Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp, då är Gandhi snart 10 veckor och vi hämtar nästa onsdag, är det tänkt! Hemskt spännande! :D:love:
(Bild från uppfödaren)
sf8lxz.jpg
 
Jisses vilka små puttefnattar vi besökte idag - så småå :love: alla åtta (nio?) var inte vakna hela tiden, ett par stycken sov säkert hela tiden vi var där men det var nog lika bra det - det blev lite fullt upp ändå :D Stackars mammatik ville in och vara knähund åt gästerna men valparna kom bara som en våg till matbaren, efter ha provat min och sedan mammas så fick hon ge upp och gå ut igen :angel:
En var en riktig illbatting och jag tycker ganska tydligt att den ska vi INTE ha :rofl: Men av de tre som somnade innan den så somnade en vid sidan av mig (:love:) och en vid sidan av mamma. Jag tror att hon blev förtjust i den valpen, och den var lite av en illbatting när den var vaken :nailbiting::angel: Men den var söt, och hade ett blått öga (vilket jag är lite svag för) :love: Får se vilka personligheter de utvecklar under de kommande veckorna!
 
Mitt valpsug är, för tillfället, botat av den bistra verkligheten. I form av fröken Livia, 9 månader. Inte rumsren, tuggar på allt, gnyr som en tok och är allmänt skitjobbig. Och så söt och go att allt blir förlåtet!
Har henne på internat i en vecka inför utställningen vi ska delta på i helgen, och just nu känns söndagen rätt långt borta :)
 
Den lilla svartvita ska bli min:)
_20170704_193030_zpsj0mftasm.jpg
Den lilla svartvita blir inte min!! Går till en norsk köpare som egentligen hade första tjing på valp, men som inte blev färdig till att bestämma sig förrän nu.
Fast det är ingen större katastrof för mig, jag hade trots allt två favoriter i kullen, och jag sa till uppfödaren att det inte spelade någon roll vilken valp jag fick.
Så nu blir det den lilla krabaten med viltfärgad teckning (hon som gömmer sig bakom syrran till höger i bild - uppfödarens bild)
Jag tror det är en liten blivande champion...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 481
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 536
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 871
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp