Bukefalos 28 år!

Varför så segt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har i PM-konversationer ett reklaminslag mellan varje inlägg när jag läser från telefonen, inte alls från datorn. Har en samsung s3 med safari.
Det har jag också på telefonen, vet ej på datorn.

Och såhär ser forumet tydligen (brukar ha javascript avstängt och ser därför inte reklamen vanligtvis) ut i min mobil med reklam:

Screenshot_2014-08-29-14-40-25_zpsrkb0pfy5.png




Tycker det är gräsligt fult faktiskt. Stor reklamblubba bara det första man ser.
 
Just nu blir det dubbelt av det mesta jag skriver (i safari på Iphone). Och nej, det är ingen fördel att texten ligger kvar i editorn.

Hjälp! Nu händer detta mig också! Aldrig hänt tidigare.

Jag skriver, skickar, men har fortfarande kvar texten i min skrivruta. Nästa gång jag går in i tråden ligger texten fortfarande kvar. @Gunnar
 
Och nu fick jag en notis där det stod att @Rialavargen hade citerat mitt inlägg. Men det hade hen inte. Det var @TinyWiny som citerats.
Det hade jag. Det var nämligen så att jag citerade dig för någon dag sedan. Men jag hann väll aldrig färdigställa inlägget. När jag väl gjorde nästa inlägg kom ditt citat med i inlägget. Jag såg det först när jag publicerat inlägget. Då gjorde jag en ändring, och tog bort ditt citat. Sorry om jag förvirrat dig, visste inte att gamla citat låg kvar i minnet// Vargen
 
Jag sitter också på dator och chrome och har inte haft de här problemen. Däremot har texten i editorrutan blinkat när jag skrivit, ungefär vid var tredje tangent som jag tryckt på :confused:.

Nyss började texten blinka för mig när jag skulle ändra ett stavfel. Helknasigt men det gick att ändra.

Kan inte minnas att det gjort det tidigare för mig.
 
Jag har sista 1-2 veckorna blivit utslängd från Buke på både mobilen och plattan med orden typ att jag saknar certifikat att använda/titta på sidan.... eller nåt liknande, jag kommer inte riktigt ihåg vad det står...
 
Hoppas Gunnar ser nu att det är fler som tycker att det här är ett problem. När jag påpekade det fick jag svaret att han tyckte det var bra att texten ligger kvar.
 
Jag uppfattade det som att han menade att programmet är gjort så att den sparar text ifall den tror att man inte lyckats skicka. Detta är bra. Nu är ju dock problemet att den tror att man inte lyckats skicka trots att man gjort det. Detta är ju inte så bra. @mandalaki
 
Jag upplever att sidan "hoppar" omkring medan den laddar, på mobilen. Reklamen överst puttar ner allting när den väl är klar, och det har hänt mer än en gång att jag tror att sidan laddat klart, klickat och precis då hoppar det till och det visar sig att jag råkat klicka fel i och med hoppet.
 
Hoppas Gunnar ser nu att det är fler som tycker att det här är ett problem. När jag påpekade det fick jag svaret att han tyckte det var bra att texten ligger kvar.

Motiverade han det?

Jag kan inte se någon poäng med att det jag precis postat dyker upp i editorn igen. Möjligen ska det vara för att göra så att det tar längre tid mellan inläggen. Man postar aldrig samma text två gånger i ett inlägg medvetet.
 
Hoppas Gunnar ser nu att det är fler som tycker att det här är ett problem. När jag påpekade det fick jag svaret att han tyckte det var bra att texten ligger kvar.

Han kanske missförstod probemet?

Jag har ju lite svårt att se vad som skulle vara bra med det, suppertrassligt skulle jag snarare kalla det, ibland trasslar det dessutom när jag ska radera texten.
 
Han kanske missförstod probemet?

Jag har ju lite svårt att se vad som skulle vara bra med det, suppertrassligt skulle jag snarare kalla det, ibland trasslar det dessutom när jag ska radera texten.
@em-pirre beskrev ganska bra vad jag menade, det är bra om texten sparas om inlägget inte går iväg, nu verkar vissa drabbas av att inlägget sparas trots att det lagts in. Troligen för att programmet inte tror att det lagts in, kanske pga av segheten.

Jag har förberett mig och kommer göra en uppdatering av forumet under kvällen, förhoppningsvis kan det lösa en del av problemen, i bästa fall, alla.
 
@em-pirre beskrev ganska bra vad jag menade, det är bra om texten sparas om inlägget inte går iväg, nu verkar vissa drabbas av att inlägget sparas trots att det lagts in. Troligen för att programmet inte tror att det lagts in, kanske pga av segheten.

Jag har förberett mig och kommer göra en uppdatering av forumet under kvällen, förhoppningsvis kan det lösa en del av problemen, i bästa fall alla.
Vet inte om du såg mitt inlägg men ska alltså reklamen ligga så när man surfar på mobilen? Dels i forumet men även i konversationerna ligger ju reklamen och är väldigt väldigt stor mitt i liksom.

Screenshot_2014-08-29-14-40-25_zpsrkb0pfy5.png
 
@em-pirre beskrev ganska bra vad jag menade, det är bra om texten sparas om inlägget inte går iväg, nu verkar vissa drabbas av att inlägget sparas trots att det lagts in. Troligen för att programmet inte tror att det lagts in, kanske pga av segheten.

Jag har förberett mig och kommer göra en uppdatering av forumet under kvällen, förhoppningsvis kan det lösa en del av problemen, i bästa fall alla.

Jaha, ja det är ju bra.

Låter toppen att det kanske löser sig snart. :up:
 
@niphredil det korta svaret är ja.
Förut låg bannern ovanför, men av olika skäl har jag flyttat ner den. Ett av skälen var att jag bytte till en typ av banner som anpassar sig efter vilken skärmstorlek man har. Det gör nu så hela bannern syns på skärmen, tyvärr kan man tycka att den tar upp stor del av skärmen, även om den egentligen är mindre än de banners som visas på större skärmar. Men det det bör gå ganska snabbt att skrolla förbi den och jag är beroende av banners för att driva sidan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Idag har det hänt flera gånger att buke inte kunde laddas och jag kom till den där sidan med en reload-knapp. Funkade inte att klicka på...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: bettysmatte
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 701
Senast: sjoberga
·
Hästvård Er det noen som vet hva dette er? Ponnien har hatt det siden jeg kjøpte henne, men nå har det spredd seg litt. Den ene veterinæren jeg...
Svar
5
· Visningar
594
Senast: MimmiNO
·
Bukefalos Buke är helt plötsligt mer utzoomat som grundläge och texten är därmed mindre. Det är som att inläggen nu är bredare. Om jag zoomar in...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp