Vår tids vagina

Du skrev

Jag tycker inte att den vuxna, sexuellt aktiva kvinnans underliv ser ut som ett barns bara för att det är rakat.

Nej, men din första kommentar till mig handlade om referensramar.
Vad ville du uppnå med den kommentaren? Eller var det bara en härskarteknik i en diskussionstråd?
 
Hur mycket man än rakar så ser aldrig någonsin en vuxen kvinnas underliv ut som ett barns och jag fattar inte varför en del tror att det är därför man rakar sig? Det kan jag om något tycka är en aning skumt; att ens dra den slutsatsen..

Saken är väl den att en del av oss förstår inte alls varför man rakar sig i underlivet. Och vad det är man eftersträvar genom att raka.
Jag har sett och hört kommentarer (inte i denna tråden men på andra håll) om att det är äckligt med hår i underlivet (konstigt, eftersom vi är designade med hår "nertill", att det ser ofräscht ut, att det är snyggare och sexigare (?) med hårlöst.

Jag tycker att det är märkligt att skapa ett skönhetsideal (eller vad det nu möjligen handlar om?) med att raka sig i underlivet - för att hårlöst är sexigare.
Om hårlöst är sexigare - varför är det så?
Könshåren är ju en tidig del av puberteten - ett tecken på att människan håller på att bli könsmogen.
Varför ska det då vara sexigare att eftersträva hur det såg ut innan könsmognaden?
 
Saken är väl den att en del av oss förstår inte alls varför man rakar sig i underlivet. Och vad det är man eftersträvar genom att raka.
Jag har sett och hört kommentarer (inte i denna tråden men på andra håll) om att det är äckligt med hår i underlivet (konstigt, eftersom vi är designade med hår "nertill", att det ser ofräscht ut, att det är snyggare och sexigare (?) med hårlöst.

Jag tycker att det är märkligt att skapa ett skönhetsideal (eller vad det nu möjligen handlar om?) med att raka sig i underlivet - för att hårlöst är sexigare.
Om hårlöst är sexigare - varför är det så?
Könshåren är ju en tidig del av puberteten - ett tecken på att människan håller på att bli könsmogen.
Varför ska det då vara sexigare att eftersträva hur det såg ut innan könsmognaden?
Jag svarade ju varför jag rakar mig. Att det inte har med utseendet att göra och inte "sexigare", om man nu sätter likhetstecken mellan sexigare och att se sexigare ut.
 
Saken är väl den att en del av oss förstår inte alls varför man rakar sig i underlivet. Och vad det är man eftersträvar genom att raka.
Jag har sett och hört kommentarer (inte i denna tråden men på andra håll) om att det är äckligt med hår i underlivet (konstigt, eftersom vi är designade med hår "nertill", att det ser ofräscht ut, att det är snyggare och sexigare (?) med hårlöst.

Jag tycker att det är märkligt att skapa ett skönhetsideal (eller vad det nu möjligen handlar om?) med att raka sig i underlivet - för att hårlöst är sexigare.
Om hårlöst är sexigare - varför är det så?
Könshåren är ju en tidig del av puberteten - ett tecken på att människan håller på att bli könsmogen.
Varför ska det då vara sexigare att eftersträva hur det såg ut innan könsmognaden?
Det finns väl olika skäl hos olika människor...
Men jag kan tycka det är snyggare.. På samma sätt som jag känner mig snyggare och fräschare när jag klippt håret eller gjort något annat med mitt utseende

Jag ser inte utseende eller hår som något heligt utan något man får ändra på om man vill. Däremot tycker jag inte andra är äckliga om de inte bryr sig om sitt utseende. Det är upp till dom.
 
Nej, men din första kommentar till mig handlade om referensramar.
Vad ville du uppnå med den kommentaren? Eller var det bara en härskarteknik i en diskussionstråd?
Ja, jag kunde inte på rak arm komma på något annat som jag kände kunde påverka en till att tycka att en rakad vuxen vulva ser ut som ett barns.
Vad tycker du jag skulle använt? Utbildning? Synskärpa? Erfarenhet?

Härskarteknik känner jag inte till i detalj.
 
Jag rakar mig för att efterlikna ett barn.

obs ironi.

Jag rakar mig, JAG tycker det känns fräschare. Har nog inte haft full frilla sedan jag var 16. Och jag tvivlar på att mitt sexonåriga jag rakade sig för att genomgå någon intimföryngring direkt.

Känner mest att har vi inte kommit längre i utvecklingen än att se det som att ett rakat underliv är något hemskt. Det fina tycker jag här i världen är att få välja antingen om man vill vara helrakat, orakad, friserad, färgat eller vad tusan nu man vill göra med sitt underliv. Jag vill kunna stå i nått gemensamt utrymme och byta om utan att folk ska behöva möda sina hjärnor med att fantisera fram en anledning till att jag är rakad?

Detsamma gäller hår under armarna, vill man inte raka sig ska man slippa det.

Som svar på TS frågor:
1. Fiffin är fin, punkt. Jag hoppas att alla fiffibärare och ickebärare älskar fiffin oavsett utseende.
2. Ja, den är noga studerad i tonåren :D
3. Ja, för att jag vill.
4. Nej
5. Jag tror säkert att influenser är plockade från porrens värld. När jag var yngre antog jag att alla rakade sig och det var nog därför jag började. Sen det här med blygdläpparnas längd, färg etc. (om det nu är ett skönhetsideal) förvirrar väl säkert någon i frågan "är jag normal?" efter som att man inte direkt pratar om underliv i någon större utsträckning. Normal är ju ett sånt sketet ord egentligen, ungefär som lagom. En normalfiffi är väldigt många olika sorters fiffi, så länge inget är i vägen eller gör ont är den väl så att säga normal?
 
Har tänkt samma sak! Lite pedofilvarning... Var är det du vill efterlikna med en helrakad vagina?
Såna här kommentarer tycker jag är jättemärkliga. En vuxen kvinna, eller man, med rakat underliv ser knappast automatiskt ut som ett barn. Precis som att en vuxen kvinna med mycket små bröst för den sakens skull inte ser ut som ett barn. Eller de kvinnor med väldigt lite behåring ser ut som barn.

Pedofilkopplingen kommer alltid upp i såna här trådar och jag blir alltid lika fundersam över varför raka fittan ska problematiseras mer än rakade ben eller armhålor eller ansikten eller ryggar? Eller tycker du att det är pedofilvarning på allt det andra också?
 

Så om ni inte förstår så då är det helt okej med inlägg som går ut på att vi som av en eller annan anledning rakar oss vill se ut som barn, att de män vi är med har "pedofilvarning" osv osv?

Hår under armarna, hår på armarna, skäggväxt, hår på benen är också tecken på puberteten, att man blir vuxen så med din (och andras) logik borde det innebära att kvinnor som är tillsammans med män som rakar sig i ansiktet, på bröstet, under armarna, runt könet också är "pedofilvarning" på?

Jag menar, vi är ju ändå designade med hår under armar, på benen, på armarna, på huvudet, män även på bröstet och i ansiktet, så enligt er logik är då allt borttagande av hår på kroppen, helt oavsett var det växer därför onaturligt och skapar märkliga skönhetsideal?

Ni behöver faktiskt inte förstå varför vissa tycker det är fräschare, sexigare, bekvämare, snyggare eller what ever anledningen till rakandet är, men att jämställa det med en strävan efter att se ut som ett barn, att vuxna som föredrar rakat är pedofilvarning på etc. är förbaskat oförskämt och rent av sjukt, för jag kan nästan garantera att i princip ingen av alla de som är rakade/vaxade gör det för att se ut som barn och attrahera pedofiler som ni verkar inbilla er :wtf:
 
Jag tycker att min fitta ser bättre ut orakad, med det är så obekvämt med håret att jag väljer att raka. Det har jag faktiskt gjort sedan jag fick könshår.
 
Lite lustigt att ämnet kom upp på Buke eftersom jag googlade vaginor igår. Jag började nämligen att fundera på hur det går till när man tillverkar dom vid en male to female operation. Eller snarare, vem bestämmer utseendet? Fittor kan ju se väldigt olika ut vad det gäller blygdläppar osv. Den som ska få den? Läkarens personliga smak om hur en vagina ska se? Spelar penisen (grundmaterialet) någon roll?
Hur skulle jag själv tänka om jag fick designa en egen?

Det blev lite intressant läsning och bilder. Ett visst inflytande verkar i alla fall en del få över hur den ska se ut. Vid något tillfälle hade en person på egen begäran fått en större klitoris än vad läkaren själv hade tyckt optimalt(trist nog fanns det ingen utförligare förklaring till läkarens åsikt)

Jag föreställer mig att man vid tex skönhetsoperationer av tex brösten eller näsa redan från början har något man är missnöjd med och vill ändra till skillnad från att få en helt ny kroppsdel.
 
Senast ändrad:
Jag tycker att det är märkligt att skapa ett skönhetsideal (eller vad det nu möjligen handlar om?) med att raka sig i underlivet - för att hårlöst är sexigare.
Om hårlöst är sexigare - varför är det så?
Könshåren är ju en tidig del av puberteten - ett tecken på att människan håller på att bli könsmogen.
Varför ska det då vara sexigare att eftersträva hur det såg ut innan könsmognaden?

Fast om jag nu tycker det är sexigare utan hår, vem är då DU att döma mig? Varför ska jag ens behöva tala om varför? :confused::confused::confused:

Alla får väl göra som dom vill och varför dom vill, varför lägger ni er ens i hur andra vill göra, personer som ni över huvud taget inte kommer ha någon sexuell kontakt med? DET är väl ändå märkligt. O_o
 
Fast om jag nu tycker det är sexigare utan hår, vem är då DU att döma mig? Varför ska jag ens behöva tala om varför? :confused::confused::confused:

Alla får väl göra som dom vill och varför dom vill, varför lägger ni er ens i hur andra vill göra, personer som ni över huvud taget inte kommer ha någon sexuell kontakt med? DET är väl ändå märkligt. O_o

Fast att generellt diskutera värderingar och normer är väl något positivt? Man måste kunna ifrågasätta saker.
 
Det är skillnad på att diskutera generellt och att kalla andras sexuella preferenser för märkliga.
Fast kryddelydd resonerar ju bara kring ett av våra många ideal. Jag tycker också att våra ideal är märkliga och galna, trots att jag följer många av dem och dessutom tänder på på många av dem. Jag ser inga problem med att analysera mina egna preferenser utan tycker tvärtom att det är väldigt nyttigt. Så länge ingen citerar någon och säger "gud vad du är konstig" så tycker jag att det är OK, trender och ideal måste kunna problematiseras utan att dem som följder dem, dvs majoriteten av oss, känner oss påhoppade.
 
Det är skillnad på att diskutera generellt och att kalla andras sexuella preferenser för märkliga.

Vad är skillnaden menar du? Förutsatt att man diskuterar något som faktiskt förekommer - vilket väl är det enda meningsfulla - så finns det ju människor som har just de normerna/värderingarna/preferenserna. Och det går knappast att ha en diskussion där man bara får fundera kring hur jättebra saker är?
 
Vad är skillnaden menar du? Förutsatt att man diskuterar något som faktiskt förekommer - vilket väl är det enda meningsfulla - så finns det ju människor som har just de normerna/värderingarna/preferenserna. Och det går knappast att ha en diskussion där man bara får fundera kring hur jättebra saker är?
Jag ser en stor skillnad mellan att diskutera generellt och att kalla andras sexuella preferenser för märkliga. Det sistnämnda tycker jag är både otrevligt och onödigt. Men det som @Evolution citerade från @kryddelydd VAR faktiskt generellt:

Jag tycker att det är märkligt att skapa ett skönhetsideal (eller vad det nu möjligen handlar om?) med att raka sig i underlivet - för att hårlöst är sexigare.
 
Jag föredrar rent estetiskt hår, det ser så kallt och naket ut annars. Men, det nyps. Konstaterade en sommar att kombinationen hår plus underkläder gav fula skavsår, väldigt oskönt och gick som farbror Zeb. Ska jag bada offentligt så trimmas det lite eftersom jag inte orkar burkini och inte heller vill att det ser ut som en strypt valrossmustach. Nu har jag en älskad baddräkt med ben i 50-tals modell så problemet är minimalt. Stringbikini är inte min melodi.
Benen trimmas eftersom jag har hår som chewbacca och inte orkar gå runt som ett levande statement för håååår. Svarta hår på vita ben är inte så läckert i mina ögon.
 
Jag ser en stor skillnad mellan att diskutera generellt och att kalla andras sexuella preferenser för märkliga. Det sistnämnda tycker jag är både otrevligt och onödigt. Men det som @Evolution citerade från @kryddelydd VAR faktiskt generellt:

Ja, det var det jag utgick ifrån skulle jag kanske klargjort, det som faktiskt skrivits i tråden!

Dock vet jag inte om jag skulle säga att det är fel att kalla sexuella preferenser märkliga... Något i stil med "det är märkligt att x är så utbrett, med tanke på utvecklingen av y i samhället i stort" eller något sådant.

Edit: äh, nu har jag virrat till det, vad jag försökte komma fram till var att jag inte riktigt förstod hur du menade, alltså vad som skulle vara otrevligt och onödigt? Skulle börja med ett exempel men sen glömde jag vad jag höll på med. :o
 
Senast ändrad:
Jag ser en stor skillnad mellan att diskutera generellt och att kalla andras sexuella preferenser för märkliga. Det sistnämnda tycker jag är både otrevligt och onödigt. Men det som @Evolution citerade från @kryddelydd VAR faktiskt generellt:


Jamen visst! Hur hårborttagning kan vara då laddat att man skriker om pedofiler fattar jag inte. Rådande samhällsideal säger tydligt hårlöst och lent nedanför ögonbrynen på kvinnor. Jag tycker det finns viktigare normer att kämpa mot. Typ lika lön för lika arbete. Kvinnor som opererar sina underliv av rent kosmetiska skäl. Könsstympning. Eller nåt. Jag noterar inte ens rakade ben eller kön på badhuset i kvinnornas omklädningsrum, motsatsen är betydligt ovanligare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp