedande här hemma först!

Världens bästa "julklapp" var detta besked:)
 
Sv: Valp 2012

Åh schiller! Jagar ni med dem ihop? Sambon vill väldigt gärna ha en till (eller två till skulle ju också funka...) men jag vill ha en hund att arbete med så jag vägrar vika mig en tum när det gäller våra ras alternativ ;)

Roligast var nog när sambon fick den brighta idén att vi skulle ha en Gordon setter! Problemet är bara att vi ska ha en mindre hund än briard och gärna med lägre aktivering...

Vi jagar med dom yngre hundarna. Och den yngsta har jag gått två kurser med och ska i januari börja på förberedande tävlingslydnadskurs, så schiller skulle jag rekomendera om man vill ha en hund som man både kan jaga med och gå kurser och ha med på allt kul :)
 
Sv: Valp 2012

Tanken är att ha hunden med till stallet och så småningom även på ridturer. Just nu är det ändå bara rehab-promenader med stora hästen och kortare träningspromenader med unghästen. Frågan är vem som blir ridklar först :crazy:

Har i dag pratat med en av de uppfödare vi fastnat för, ska dit och träffa föräldrarna och äldre syskon runt jul :love:
 
Sv: Valp 2012

Ja, det blir en aussie. Har ägnat några år åt att läsa på om rasen men har varit lite seg på att välja (och kontakta) uppfödare och linjer.

Har iaf fått svar från 2 st idag som ska hälsas på så småningom :)

MrsS: Schäfer?
 
Sv: Valp 2012

Här går vi också med valplängtan :love:Den tilltänkta modern löper troligen i april, så det här ligger långt fram i tiden. Vi vet ju inte ens om det blir några små. Vi har en femårig lhasa apso-tik nu och den nya vi hoppas på är bullmastiff.
 
Sv: Valp 2012

Ja, det blir en aussie. Har ägnat några år åt att läsa på om rasen men har varit lite seg på att välja (och kontakta) uppfödare och linjer.

Har iaf fått svar från 2 st idag som ska hälsas på så småningom :)

Spännande :laugh:! Kombon Dvärgschnauzer/Aussie i en flock är suveränt om du frågar mig :D!

Nu blir jag nyfiken på vilka kennlar du kollat på :bump:!
 
Sv: Valp 2012

Planen är att jag och sambon ska skaffa en till hund under 2012.
Vi vill gärna ha en berner sennen så det är det vi kikar efter.

Har redan nu börjat hålla utkik, men vill få min häst såld först. :)
Dock verkar det mest vara hanar som utannonseras och jag är helt inställd på att vi ska ha en tik som hund nr 2.
 
Sv: Valp 2012

Berner sennen är ju så fina!

*kl Imorgon åker vi norröver för att hälsa på två kennlar med finsk lapphund. Båda har leverensklara valpar i vår, i mars respektive april/maj. Dessutom ska de para med samma hane, så det är helt bestämt vem som blir pappa till vår lille. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 793
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 617
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 122
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 339
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp