Bukefalos 28 år!

Var köper jag en ko?

R

Rex

Jag vill köpa en ko av rasen Jersey,men jag vet inte vart jag ska leta.Någon som vet nån bra internetsida med annonser eller nåt anat ställe kan väl berätta för mig.
MVH Rex
 
hade jag vart du skulle jag kollat in i närmsta ladugård.

Oftast har man 1 - 2 jerseykor för att få upp fetthalten i mjölk.

Dom brukar insemeras med Angus if, för att få köttigare kalvar om det är så att kalvarn går till kött prod. men det e ju bara å höra med närmsta bonde, förhoppningsvis kan du få köpa en jerseykalv/kviga till slaktpris.
 
Ja varför har jag inte tänkt på det,beror nog på att jag är vrålförkyld nu och inte kan tänka ordentligt.Tack för tipset ska kolla det.
MVH Rex
 
Jag känner inte till en enda mjölkbonde som har jersey längre. De flesta har enbart SLB eller en och annan SRB. Köp tidningen Land så hittar du säkert lättare en fin renrasig jersey. :smirk: Som mjölkbonde är det ingen fördel att ha hög fetthalt på mjölken vad jag vet, som det var förr.
 
Skulle själv gärna ha en jersey om jag hade mer mark till min gård! Dom e såÅ fina!!!! Honungskossor med låånga ögonfransar!

/Kung Tulle
 
Som min älskling :love:
birka.jpg


Vi har två jersey på skolan för att få högre fetthalt i mjölken, sammanlagt har vi väl nästan 200 kor.
 
Dom e ju så underbara :love:

Vi har en som e så söt, när hon går i lösdriften så går hon efter en, stannar man sticker hon in huvudet under armen för man ska klia på henne :love:
 
Men snälla nån har du inget bildredigeringsprogram i datorn !? :smirk:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 659
Senast: Snurrfian
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 400
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 369
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 936
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp