Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny här! Jag blev med valp för ca en månad sen, en chokladbrun kelpietik som jag döpt till Lara. Hon är än så länge allt jag velat ha i en hund, mycket gas men huvudet på plats! Hon är tuff och väldigt trygg med mycket kamplust - leker var som helst, när som helst och med vem som helst, även om matte kanske är roligast :D

Hon blir 12 veckor idag och jag var och vaccinerade henne igår, jag var lite rädd att veterinären skulle sno henne, haha. Ser fram emot att få utvecklas med denna lilla stjärnan :heart

9edrW78.jpg
Du måste kopiera bildfilens URL och inte gallerisidans. Högerklicka på bilden på imgur så bör du få upp ett val att kopiera bildadressen vilken webbläsare du än använder. Stoppade in bilden i quoten iaf, jättekul bild! :D
 
Använder appen. Jag gör så då, tack! :)
Då trycker du på bilden så att den öppnar den "framför" allt annat och då ska det dyka upp en liten vit cirkel i botten med en ikon på. Trycker du på den och väljer att kopiera länken så kopieras själva bildadressen. Trycker du på samma ikon uppe till höger är det själva imgur-sidans länk som kopieras istället och då blir det ingen bildfil i forumet. Så är det på iOS iaf, men jag misstänker att appen är typ likadan om du har Android.
 
Då trycker du på bilden så att den öppnar den "framför" allt annat och då ska det dyka upp en liten vit cirkel i botten med en ikon på. Trycker du på den och väljer att kopiera länken så kopieras själva bildadressen. Trycker du på samma ikon uppe till höger är det själva imgur-sidans länk som kopieras istället och då blir det ingen bildfil i forumet. Så är det på iOS iaf, men jag misstänker att appen är typ likadan om du har Android.

Du förklarade ju så till och med jag fattade :D Tack så mycket!
 
Saker och ting blir aldrig som man har tänkt sig...

Här har jag gått och väntat på besked från uppfödaren om att två tikar ska vara parade. Och så åker uppfödaren på en fotoperation som gör att hon inte klarar av att ta någon valpkull alls i år - suck. Jag som hade sett fram emot att få hem en liten släkting till min nuvarande hund, antingen en helsyster eller en halvsyster. Men det var tydligen inte meningen!

Så nu får jag ge mig ut i valpletar-djungeln igen. Har redan kontaktat en uppfödare som har två kullar på gång i vår. Men nu vågar man ju inte hoppas på något förrän man håller en liten valp i famnen!
 
Nu har det gått ungefär 4 månader sedan tiken som gick tom löpte. Gör lite ont i hjärtat när man tänker på att man skulle ha hämtat hem en liten valp nästa vecka om allt hade gått enligt plan. Det positiva är att det borde vara < 2 månader tills nästa löp. Det negativa är att man vet ju inte om det tar sig denna gången heller.
#olidligt
 
vJzVbD5.jpg
LdjYzea.jpg


Här är han. :love:

Natten har gått så bra. Han fick ett redigt busryck på kvällen men sen sov han hela natten. När han vaknade ville han gosa innan vi skulle gå upp.:heart

Mandy tycker att han är både jobbig och spännande, men jag är övertygad om att de snart kommer att busa som dårar ihop. :D
 
Saker och ting blir aldrig som man har tänkt sig...

Här har jag gått och väntat på besked från uppfödaren om att två tikar ska vara parade. Och så åker uppfödaren på en fotoperation som gör att hon inte klarar av att ta någon valpkull alls i år - suck. Jag som hade sett fram emot att få hem en liten släkting till min nuvarande hund, antingen en helsyster eller en halvsyster. Men det var tydligen inte meningen!

Så nu får jag ge mig ut i valpletar-djungeln igen. Har redan kontaktat en uppfödare som har två kullar på gång i vår. Men nu vågar man ju inte hoppas på något förrän man håller en liten valp i famnen!
Är det en DSG du letar efter? Min uppfödare ska ha en kull relativt snart. Tror kullen är beräknad att komma i mitten av juni.
 
Jag vill ha efter Lemmys mamma. Men när det blir får vi se :)

Skulle hon löpa ungefär i sommar, sensommar? Jag var ju lite sugen på att ta efter henne också :angel:

Nu blir jag väl tyvärr valplös det här året... Men men, min tik ska ju ha valpar nästa år och en kull till efter det så vem säger att jag blir utan :D
 
Skulle hon löpa ungefär i sommar, sensommar? Jag var ju lite sugen på att ta efter henne också :angel:

Nu blir jag väl tyvärr valplös det här året... Men men, min tik ska ju ha valpar nästa år och en kull till efter det så vem säger att jag blir utan :D
Är inte din hund 4år?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 825
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 186
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 268
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp