Vår tids vagina

Har tänkt samma sak! Lite pedofilvarning... Var är det du vill efterlikna med en helrakad vagina?
Hur i hela friden beter man sig för att raka vaginan. Det finns inte något hår där.

Blygdläppar finns inre och yttre. De yttre är hos en könsmogen kvinna behårade. De inre är det inte.

Vaginan ser man inte. Den är en hålighet inuti kroppen. för att kunna se den behövs ett spekulum och det har man nog inte till hands i varje hem. Är antagligen rätt meckigt att hantera det på egen hand samtidigt som man tittar/fotograferar
female-urinary-system-23478922.jpg
 
Om en kvinna gillar män som rakar sig i ansiktet- innebär det att hon gillar småpojkar? Om hår symboliserar att någon är vuxen?

Du har en poäng. Men ja - för mig symboliserar hår på kroppen en person som gått igenom puberteten. Dvs en vuxen.

Ansiktshår gör jag lite skillnad på... inte helt logiskt nej.
 
Hur i hela friden beter man sig för att raka vaginan. Det finns inte något hår där.

Blygdläppar finns inre och yttre. De yttre är hos en könsmogen kvinna behårade. De inre är det inte.

Vaginan ser man inte. Den är en hålighet inuti kroppen. för att kunna se den behövs ett spekulum och det har man nog inte till hands i varje hem. Är antagligen rätt meckigt att hantera det på egen hand samtidigt som man tittar/fotograferar
female-urinary-system-23478922.jpg




Sant. Jag använde TS uttryck och brydde mig inte om att ändra till något mer korrekt, antog att det var förståeligt då vi pratar om att raka bort hår...
 
Sant. Jag använde TS uttryck och brydde mig inte om att ändra till något mer korrekt, antog att det var förståeligt då vi pratar om att raka bort hår...
:D
...och jag å min sida blir irriterad när man pratar om hela kitet som "vagina".

Som om man skulle prata om kuk och mena även pungen.
För mig har även fitta betydelsen vagina. Det andra är blygden med sina delar, klitoris, mellangård etc.
 
Såna här kommentarer tycker jag är jättemärkliga. En vuxen kvinna, eller man, med rakat underliv ser knappast automatiskt ut som ett barn. Precis som att en vuxen kvinna med mycket små bröst för den sakens skull inte ser ut som ett barn. Eller de kvinnor med väldigt lite behåring ser ut som barn.

Pedofilkopplingen kommer alltid upp i såna här trådar och jag blir alltid lika fundersam över varför raka fittan ska problematiseras mer än rakade ben eller armhålor eller ansikten eller ryggar? Eller tycker du att det är pedofilvarning på allt det andra också?


När jag tänker på en vuxen person som gått igenom puberteten så tänker jag på en person med kroppshår, ja. Även under armar, och annat hår.

Det är möjligt att pedofilvarning var ett starkt uttryck, jag bara skrev min första tanke - men till stor del tänker jag absolut att rakandet hänger ihop med viljan att verka yngre. Minimalt med behåring är fräschare, ungdomligare... så upplever jag det medialt och socialt.

Men jag rakar andra delar av mig själv ibland så. Mm. Ambivalens. För mig själv. Hade helt klart blivit stött om någon karl kom till trosavstånd och ville att jag skulle raka mig.
 
:D
...och jag å min sida blir irriterad när man pratar om hela kitet som "vagina".

Som om man skulle prata om kuk och mena även pungen.
För mig har även fitta betydelsen vagina. Det andra är blygden med sina delar, klitoris, mellangård etc.


Snippa?

Vulva tycker jag är fint! Det låter runt...på något sätt.
 
Jag tycker det är så märkligt med denna hårpanik som finns. Ett hårstrå som ramlat av huvudet är föraktat och äckligt, ett hårstrå på huvudet vårdas ömt och friseras och har sig. Hårstrån på andra delar av kvinnokroppen (företrädesvis) anses ofräscht av många? Var kommer det ifrån?
 
Edit: äh, nu har jag virrat till det, vad jag försökte komma fram till var att jag inte riktigt förstod hur du menade, alltså vad som skulle vara otrevligt och onödigt?
Jag tycker att det är onödigt att säga saker som att "det är så himla konstigt att gilla analsex, tycker du inte? jag tycker det är så märkligt med tjejer som gillar det".

medan:
"är det inte märkligt att just analsex har fått en sån särskild laddning i vårt samhälle? på senaste tiden verkar det som att..."

Är du med? Jag tyckte alltså INTE att kryddelydd gjorde det första men vände mig mot ditt påstående att det inte alls är fel att döma ut sexuella preferenser som "märkliga".
 
För att du vill se ut som ett litet barn och attrahera personer som tänder på barn? Eeeeeller kanske av nåt annat skäl? ;)

För att jag är påverkad av media, har svag självkänsla, vill passa in i masspsykossamhället och ha rakade armhålor, kritvita tänder och en ordentligt fet pushup! :eek::banana:
 
Jag tycker att det är onödigt att säga saker som att "det är så himla konstigt att gilla analsex, tycker du inte? jag tycker det är så märkligt med tjejer som gillar det".

medan:
"är det inte märkligt att just analsex har fått en sån särskild laddning i vårt samhälle? på senaste tiden verkar det som att..."

Är du med? Jag tyckte alltså INTE att kryddelydd gjorde det första men vände mig mot ditt påstående att det inte alls är fel att döma ut sexuella preferenser som "märkliga".

Aha, ja då tror jag att jag är med!

Min tanke är väl att det kanske inte är märkligt eller inte som är problemet, utan kanske vad det är man diskuterar? Alltså om man diskuterar "de där märkliga typerna" eller om det är "det där märkliga fenomenet"? Och/eller om man faktiskt är ute efter att diskutera, eller bara bonda kring att man alla tycker/dömer samma sak som ett slags gruppbekräftelse?
 
Kan säga att jag stark ogillar min sedan jag fick barn då det inte blev sytt som det var innan (klitoris är lixom "instängd" och en inre blygläpp sitter inte fast ordentligt).
Fick urinläckage med för den delen så vann verkigen på lotto där.

Rakar sporadiskt, har dock aldrig så långt för jag klipper det till önskad längd om jag inte orkar raka.
 
Min sambo sneglade in i tråden och läste lite över axeln på mig. Hans reaktion på rakat underliv vs pedofili:
"Aj fan, då är ju jag pedofil.. Och det är ditt fel! Både rakad och små bröst." Jag kunde inte låta bli att skratta, han har ingenting att säga till om när det kommer till hur jag sköter mitt utseende.
Jag rakar lite grann (det finns ju olika "frisyrer", inte bara buske eller helrakat), till stor del för att jag har eksem i ljumsken och det området och det är enklare att hålla efter om det inte finns något hår i det området. Och när man ändå håller på händer det ibland att lite mer hår försvinner av bara farten.

Annars, jag är inte intresserad av att titta på vare sig kvinnliga eller manliga underliv. Tycker inget av det är särskilt attraktivt eller spännande. Har inget som helst behov av att se mer av ena eller andra varan. Jag tycker inte det är äckligt, pinsamt, skämmigt, smaklöst eller något annat i samma kategori, bara ointressant. Det faller liksom lite i samma kategori som att titta på sambons CS eller Dota 2 turneringar när andra spelar, ointressant och ganska meningslöst. Jag tittar gärna när han spelar, precis som jag inte har något emot när han, eller jag, knallar runt naken här hemma.
Jag har nog en ganska tråkig relation till könsorgan egentligen. Jag vet var de sitter och hur jag ska använda dem för att ha så trevligt som möjligt. That's about it.
 
Aha, ja då tror jag att jag är med!

Min tanke är väl att det kanske inte är märkligt eller inte som är problemet, utan kanske vad det är man diskuterar? Alltså om man diskuterar "de där märkliga typerna" eller om det är "det där märkliga fenomenet"? Och/eller om man faktiskt är ute efter att diskutera, eller bara bonda kring att man alla tycker/dömer samma sak som ett slags gruppbekräftelse?
Haha du jag vet faktiskt inte, känns som att vi hamnat i värsta metadiskussionen här :D. Det jag skrev i förra inlägget sammanfattar i alla fall vad jag tycker och för min del behöver vi inte diskutera det här mer. För min del är inte en särskild sexuell preferens ett "fenomen" och jag tycker inte att det känns superschysst att kalla det märkligt men jag tror vi redan konstaterat det :).
 
Själv tycker jag det är skönare med samlag och oralsex när både man och kvinna är rakade. För mig har det inget alls med utseendet att göra. Jag gör ingen koppling där öht, utan det handlar helt och hållet om känslan. Gillar inte oralsex hos man när jag får hår i munnen och mina partners tycker likadant vad det gäller oralsex med mig som mottagare.

Samma här, dessutom så tycker jag att det gör ont vid vaginalt sex om inte håret på sidorna är trimmat. Mitt blir långt och knappt krulligt så det slits och drar i det vid sex.

Trimmar dock bara sidorna på venusberg, fiiii vad det kliar annars.

Appropå vaginor rent generellt... jag är väldigt bekväm med min numera, när jag sett många olika live. Men som yngre hade jag superkomplex när "media-vaginan" var allt jag sett.
 
Samma här, dessutom så tycker jag att det gör ont vid vaginalt sex om inte håret på sidorna är trimmat. Mitt blir långt och knappt krulligt så det slits och drar i det vid sex.

Trimmar dock bara sidorna på venusberg, fiiii vad det kliar annars.

Appropå vaginor rent generellt... jag är väldigt bekväm med min numera, när jag sett många olika live. Men som yngre hade jag superkomplex när "media-vaginan" var allt jag sett.
Vad är media-vaginan?
Är det skönhetsidealet för vaginor?
 
Vad är media-vaginan?
Är det skönhetsidealet för vaginor?

Den vaginan som (kanske framförallt) omtalas och den som syns (både den påklädda i exempelvis bikinireklam och den avklädda i porren).

I media finns bilden av att "bullfitta" och hängande blygdläppar = negativt, konstigt, ingen har sånt. Fittan syns inte utan det är platt mellan benen! Och såklart så ska en ju helst ha ett lårglapp då också...
 
Samma här, dessutom så tycker jag att det gör ont vid vaginalt sex om inte håret på sidorna är trimmat. Mitt blir långt och knappt krulligt så det slits och drar i det vid sex.


Det kan jag uppleva också. Tycker inte jag är så långhårig men det stör faktiskt när håret dras med i rörelsen.
 
Den vaginan som (kanske framförallt) omtalas och den som syns (både den påklädda i exempelvis bikinireklam och den avklädda i porren).

I media finns bilden av att "bullfitta" och hängande blygdläppar = negativt, konstigt, ingen har sånt. Fittan syns inte utan det är platt mellan benen! Och såklart så ska en ju helst ha ett lårglapp då också...
Aha ok...
Jag har nog aldrig tänkt på vaginan i bikinireklam.
I porr har jag tänkt på att jag sett många olika utseenden på underliv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp