Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan vad dom bits alltså. Har aldrig varit men om något värre när det gäller att bitas.
Håller med fullständigt. Jag fick en riktig chock när jag fick hem min bitnisse, fy tusan vad han bets. :eek: Det var det värsta jag någonsin varit med om. Skulle jag föda upp BC-valpar skulle jag nog inte ha några problem att sälja dem när de var 8 v, antagligen skulle jag t.o.m. längta lite. :D Jag är så glad att jag inte köpte en malle. Det får kanske bli vuxna BC:s hädanefter alternativt unghundar med färdiga tandbyten. :cool:
 
Håller med fullständigt. Jag fick en riktig chock när jag fick hem min bitnisse, fy tusan vad han bets. :eek: Det var det värsta jag någonsin varit med om. Skulle jag föda upp BC-valpar skulle jag nog inte ha några problem att sälja dem när de var 8 v, antagligen skulle jag t.o.m. längta lite. :D Jag är så glad att jag inte köpte en malle. Det får kanske bli vuxna BC:s hädanefter alternativt unghundar med färdiga tandbyten. :cool:

Flokis uppfödare var ganska glad över att bli av med dom. :laugh:
 
Har du klivit in en valphage full med sexveckors BC-valpar? Sticks är i underkant. Det är mer att likna med att bli genomstungen med svärd. Genom hälsenan.
När Z var liten var jag vågade jag knappt sova på flera veckor. Han var riktigt jobbig och slängde sig upp i ansiktet och bet mig när jag somnat. Jag fick sova med ena ögat öppet. :o
 
Håller med fullständigt. Jag fick en riktig chock när jag fick hem min bitnisse, fy tusan vad han bets. :eek: Det var det värsta jag någonsin varit med om. Skulle jag föda upp BC-valpar skulle jag nog inte ha några problem att sälja dem när de var 8 v, antagligen skulle jag t.o.m. längta lite. :D Jag är så glad att jag inte köpte en malle. Det får kanske bli vuxna BC:s hädanefter alternativt unghundar med färdiga tandbyten. :cool:
Skönt att det är flera med samma problem som jag med min lille Leo Det bara smattrar i käften på honom som tur är han inte allt för stark i käften än men ibland gör det riktigt ont allra helst när han siktar på näsan eller öronen
 
Minns när vi hade bc-valp när vi var små hemma. Jag och syrran var väl runt 5-6 år, vii roade valpen genom att springa runt i mammas pumps som var ett gäng storlekar för stora. Men det innebar ju att valpen bet i hälen på pumpsen och inte i våra hälsenor som var ett par cm längre in... :laugh: Såhär i efterhand funderar man på hur mamma ens kunde tillåta det hela. :angel:

Så jag förstår absolut när ni beskriver bc-valpar som sticks :)


Lilla Lyra däremot bara växer och växer, benen är så långa och rangliga nu! Åkte tyvärr på en urinväginfektion vid 9 v, jag tyckte när kuren med penicilin gått över att det hade släppt men nu ikväll har hon kissat sådär ofta igen. Får bli ett samtal till veterinären imorgon. Någon av er som har ngt bra tips att få bukt på det?
 
Lilla Lyra däremot bara växer och växer, benen är så långa och rangliga nu! Åkte tyvärr på en urinväginfektion vid 9 v, jag tyckte när kuren med penicilin gått över att det hade släppt men nu ikväll har hon kissat sådär ofta igen. Får bli ett samtal till veterinären imorgon. Någon av er som har ngt bra tips att få bukt på det?

Gjordes det någon odling ? Annars se till att det görs, så rätt antibiotika sätts in :)
 
Ingen valp blir det här men eftersom Corinne flyttade med mig hem och vill inte bo hos sin matte (min mamma) så saknar min mor att ha hund i huset.
Så nu hjälper jag mina päron att hitta en passande omplaceringswhippet/vinthund vilket inte är det enklaste men förhoppningsvis hittar vi en och då blir ju jag extra matte ibland. :cool:
 
Ingen valp till mig från den senaste uppfödaren jag kontaktade :(
Hoppas fortfarande innerligt att folk ändrar sig på kullen där jag står som andra reserv..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 679
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 964
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 157
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp