Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
20181102_134921.jpg

Rätt skönt att vila ut i soffan under yllefiltarna.:heart
 
Vill nån köpa en sex månader gammal marodör? :D

Snacka om trotsålder. Det var som att det hände över en natt, från söt liten valp som visserligen var betydligt jobbigare än vad Sherlock var men som i alla fall gick att säga till och som sussade sött om nätterna... till nåt som mer är en bulldozer med tänder. Allt ska tuggas på, allt ska skrikas på (han skäller sällan men oh vad han kan låta ändå!) och nån lugn och ro i sängen kan man ju se sig i stjärnorna efter. Det ska bytas plats, petas tassar i ansiktet, slickas i örat och gud vet vad.

Men han är ju förbannat rolig ändå faktiskt, min lilla loppa. :heart
Så mycket energi och matintresset gör honom så lätt att jobba med.
Så nä han är nog inte till salu ändå. ;)
 
Igår blev Cessna 5 månader och jag tycker att hon blir vackrare och vackrare för varje dag som går. Hon är verkligen mammas flicka när det kommer till utseendet. Mycket lik den fina kaktiken!

rEKB2Ev.jpg

Fick hälsa på en tollarvalp igår, de är verkligen vackra hundar :love:
Likaså Cessna!
 
Såg att du har honom med bibehållen avelsrätt? Hur fungerar det med utställningar och liknande, räknas han som en renrasig hund som får ställas ut i Sverige? :)

Måste ställa honom i Polen då styrelsen i SKK är idioter :banghead: Sverige var enda land i Norden som inte godkände dom på senaste mötet med NKU. Nu ska ryska kennelklubben ta upp rasen med FCI på måndag så vi hoppas på mer tur där :bump:
 
Måste ställa honom i Polen då styrelsen i SKK är idioter :banghead: Sverige var enda land i Norden som inte godkände dom på senaste mötet med NKU. Nu ska ryska kennelklubben ta upp rasen med FCI på måndag så vi hoppas på mer tur där :bump:
Om det inte fungerar hos FCI - kan du fortfarande ställa i Polen? Och hur kommer det sig att du skaffar just en såpass ovanlig ras som verkar medföra en del krångel med tanke på bibehållen avelsrätt? :)
 
Om det inte fungerar hos FCI - kan du fortfarande ställa i Polen? Och hur kommer det sig att du skaffar just en såpass ovanlig ras som verkar medföra en del krångel med tanke på bibehållen avelsrätt? :)

Rasen är godkänd i Polen så där får man ställa ut dom på de flesta utställningar. Jag har 30 min till Polenfärjan och ena utställningen är i Gdyna på det. Så på så sätt har jag lättare att ta mig till Polen än tex sthlm :) Hon kräver bara en kull efter honom så blir ju bara ett par dagars semester i Polen så är det löst förhoppningsvis :D Då jag kör drag med min bc letade jag efter en draghund som är lite mer samarbetsvillig för övrigt än Sibbarna utöver när man inte kör dom. YL är mer att de vill va med ägaren och inte lika flockberoende. Jag har även tänkt köra eftersök med honom då de oxå använd som jakthundar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 934
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 678
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
328
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 979
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp