Varför så segt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får faktiskt nästan varje dag (ofta morgon) perioder där det bara tuggar så jag får stänga ner. Andra sidor fungerar dock utmärkt.

Eftersom det är så återkommande har det blivit en rutin att bara stänga ner och vänta en timme innan jag provar igen. Oftast har det löst sig till dess.
 
Och själv har jag extremt sällan problem, kanske att det hänt någon enstaka gång i sommar, men är inte ens säker på det.

Chrome och win 8.
 
Igår kväll och även nu har det segat kopiöst för mig. När inlägget går iväg sparas texten i editorn så när jag skriver igen kommer även den första texten med.

Någon mer?
 
Kan detta ha börjat inträffa i söndags efter de layoutändringar jag gjorde då? Eller har det kommit senare?
Jag har haft lite problem med laddning av annonser, och möjligen andra java-script på sidan, men annons-segheten hade jag även innan layoutändringen. De senaste dagarna har det dock fungerat snabbare för mig, jamfört med tidigare, men någon gång då och då har det segat vid någon script-laddning.

Om texten finns kvar i editorn är det programmet som troligen inte varit säker på att postningen fungerade och sparar då texten så att man kan försöka igen. Bra tycker jag om det nu inte gick iväg vid första försöket. Vill man ta bort texten klickar man på ikonen i editorn som ser ut som en diskett, den kallas för utkast och så väljer man att ta bort utkastet.

Alla återkom gärna med info om det är något specifikt som segar vid laddning av ny sida.
 
Jag har alltid fått både radera texten i editorn och radera utkast när jag velat göra just det, det har alltså inte räckt att bara radera utkast.

Det som hänt nu är att texten alltid ligger kvar i editorn. Det kan väl inte vara meningen att man ska behöva radera utkast varje gång?
 
Nu låg den däremot inte kvar - hade annars tänkt visa ett exempel. Jag har sett sedan igår att fler än jag drabbats och då ser det ut så här:

Inlägg 1 inlägg 1 inlägg 1.

Sen postar samma användare ett nytt inlägg. Hon vill posta inlägg 2 men det som dyker upp är:

Inlägg 1 inlägg 1 inlägg 1.
Inlägg 2 inlägg 2 inlägg 2.
 
Jag har alltid fått både radera texten i editorn och radera utkast när jag velat göra just det, det har alltså inte räckt att bara radera utkast.

Det som hänt nu är att texten alltid ligger kvar i editorn. Det kan väl inte vara meningen att man ska behöva radera utkast varje gång?

Så har det varit för mig hela tiden. Oftast ligger den kvar. Jag raderar utkast men sen ligger den ändå kvar. En av de sämsta sakerna med nya forumet :down:
 
Så har det varit för mig hela tiden. Oftast ligger den kvar. Jag raderar utkast men sen ligger den ändå kvar. En av de sämsta sakerna med nya forumet :down:


Exakt. Så har det varit för mig hela tiden också, jag får radera två gånger (oavsett om det är dator eller ipad jag använder, minns inte om det gäller mobilen också). Hela poängen med "utkast" borde ju vara att man bara ska behöva radera EN gång.
 
Jag har inte heller haft några problem.
Funkar snabbt och bra på både senaste versionen av Chrome och iPhone 5S
 
Nu har jag visserligen ingen koll på sidans uppbyggnad men kan det inte va så enkelt att vi är inloggade på olika servrar?
Ni som har problem är då mest troligt inne på en som inte funkar helt top notch
 
Nu lånade jag en surfplatta för att kunna skriva detta - för det är mitt största problem; jag kan inte skriva något inlägg på min mobil! Det finns bara de två knapparna med svar och fler alternativ, ingen ruta alls att skriva i och min avatar syns inte heller där. Ett fåtal gånger har det funkat men lika snabt som rutan dök upp försvinner det igen :cry: Jag har dock en samsung 2S någonting, alltså ganska gammal mobil men det är ju en smartphone så det borde väl funka @Gunnar ?
Jag tror att problemet kom till av layoutförändringen, men är inte säker, kan ha kommit tidigare :crazy: Men det är för jä**a jobbigt och ledsamt :(
Förutom den rutan så har bukesymbolen försvunnit, några knappar ligger uppepå varandra och när jag klickar på logga in eller notiser så leds jag till en ny sida istället förnde händiga "popup" rutorna eller vad man ska kalla dem :meh: Allt detta i min mobil alltså.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Idag har det hänt flera gånger att buke inte kunde laddas och jag kom till den där sidan med en reload-knapp. Funkade inte att klicka på...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: bettysmatte
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 493
Senast: sjoberga
·
Hästvård Er det noen som vet hva dette er? Ponnien har hatt det siden jeg kjøpte henne, men nå har det spredd seg litt. Den ene veterinæren jeg...
Svar
5
· Visningar
584
Senast: MimmiNO
·
Bukefalos Buke är helt plötsligt mer utzoomat som grundläge och texten är därmed mindre. Det är som att inläggen nu är bredare. Om jag zoomar in...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp