Status
Stängd för vidare inlägg.
gusten.24237

gusten.24236


Ha! Där fick jag till det! Snart i alla fall, bilderna väntar på moderering. :D
 
Sitter å funderar på namn till min lilla tik, aå svååååårt!! Äskar tantnamn så något sånt ska de bli i alls fall. Min vovve nu heter Vera, svägerskans heter Birgitta & svärmors heter Jördis. Ni förstår ju att de är ett tantgäng hon ska flytta in till :D

Funderar på om hon inte ska få heta Gun :love:
Lilla Gunsan Lixom ;)
Svårt med namn, kan bli en Märta, Olga, Sally, Svea oxå..... åh så svårt!!! :D
 
Sitter å funderar på namn till min lilla tik, aå svååååårt!! Äskar tantnamn så något sånt ska de bli i alls fall. Min vovve nu heter Vera, svägerskans heter Birgitta & svärmors heter Jördis. Ni förstår ju att de är ett tantgäng hon ska flytta in till :D

Funderar på om hon inte ska få heta Gun :love:
Lilla Gunsan Lixom ;)
Svårt med namn, kan bli en Märta, Olga, Sally, Svea oxå..... åh så svårt!!! :D
Britt-Marie :D synd att Hjördis var upptaget det är fräckt. Men Gun var väl jättebra :up:
 
Sitter å funderar på namn till min lilla tik, aå svååååårt!! Äskar tantnamn så något sånt ska de bli i alls fall. Min vovve nu heter Vera, svägerskans heter Birgitta & svärmors heter Jördis. Ni förstår ju att de är ett tantgäng hon ska flytta in till :D

Funderar på om hon inte ska få heta Gun :love:
Lilla Gunsan Lixom ;)
Svårt med namn, kan bli en Märta, Olga, Sally, Svea oxå..... åh så svårt!!! :D


Jag är helt inne på samma spår. Namnet jag fastnade för är Rut men det kallas tydligen mamman för så det kan jag ju inte döpa valpen till :D

Du gav mig många bra förslag Jag är även förtjust i Gerd, Hilda, Britt och Elsa

Hittade denna länk http://www.dagensnamnsdag.nu/namn/gamla-svenska-namn/
 
Sitter å funderar på namn till min lilla tik, aå svååååårt!! Äskar tantnamn så något sånt ska de bli i alls fall. Min vovve nu heter Vera, svägerskans heter Birgitta & svärmors heter Jördis. Ni förstår ju att de är ett tantgäng hon ska flytta in till :D

Funderar på om hon inte ska få heta Gun :love:
Lilla Gunsan Lixom ;)
Svårt med namn, kan bli en Märta, Olga, Sally, Svea oxå..... åh så svårt!!! :D
Apropå det här med namn -
Brukshundsklubben här la ut info om att det var dags att anmäla sig till höstens valpkurs. Och eftersom det är en populär klubb, så tänkte jag att det är väl bäst att anmäla direkt! Började fylla i anmälan på nätet och kom till fältet "Hundens namn" ... Oj, det vet jag ju inte än ...
Men jag visste i alla fall att valpen kommer att få ett H-namn (uppfödarens H-kull), så jag drog till med namnet Hanna i formuläret.
Sen berättade jag det för uppfödaren, och hon tyckte det var ett bra namn, så nu blir det Hanna.
Helt ok namn på en liten dansksvensk gårdshund, tycker jag. Lätt att ropa också :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 451
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 489
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 841
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp