Status
Stängd för vidare inlägg.
En person som ofta bryter regler och går över gränsen får såklart också lättare varningar än en som i regel håller sig trevlig och saklig. Det tycker inte jag är så konstigt? En som gång på gång visar att den inte ser var gränsen går eller helt enkelt skiter i reglerna är väl rimligt får lite stramare ”frihet” än någon som förhåller sig till de regler som finns.
Nej det är ju inte konstigt. Men vissa som går över gränsen gång på gång bannas sällan och kortvarigt.

Optimalt vore såklart om alla användare kunde ignorera såna som går en på nerverna eller låta bli att svara i trådar där man har svårt att vara trevlig. Svårt, såklart, men väljer man att skriva istället för att ignorera/rapportera får man ju också räkna med att det kan bli konsekvenser.
När man blivit trakasserad känner i alla fall jag att jag vill ha koll på vad personen skriver här. Jag tycker inte heller det är optimalt att ignorera eftersom det ger folk fritt spelrum så att säga. Eller ja bäst vore kanske om ALLA ignorerade för då skulle väl trollet tröttna.
 
Nej det är ju inte konstigt. Men vissa som går över gränsen gång på gång bannas sällan och kortvarigt.


När man blivit trakasserad känner i alla fall jag att jag vill ha koll på vad personen skriver här. Jag tycker inte heller det är optimalt att ignorera eftersom det ger folk fritt spelrum så att säga. Eller ja bäst vore kanske om ALLA ignorerade för då skulle väl trollet tröttna.
Full förståelse för att det upplevs så, allt är som sagt långt ifrån enkelt för oss att hantera.

Och när det gäller ignorera-biten är det ju generell uppmaning till ”alla” i de flesta situationer. Kan man låta bli att skriva otrevligheter själv behöver man ju inte ignorera.
 
Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det här med trådarna. Jag har bett om att bli bannad nu en månad och förhoppningsvis ser allt annorlunda ut snart.
Vill inte ta bort mitt nick helt. Ni är ändå som min extra familj här.
Varför vill du bli bannad nu? Undrar bara hur du själv ser på saken.

Jag tror nog att det kan vara bra för dig att hitta andra kanaler (proffs?) för att ventilera och berätta om ditt trassliga liv än Buke. Vi tycker och och reagerar så mycket och du reagerar i din tur på ditt sätt, vilket blir lite av en ond cirkel. Hoppas du hittar fokus, fokus på dig och ditt långsiktiga välmående!! Tror vi alla hoppas och vill det...för många av oss har sett en helt annan karamell genom tiderna - en utan utpräglat missbruk och självskadebeteende. Du har säkert mått dåligt länge, men nu har det fått besvärliga konsekvenser. Hejar på dig!!! Du är värd att må bra! ...men det är viktigt att komma ihåg att ingen har ett helt problemfritt liv. Sköt om dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 878
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 475
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
2 612
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp