Bukefalos 28 år!

Vår tids vagina

Aha ok...
Jag har nog aldrig tänkt på vaginan i bikinireklam.
I porr har jag tänkt på att jag sett många olika utseenden på underliv.

Men hur många långa och maffiga blygdläppar har du sett i porr?

(nu har jag väl inte kollat jättemånga timmar på porr, men jag har faktiskt bara sett små och nätta typ blygdläppsfria)
 
Haha, ett par-tre veckor efter förlossning kändes den inte helt normal (konstigt...) så jag tog helt enkelt mobilen och fotade för att se hur illa det var. Inte alls så farligt som jag trodde såklart men det var inte det intressanta. Häromdagen när jag tittade igenom några bilder kom det fram ett par bilder på min mutta :o jag hade, i kaos av skrikande barn förmodligen, glömt att ta bort dem xD

Men ja, ibland rakar jag den, jag gillar känslan när man duschar efter rakning :o detsamma gäller benen och förmodligen håret på skallen med även om jag inte provat just det.
 
Aha ok...
Jag har nog aldrig tänkt på vaginan i bikinireklam.
I porr har jag tänkt på att jag sett många olika utseenden på underliv.
Men du har väl inte totalt missat att det finns ett ideal och en norm?

Jag menar när det kommer till estetiska plastikoperationer av underlivet hur många lägger till och hur många tar bort? Jag vet inte om det är så vanligt med någotdera men jag har då aldrig hört om någon som lagt till däremot har jag hört att kvinnor tar bort delar av sina könsorgan för att passa bättre in i idealet.
 
På ämnet så är det ett program om svenska vårdcentralers "oskuldskontroller" på Kalla fakta.

På tal om vår tids vagina. :(
 
Men du har väl inte totalt missat att det finns ett ideal och en norm?

Jag menar när det kommer till estetiska plastikoperationer av underlivet hur många lägger till och hur många tar bort? Jag vet inte om det är så vanligt med någotdera men jag har då aldrig hört om någon som lagt till däremot har jag hört att kvinnor tar bort delar av sina könsorgan för att passa bättre in i idealet.
Jag har läst om att det finns kvinnor som opererar sig, ja..
Däremot har jag inte koll på vad som är skönhetsidealet för ett underliv. Av nyfikenhet undrar jag vart finns denna norm?
Förutom porren då..
 
Men du har väl inte totalt missat att det finns ett ideal och en norm?

Jag menar när det kommer till estetiska plastikoperationer av underlivet hur många lägger till och hur många tar bort? Jag vet inte om det är så vanligt med någotdera men jag har då aldrig hört om någon som lagt till däremot har jag hört att kvinnor tar bort delar av sina könsorgan för att passa bättre in i idealet.

Exakt. Jag känner en som har tagit bort, och jag funderade själv på att göra det när jag var tonåring. Numera skäms jag inte längre men det var verkligen ett stort komplex för mig som yngre.
 
Kan säga att jag stark ogillar min sedan jag fick barn då det inte blev sytt som det var innan (klitoris är lixom "instängd" och en inre blygläpp sitter inte fast ordentligt).
Fick urinläckage med för den delen så vann verkigen på lotto där.

Rakar sporadiskt, har dock aldrig så långt för jag klipper det till önskad längd om jag inte orkar raka.


Det går att rätta till. De kan operera så det blir bra igen. @voltis hade en bra tråd om läckage, det är också enkelt att åtgärda. Ta tag i det!
 
Jag har läst om att det finns kvinnor som opererar sig, ja..
Däremot har jag inte koll på vad som är skönhetsidealet för ett underliv. Av nyfikenhet undrar jag vart finns denna norm?
Förutom porren då..
I samhället? Lite överallt? Kvinnors kön ska inte synas liksom. Ser man konturer av ett underliv som inte är platt som hos en Barbie så utbryter panik.
 
Exakt. Jag känner en som har tagit bort, och jag funderade själv på att göra det när jag var tonåring. Numera skäms jag inte längre men det var verkligen ett stort komplex för mig som yngre.
Ok. Det här var lärorikt. :)
Jag har aldrig pratat med någon som har haft komplex för det utan enbart läst om att vissa gör operationer.

Då jag inte själv haft det tänker jag inte ens på sådant när jag ser en bikini-bild. Då är det annat jag stör mig på. :D
 
Ok. Det här var lärorikt. :)
Jag har aldrig pratat med någon som har haft komplex för det utan enbart läst om att vissa gör operationer.

Då jag inte själv haft det tänker jag inte ens på sådant när jag ser en bikini-bild. Då är det annat jag stör mig på. :D

Ja jag stör mig inte nämnvärt på att alla bikinimodeller har platta magar, för det är jag själv begåvad med även när jag är överviktig. Vi har alla olika glasögon :P.
 
Ja jag stör mig inte nämnvärt på att alla bikinimodeller har platta magar, för det är jag själv begåvad med även när jag är överviktig. Vi har alla olika glasögon :P.
Precis.
Vi tolkar allt utifrån vår situation, erfarenheter etc.
Då jag i stort sett aldrig tänker på underliv så gör jag inte den tolkningen.
 
I samhället? Lite överallt? Kvinnors kön ska inte synas liksom. Ser man konturer av ett underliv som inte är platt som hos en Barbie så utbryter panik.
Ok.
Jag har inte haft de glasögonen på. Så jag har inte sett den normen. Bara läst ngn gång om att vissa opererar sig. Inget mer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp