Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2012?

Jag har shoppat stödstrumpor och tänker ha dem imorgon, fast då bara på flyget. Ska även åka båt några timmar men skippar dem då, lite lättare att gå omkring och så där.

Kom på att från det att vi lämnar hemmet kl 6 imorgonbitti så är vi inte på hotellet förens vid midnatt, så det blir en lång dag....
 
Sv: Vårmammor 2012?

*kl*

Hoppar in här, är gravid med vårt första som beräknas i slutet av mars. Gjorde KUB förra veckan och fick se att det var en liten livlig krabat där inne, jag har mått så bra sedan vecka 8 så det var nästan så att jag trodde att det var tomt där inne.

Nu är jag mest trött och har dåligt järnvärde.

Tål inte längre lukten av fisk och jag, den tidigare grönsaksälskaren, fnyser nu mer och gör grimaser till det mesta i grönsaksdusken. Makaroner och falukorv är min nya craving :D
 
Sv: Vårmammor 2012?

Tål inte längre lukten av fisk och jag, den tidigare grönsaksälskaren, fnyser nu mer och gör grimaser till det mesta i grönsaksdusken. Makaroner och falukorv är min nya craving :D

Intressant! Jag är också en riktig grönsaksälskare (OCH vegetarian :D ) i vanliga fall, men nu får jag inte i mig några grönsaker överhuvudtaget :cry:

Undrar varför :confused:
 
Sv: Vårmammor 2012?

Kanske våra små inbyggare är så livliga av sig att de vill ha något mer energirikt än grönsaker :confused: Nej, jag har ingen aning med det är lustigt hur smaken bara kan vända sig tvärt så där.

Fast alla "grönsaker" går inte bort, just nu så skulle jag kunna tänka mig en majskolv med massor av extrasaltat smör på :d
 
Sv: Vårmammor 2012?

*KL*

Dags för inskrivning på måndag så då borde jag vara i v 12 ?!? Illamåendet har dämpats, nu är jag dock inte sugen på något annat än sushi som tyvärr inte finns på orten ... :mad:

Känner mig mer svullen och uppblåst än förra gången. Har även mer känningar i magen, det moler och drar. Fick reda på förra veckan att en kollega också väntar nummer 2, i mars, så kul då vi har varsin vilding sen innan i samma ålder! Hon har fått en ordentlig kula redan medan det inte syns ett dyft på mig än
 
Sv: Vårmammor 2012?

Haha det enda i grönsakväg som går ner i magen för mig är de krossade tomaterna i lasagnen eller om det finns grönsaker i baguetten :D

Lite sent men, grattis till KUB´en!
 
Sv: Vårmammor 2012?

Så skönt att illamåendet lugnat ner sig för dig! (själv ligger jag i soffan med datorn i knä och är grymt illamående) Sjukt avundsjuk på dig ;) .

Mig syns det inte heller mycket på, lite svullen just idag men inte mer än så.. Men det drar till i min mage också, som om jag är på väg att sträcka en magmuskel.
 
Sv: Vårmammor 2012?

Här väntar vi också tillökning, har redan en 3-årig kille. Träffade min barnmorska igår och fick lite information - Är nu i vecka 7 och BF är den 7 maj. Inskrivning ska jag på 13 oktober.

Känner av lite illamående, men inte så att det är besvärande. Det enda jag kan äta just nu är sonen's Tiger yoghurt, som är utan bitar samt MC Donalds cheesburgare men det ska vara Burger Kings jordgubbs milkshake till.

Detta ska bli riktigt spännande.

//Linda
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2012?

Vad kul att vi börjar bli så många!! :bump:

Själv har jag gått in i någon slags "trötthetskoma". Efter flytten (som såklart fortfarande är långt ifrån klar, men vi är i alla fall på plats) så gick all luft fullkomligt ur mig. Är så galet trött. Att prestera på jobbet som normalt känns snudd på oöverstigligt men jag kämpar på.

Nu har i alla fall illamåendet gett med sig helt (mer eller mindre i alla fall) och jag har till och med börjat känna av bebisen i magen! :love: 1 vecka tidigare än förra gången, och trots att moderkakan ligger i framkant.

Jag ser redan ut som jag är i v.20... idag är det 15+2. Senaste dagarna tycker jag dock att tillväxten lugnat ner sig lite och de säger ju att man bara brukar bli större (eller bli "större" snabbare snarare) i början med andra barnet, för att sedan sluta lika som första - det skall bli kul att se om det stämmer.

Jag har plötsligt börjat bli sötsugen! Jobbigt! Vill helst hålla mig ifrån sådant för bebisens skull och tyckt att det varit praktiskt att vara totalt osugen på dylikt fram tills nu, men nu har det tydligen vänt...och jag har ganska dålig karaktär...:p Suck.

Vad jobbigt för er som fått avsmak till grönsaker! Tack och lov är det fortfarande samma sug efter det för min del, alltid nåt.

Grattis till er som gjort lyckade KUB! Härligt! :bump:

Hur har ni allihop tänkt göra gällande kön på bebisen vid RUL? Är ni nyfikna av er eller spar ni på överraskningen? :)

Förra gången frågade vi, och jag tyckte mig redan innan vi frågade se att det var en pojke (vilket det också var :) ), och jag tror vi kommer att fråga även denna gång. Ser de så ser de, men vi tänker inte göra något extra köns-UL. Hur tänker ni andra?

Vi känner båda två att det är oss fullkomligt egalt om det är en liten kille eller en liten tjej, vi blir precis lika glada för båda sorter, och det känns himla skönt. Ni anar inte hur MÅNGA kommentarer vi fått om att "Hoppas det blir en tjej nu då, det vore ju roligt! Så ni får en av varje!" Säkert välmenat men det känns ändå lite konstigt...:confused:

Förra gången så hängde smeknamnet sonen fick i magen kvar även efter han var född, så han fick helt enkelt heta det (ett fint namn dock, som han passar i, annars hade vi "bytt" såklart ;) ), denna gång har vi garderat oss med ett (unisex)smeknamn som vi vet att ingen av oss vill att bebisen till slut skall heta :rofl:

Hoppas alla ni som mår illa får må bättre snart!!!
 
Sv: Vårmammor 2012?

Det enda jag kan äta just nu är sonen's Tiger yoghurt, som är utan bitar samt MC Donalds cheesburgare men det ska vara Burger Kings jordgubbs milkshake till.

Detta ska bli riktigt spännande.

//Linda

Hihi, hoppas du har nära till både McD och Burger King då! :laugh:

Grattis och välkommen till tråden! :bump:
 
Sv: Vårmammor 2012?

Kom på att vi kanske skall upprätta en liten lista på alla som hittills anslutit i tråden (plagierar friskt från alla liknande trådar som finns här på forumet ;) )? Så får alla ändra vartefter ev. nya datum uppkommer vid RUL osv?

Om jag läst rätt verkar en sådan lista se ut så här i nuläget;

Skogstroll - 13 februari

Embe - 12 mars
DarkInNight - 17 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - början av maj
esprit - början av maj

Det tror jag var alla :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2012?

Hihi, hoppas du har nära till både McD och Burger King då! :laugh:

Grattis och välkommen till tråden! :bump:

Sambon har båda ställena vid sin arbetsplats, så det är perfekt att han köper med på hemvägen. Blir dock inte varje dag, skulle bli på tok för dyrt :D

//Linda
 
Sv: Vårmammor 2012?

Hur har ni allihop tänkt göra gällande kön på bebisen vid RUL? Är ni nyfikna av er eller spar ni på överraskningen? :)

För min del spelar det ingen roll om jag får veta eller inte. Sambon vill dock inte veta så jag anpassar mig efter hans önskemål :)
 
Sv: Vårmammor 2012?

Vi kommer absolut att försöka se vad det är för något. Är alldeles för nyfikna för att låta bli.

Jag är dock helt övertygad om att det kommer att bli en pojke, alla jag känner får flickor just nu så det måste ju komma en liten pojke som motvikt snart!
 
Sv: Vårmammor 2012?

Kl

Så där då vet de närmaste kollegorna om mitt tillstånd. Har just varit på ett tvådagars möte och att jag skippade vinet till middagen i går skapade senare vadslagning i bastun :D Sedan berättade jag i dag, hade nog gärna hållit på det lite till men eftersom att vi omorganiserar just nu så behövdes det en motivering :laugh:

Hur mycket har ni berättat?

Vi berättade för familjen och de närmaste vännerna i v12.
 
Sv: Vårmammor 2012?

Dags för mig att också ställa mig på listan, väntar första barnet i april är i v.12 nu, ska på vul på tisdag och då får vi se så allt är okej :) Så jag håller mina tummar tillsdess!

Skogstroll - 13 februari

Embe - 12 mars
DarkInNight - 17 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
Mish - Mitten av april
Nikki o Fabian - 1 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - början av maj
esprit - början av maj
 
Sv: Vårmammor 2012?

KL

Vad kul med så många nya i tråden!

Jag har haft en ganska jobbig vecka. Fick inläggas akut i tisdags pga så kraftiga kräkningar att jag slutat kissa sedan ett dygn tillbaka, jag var så uttorkad att jag tappade medvetandet. På sjukhuset fick jag massor av vätska och elektrolyter intravenöst, och efter ett dygn började jag bli mig själv igen. Jag fick prata med en hyperemesis-expert som sa att det är helt uteslutet för mig att jobba/studera, att det var en fara både för mig och barnet om jag fortsätter må som jag gjort :eek:
Så nu ska jag sjukskrivas, vilket innebär en väldig massa trassel med mina studier eftersom jag inte kan genomföra min kliniktjänstgöring. Men nu måste jag försöka tänka på vad som är bäst för barnet.
Förutom att vara hemma och vila ska jag vara på sjukhuset ett par gånger i veckan och få iv vätska och akupunktur, och så ska de följa mig med blodprov och urinprov.


Angående att berätta för omgivningen om graviditeten, så är vi helt offentliga nu. Vi försökte vänta med att berätta för de flesta till efter första UL, men det gick sådär... ;)

Idag går jag in i vecka 15! Tiden går så himla snabbt helt plötsligt :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2012?

Usch och fy, det låter inte roligt alls :( , men mår du lite bättre nu?
Jag tror att när du kan lägga all energi på att få i dig energi så kommer du nog må bättre *håller tummarna*.

Ang berätta.. Vi berättade direkt för de närmaste. Eftersom jag mådde så dåligt var det svårt att dölja att något var fel så vi berättade för resterande omgivning kring v 10. Men det är inte helt officiellt, typ facebook ännu.

Jag blev vecka 15 igår, det är skönt för ju längre det går desto mindre orolig blir jag över missfallsrisken :)

Men mina ligament har börjat bråka! :mad: Resa sig/hosta gör att det hugger till. Känner ni av något sådant ännu?
 
Sv: Vårmammor 2012?

Tack! :laugh:

Ja, jag mår lite bättre nu. Är fortfarande väldigt svag, men kräks bara någon gång om dagen så det är jätteskönt.

Jag har inte heller skrivit om det på facebook, känns inte riktigt som min grej att lägga ut UL-bilder osv där, såsom en del gör :p

Ligamentsmärtor har jag inte känt av alls, tack och lov! Menar du omkring livmodern eller i bäckenet, som foglossning?
 
Sv: Vårmammor 2012?

Enligt dagens inskrivning är jag i v 12+2 med beräknat BF 7/4. Få se vad det blir efter UL 14/11. Sonen är född 10/4 så det gör inget om det flyttar lite på sig ... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd tror jag! Hittade listan en bit bak i förra tråden, ni som vill kan ju uppdatera: MARS BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a &...
50 51 52
Svar
1 020
· Visningar
65 692
Senast: Calazirya
·
Gravid - 1år Förra tråden blev full så vi snackar vidare här tänker jag, klara färdiga KÖR! :D Klipper in listan också. Mars BF 6:e mars, robl, 24...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
127 911
Senast: Jenka
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 950
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp