Status
Stängd för vidare inlägg.
Beklagar :heart

Jag skulle egentligen fått hem en liten hanvalp (malinois) i maj det här året men saker hände och bara några dagar innan han skulle flytta hit fick jag tacka nej.
Planerar eventuellt en hane till nästa år, gärna en vuxen, men det känns svårt att hitta en bra, vuxen malinois utan någon problematik. Är därför inne på import men vi får se vad som händer :)
Ja man får ha tur om man ska hitta en bra omplacering men det är ju inte omöjligt. Hoppas du hittar rätt hund för dig!
 
Jag planerar en valpkull nästa vår, behåller en valp om det blir en bra tik i kullen. Och om uppfödaren jag tingat valp hos parar rätt tik med rätt hane och det kommer ut en tikvalp så lär jag stå med två valpar nästa vår/sommar.
Just nu är jag så valpsjuk så det finns inte ord. Och inte blir det bättre av att min mentor parar sina tikar nu, vilket förhoppningsvis ger valpar om två månader. Bekymret är att jag då kommer vara i Stockholm *suck* Jaja, kan ju kanske få träffa dem på helgerna iaf :D
 
Jag vill ha en liten hund att krama i soffan, han vill ha en jakthund med non stop energi som kan hänga med på hans mtb-turer i skogen.
Har vänner med Beagle och har alltid tyckt om rasen och han har också erfarenhet av dem sen tidigare. Han ska med jaktlaget ut i höst och testa på svensk jakt.
Aha, jag fattar. Vi får väl se vad Ruben säger. :angel:
 
Jag är sugen på en hund till! Har dock inte nämnt det för min man än :angel: Men mitt sunda förnuft säger att det får vänta i alla fall ett år till innan jag tänker mer seriöst på det. Men en hoffe till vill jag helt klart ha!
 
Mina icke-hundkompisar var sjukt neggo när jag sa att om allt med jobb och plugg går vägen så kommer jag antagligen skaffa en till hund typ vintern 2017/2018 eller lite senare. De tyckte att man inte kan ha två hundar i en etta, att det skulle vara elakt mot hundarna. Tycker verkligen inte jag, det är ju liksom inte i lägenheten jag aktiverar hundarna fysiskt :/

Sen är mina kompisar väldigt framgångsrika och tjänar mycket, tror de inte tycker att man faktiskt kan leva på det man älskar, vilket är min plan..
 
Jag är sugen på en hund till! Har dock inte nämnt det för min man än :angel: Men mitt sunda förnuft säger att det får vänta i alla fall ett år till innan jag tänker mer seriöst på det. Men en hoffe till vill jag helt klart ha!
De där hoffarna har en tendens till att föröka sig ;) Själv står jag med två och måste påminna mig själv om att jag inte har tid för en tredje nu.
 
Jag kommer förmodligen skaffa en valp till sommaren/hösten nästa år! Sjukt spännande, blir mitt första seriösa valpköp :D

Har blivit så jäkla leds på att läsa om alla andras tävlingsframgångar på facebook, inte för att jag är missunnsam utan för att jag vill själv! Så nu söker jag en riktig tränings- och tävlingskompis, kelpie blir det och jag har precis börjat efterforska uppfödare, tips mottages tacksamt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
651
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 537
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 654
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 916
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp