Bukefalos 28 år!

Varför så segt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag uppfattade det som att han menade att programmet är gjort så att den sparar text ifall den tror att man inte lyckats skicka. Detta är bra. Nu är ju dock problemet att den tror att man inte lyckats skicka trots att man gjort det. Detta är ju inte så bra. @mandalaki

Ja, jag såg det. Fast jag förklarade flera gånger vad det var som hände. Hoppas dock att det är löst nu, det var bra att fler hade upplevt samma sak.
 
Ändringen löste ett problem jag själv haft vid ändring av inlägg, förhoppningsvis löser det även en del av andras problem.
 
Jag har också upplevt det här någon gång idag dock fungerar det för det mesta felritt även idag. Dessutom har jag haft problem med att det segar och då ofta när jag ska posta att det liksom fastnar och jobbar och jobbar för att få iväg inlägget och då trycker jag på skicka igen för att få iväg inlägget vilket då leder till att jag dubbelpostar. Inläggen brukar alltså gå iväg första gången även om det fastnar ochtuggar.

Om det är relevant så andvänder jag dator och googlecrome

@Gunnar
Jag har haft stora problem men det här ikväll, så de senaste ändringarna verkar inte ha hjälpt för mig i varje fall.
 
Det strular jättemycket att surfa från mobilen för mig, har gjort en period. Den laddas om flera gånger utan anledning, om jag klickar på en länk skickar den mig till någon annan sida (vars länk ligger flera cm från länken jag försökte klicka på - eller inte ens finns på samma sida!), den vill inte acceptera länkklickningar.

Problem med att skriva citat-svar har jag också, om jag inte lägger in en radbrytning innan jag börjar skriva kan jag inte använda ordlistan i telefonen, då skrivs det ordet in i första QUOTE-taggen där uppe. Otroligt irriterande.

Har en Samsung Galaxy S3 med standardläsaren, Safari tror jag.
 
17.30 publicerades ett av mina inlägg på Senior. När jag nu loggar in igen ligger texten kvar i editorn. När jag ska ta bort texten måste jag både radera i editorn och Radera utkast.

Såhär har det inte varit från början, jag har inte haft problem med editorn fram till för några veckor sedan.
 
Har ni andra också kvar problemet med att texten stannar kvar i editorn när det varit segt att posta? Jag har det. Och ser dessutom fortfarande många dubbelposter.
 
Jepp, på I flera olika miljöer och med flera olika operativsystem/browsers. Ingenstans slipper jag dem, men det händer inte var gång. Värst är det när inlägget till synes inte dyker upp, då ligger dubbelposten nära till hands oc sedan syns båda efter ny laddning av sidan.
 
Har ni andra också kvar problemet med att texten stannar kvar i editorn när det varit segt att posta? Jag har det. Och ser dessutom fortfarande många dubbelposter.

Ja

Det är oförändrat, texten stannar inte varje gång men tillröckligt ofta för att det ska vara besvärligt, blir dubbelposter då och då eller att texten ligger jvar så den åker med i nästa inlägg också.
 
Jepp, på I flera olika miljöer och med flera olika operativsystem/browsers. Ingenstans slipper jag dem, men det händer inte var gång. Värst är det när inlägget till synes inte dyker upp, då ligger dubbelposten nära till hands oc sedan syns båda efter ny laddning av sidan.

Ja precis så blir det för mig ibland också att jag blir osäker på om inlägget har gått iväg och trycker därför på skicka igen(Ibland får jag då upp att jag inte kan göra det inom visst antal sekunder och då har det ju gått iväg och i de lägena unviks ju dubbelposten) Det varierar liksom om det gått iväg eller inte därför jag gärna trycker en extra gång.
 
Ja, problemet kvarstår. Har bara en gång lyckats dubbelskicka (eller trippel tror jag det var...) men det irriterar mig lite att texten stannar kvar.
 
Ja, problemet kvarstår. Har bara en gång lyckats dubbelskicka (eller trippel tror jag det var...) men det irriterar mig lite att texten stannar kvar.
Ja, det är tröttsamt eftersom det inte räcker att radera utkast. Åtminstone på min ipad måste jag radera själva texten för att den ska försvinna.
 
Jag vet inte vad detta kan bero på, jag väntar och hoppas på att en uppdatering till forumet möjligen kan lösa detta.

Jag har dock, som jag informerat om, förbättrat den andra enklare editorn, om ni byter till den bör ni slippa dessa problem.
Tråden där jag informerade om detta: http://www.bukefalos.com/threads/forbattrad-editor.1272758/
Jag vet att du tipsade om den andra editorn. Det som gör att jag ändå påpekar att problemet kvarstår är att det uppstod i samband med att något annat gjordes om, men jag vet inte vad. Det var inte så i början efter uppgraderingen, det uppstod ganska sent.
 
Det är bra att ni påpekar att det kvarstår, problemet kan ha att göra med någon extrafunktion som har installerats vid något tillfälle, jag vet dock inte vilken det i så fall skulle vara.
Problemet verkar dessutom uppträda lite nu och då, vilket gör det svårt att felsöka.
Jag har själv, vad jag kommer ihåg drabbats av det två gånger. Den sista gången var det i samband med ett svar som var nr 21 i en tråd, det hamnade på nästa sida i tråden, kan det möjligen vara en gemensam nämnare?
Är det så att ni råkar ut för detta i samband med att ni svarar i en tråd och inlägget ni skriver skall hamna på nästa sida i tråden?
Problemet är också att det finns andra problem med editorn som brukar tas upp samtidigt, dessa tror jag inte har något samband med utkastsproblemet, kanske O_o
 
Det är bra att ni påpekar att det kvarstår, problemet kan ha att göra med någon extrafunktion som har installerats vid något tillfälle, jag vet dock inte vilken det i så fall skulle vara.
Problemet verkar dessutom uppträda lite nu och då, vilket gör det svårt att felsöka.
Jag har själv, vad jag kommer ihåg drabbats av det två gånger. Den sista gången var det i samband med ett svar som var nr 21 i en tråd, det hamnade på nästa sida i tråden, kan det möjligen vara en gemensam nämnare?
Är det så att ni råkar ut för detta i samband med att ni svarar i en tråd och inlägget ni skriver skall hamna på nästa sida i tråden?
Problemet är också att det finns andra problem med editorn som brukar tas upp samtidigt, dessa tror jag inte har något samband med utkastsproblemet, kanske O_o
Jag har nog inte upplevt att det bara händer när mitt inlägg ska hamna på nästa sida. Men jag ska vara uppmärksam på just det för problemet inträffar i princip dagligen för mig.
 
Nu hände det igen. Jag var inte först på sidan där mitt inlägg hamnade.

Det som verkar hända är helt enkelt att det tar så lång tid att skicka att den hinner spara utkast.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Idag har det hänt flera gånger att buke inte kunde laddas och jag kom till den där sidan med en reload-knapp. Funkade inte att klicka på...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: bettysmatte
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 701
Senast: sjoberga
·
Hästvård Er det noen som vet hva dette er? Ponnien har hatt det siden jeg kjøpte henne, men nå har det spredd seg litt. Den ene veterinæren jeg...
Svar
5
· Visningar
594
Senast: MimmiNO
·
Bukefalos Buke är helt plötsligt mer utzoomat som grundläge och texten är därmed mindre. Det är som att inläggen nu är bredare. Om jag zoomar in...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp