Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, vad trist! Det var ju precis det du var rädd för när jag skrev tidigare här att det hade hänt mig. Man blir så himla besviken!
Nej vad tråkigt!! Vet hur det känns :cry:
Beklagar :(, riktigt riktigt trist!
Tack :heart
Jag vet ju att man ska ställa in sig på att detta kan hända varje gång, men man gör det inte riktigt ändå - man hoppas och hoppas in i kaklet... :(

Men nu har jag fått bryta ihop en stund och nu är det bara att ta nya tag (sa hon så himla käckt... :cautious:)
Jag har redan mailat en annan uppfödare, men inte fått svar ;)
 
I söndagskväll kom han hem, vår efterlängtade Tius. Och trots sin unga ålder på 10 veckor så är han både lugn, lättlärd och social. Sen han kom så har det hänt 3 olyckor, och det är enbart mitt fel. Behöver han kissa så går han till dörren, och om den är öppen så går han själv ut :p. Behöver han bajsa så gnäller han så otroligt högt och byter sovposition hela tiden.

Eftersom sambon arbetar 1 vecka till så är det hård planering här hemma eftersom vi även har 2 småbarn. Verkligen guld värt att ha egen trädgård för vissa rastningar så håller jag 1 åringen i famnen i dörröppningen eller så leker vi ute samtidigt. Just nu är alla barn mätta, belåtna och fått sina toalettbestyr gjorda så jag passar på att sitta vid datorn med en kopp kaffe. Tius ligger under databordet och sover.

Detta blir en stor blandras, så tanken är i första hand gårdshund. Men jag hoppas kunna köra sök och drag i framtiden på hobbynivå. Så just nu läser jag på om sök och drag, då det är en helt ny värld för mig. Har ni bra tips på sidor eller videos så hojta gärna till :)
 
Liten börjar se ut som en hund ibland! 14 veckor idag.
1_by_tontorollostorm-dbeobpj.jpg


2_by_tontorollostorm-dbeobw4.jpg
 
På fredag bär det av till Kiruna för att hänga på ett kennelläger, snacka massa aussie, fota massa hundar och gosa med 5-veckorsvalpar :love:

Vad menar ni att det är orimligt att åka så långt för att träffa uppfödare och valpar från en kull där jag bara står som andra reserv?? :angel:
 
Har köpt det mesta trots att det inte verkar bli någon valp för mig på typ ett halvår :angel: (iofs trodde jag att jag skulle sitta med en 5 månaders valp nu, men ändå).

Helt normalt. Jag fick bajspåsar sisådär ett år i förskott innan vår valps ankomst var tänkt. :angel:

Nu blev det ingen valp utan en vuxen hund bara några månader efter jag fick bajspåsarna. Så det blev ju bra till slut ändå.:D
 
Helt normalt. Jag fick bajspåsar sisådär ett år i förskott innan vår valps ankomst var tänkt. :angel:

Nu blev det ingen valp utan en vuxen hund bara några månader efter jag fick bajspåsarna. Så det blev ju bra till slut ändå.:D
Nästa vecka ska jag till TEBA och gå loss inne i butiken! Kommer nog mest känna och klämma. Har fått för mig att jag ska köpa en leksak i varje material som finns tillgängligt. :D
 
Ojdå nu har jag inte hängt med :eek:
Parningen misslyckades (hanen fick inte till det) så tiken gick tom en andra gång :cry: Tikens mamma som är plan B skulle ha löpt i april-maj men har inte börjat löpa än, och där är jag trea på hane och där blev det ju bara en valp förra kullen så känns inte som att jag har någon chans... Tänkte att bäst jag kontaktar en till uppfödare om det någonsin ska bli valp, sagt och gjort gjorde jag det men tro det eller ej dennes tik gick OCKSÅ tom! :eek::cry: Men såhär i efterhand kändes det inte alls lika bra med de hundarna i magen och hjärtat så jag tänker vänta på uppfödare A där hundarna känns så himla rätt.
Tredje gången gillt? :confused::nailbiting::banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
669
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 670
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 927
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 124
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp