Bukefalos 28 år!

Varför är inte alla feminister?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att skriva att män är överskattade är helt ok.
Att skriva att feminister är överskattade är inte ok.

Jag gillar inte hyckleriet. Är det ena ok så är det andra ok utan men.
Jag ville mest visa varför jag skrev att män överskattas. :)
Feminister överskattas däremot inte enligt mig, de får jävligt mycket skit för att de jobbar för allt det du och jag är överens om är bra. ;)
 
För mig är problem att jag inte ser någon direkt fördel med att slänga på mig en -ism, det förändrar ingenting om hur jag är som person. Det andra är att det verkar lite varierat vad det står för och vissa personer som väljer att kalla sig feminister är definitivt inte personer jag vill bli associerad med.

Så mycket nackdelar och ungefär inga fördelar.
 
Då är du feminist. Det är vad feminism är.
Nej, jag är jämnlikist. Jag kommer aldrig vara feminist pga vad vissa feminister gör.
Jag kan dela vissa ideer absolut men jag är inte feminist.

Feminister överskattas däremot inte enligt mig, de får jävligt mycket skit för att de jobbar för allt det du och jag är överens om är bra. ;)
Feminster överskattar sig själva skrev jag i första inlägget.
De flesta gör ett jättebra jobb, men det är ju just de där radikala som gör att många inte vill ha något med det att göra.
 
Nej, jag är jämnlikist. Jag kommer aldrig vara feminist pga vad vissa feminister gör.
Jag kan dela vissa ideer absolut men jag är inte feminist.


Feminster överskattar sig själva skrev jag i första inlägget.
De flesta gör ett jättebra jobb, men det är ju just de där radikala som gör att många inte vill ha något med det att göra.
Jämnlikist finns inte, du kan ju inte bara hitta på ord? Det blir ju som att säga att jag äter inte kött, men jag är inte vegetarian. Jag är ickeköttist. Det blir väldigt märkligt när man börjar hitta på egna ord.

En feminist är någon som håller med om följande: 1. Det finns en könsordning. 2. Den bör förändras. 1 är ju inte en åsikt, det är ett faktum (se SCB). Återstår då om man tycker det är bra som det är, eller om vi borde ha ett mer jämlikt samhälle. Tycker man att vi borde ha det så håller man med om 1 och 2, och är således feminst.

Lika tokigt som att hitta på egna ord blir det att hitta på egna betydelser på ord. Att inte vilja kalla sig feminist för att man har hittat på en egen betydelse av begreppet som man inte håller med om är att inte vilja kalla sig vegetarian, även om man äter enbart vegetariskt, för att man har hittat på att vegetarianer har svans.

Det blir jättesvårt att göra sig förstådd med andra om man hittar på egna ord, och hittar på egna betydelser på ord som redan finns.
 
OJ den kommentaren vill jag se i ett HBTQ sammanhang...
Bara för att du har snippa så är du tjej oavsett du vill eller inte... Vad du känner dej som är inte relevant...

Ser du felet ???
Fast hade du placerat den kommentaren i ett rum med biologer/genetiker och bytt ut snippa mot könskromosom så hade det varit allmänt accepterat. (Sen är nog majoriteten fortfarande helt överens med HBTQ-samhället om att alla har fullständigt rätt att bete sig, se ut och vilja bli behandlade precis som de vill oavsett genetiskt kön.) Men här är ett annat laddat ord som har helt olika betydelse beroende på i vilka kretsar ordet nämns.
 
Jämnlikist finns inte, du kan ju inte bara hitta på ord? Det blir ju som att säga att jag äter inte kött, men jag är inte vegetarian. Jag är ickeköttist. Det blir väldigt märkligt när man börjar hitta på egna ord.

En feminist är någon som håller med om följande: 1. Det finns en könsordning. 2. Den bör förändras. 1 är ju inte en åsikt, det är ett faktum (se SCB). Återstår då om man tycker det är bra som det är, eller om vi borde ha ett mer jämlikt samhälle. Tycker man att vi borde ha det så håller man med om 1 och 2, och är således feminst.

Lika tokigt som att hitta på egna ord blir det att hitta på egna betydelser på ord. Att inte vilja kalla sig feminist för att man har hittat på en egen betydelse av begreppet som man inte håller med om är att inte vilja kalla sig vegetarian, även om man äter enbart vegetariskt, för att man har hittat på att vegetarianer har svans.

Det blir jättesvårt att göra sig förstådd med andra om man hittar på egna ord, och hittar på egna betydelser på ord som redan finns.
maxresdefault.jpg

Är det här också hittepå ord?

Men du har rätt, det blir fel när man ''hittar på'' egna ord.
 
Sen är nog majoriteten fortfarande helt överens med HBTQ-samhället om att alla har fullständigt rätt att bete sig, se ut och vilja bli behandlade precis som de vill oavsett genetiskt kön.

Stämmer detta egentligen? Ta bara en enkel sak som naturister, är de helt accepterade i samhället på samma villkor som icke-naturister? Svaret är såklart ett nej men frågan är varför?
 
Stämmer detta egentligen? Ta bara en enkel sak som naturister, är de helt accepterade i samhället på samma villkor som icke-naturister? Svaret är såklart ett nej men frågan är varför?

Tror att det beror på hur "avvikande" de är från alla andra och hur lätt andra människor har att leva sig in i hur det skulle vara att ha det behovet. Det är djupt rotat att vara "rädd" för avvikande människor och samhällen. Sen är nog vad man tycker och hur man sen praktiskt tillämpar det inte alltid samma sak tyvärr. Har många människor samma åsikt (eller de styrande har eller har haft en viss åsikt) kan förstås oönskat beteende göras olagligt som tex nakenhet på offentliga platser.
 
Sa inget om att jag inte är påverkad utifrån, jag påstod att media inte har påverkat min uppfattning om feminister. Min egen uppfattning om feminister är baserat på diverse människor i min umgängeskrets.

Så din i umgeskrets är alla som kallar sig feminister (jag citerar ditt första inlägg) "högljudda, halvnakna kvinnor med glasögonbågar i konstig färg som demonstrerar mot att alla män är svin" ?

Din umgängeskrets är absolut inte representativ för feminister i stort skulle jag vilja säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 867
Senast: Grazing
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 239
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 807
Senast: Buzzter
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp