Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Meeen... vad konstigt! Någon som har dropbox och vet vad jag gör fel?
Ska försöka få till det senare...
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

006%20%283%29.jpg

https://www.dropbox.com/s/ehxr0u7jyb7jrcs/006%20%283%29.jpg

Provar igen...
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag tror att iaf länken ska funka, men jag verkar inte kunna få in bilden i själva inlägget.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Ja det är en gemini. Är riktigt nöjd. Har inte hunnit prova gå någon längre stund ännu. Men det jag provat var mycket bekvämt. Knappt någon vikt alls på axlar och rygg. Tor sitter stadigare än i babybjörnen och verkade nöjd. Mycket snabbare och enklare än sjal fast inte riktigt lika mysigt förstås. Upplever dock att han är på gränsen till för liten men det fungerar och han blir ju snabbt större.

Har också sett att det kommit en ny modell och att den verkar svår att få tag på så jag orkade inte vänta på den. Tycker också att inlägg verkar jobbigt.

Ja svårt med bärdon. Man vill ju ha flera sorter samtidigt som det känns lite onödigt. Har ju bara en bebis
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

jättefin! ja sele är ju grymt mycket snabbare, och det är så skönt när man kan börja bära dem på ryggen. jag har tiggt tillbaka min manduca som jag gav bort efter tvåan.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag är också sugen på en ergonomisk sele. Gillar sjal men det tar ju en stund att knyta...
Vilka selar klassas som "bra", och lägger lite tyngd på höften?
Fick ju lite skatteåterbäring nu så man kanske skulle investera.
Burit säkert 4-5 timmar i sjal idag, och även om den är galet mycket bättre än min lånade gamla babybjörn så känns det i ryggen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Det låter bra! Jättefin är den iaf. Får se hur jag gör, kanske väntar lite. Åker till Sverige om en dryg vecka, vore snopet om man beställde nu och den inte hinner komma innan.

Micks, ja länken funkar!
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Kl
Jag var ute och promenerade lite idag. Nästan 1,5 mil samlade jag ihop totalt. Härlig sol och iklädd linne... Mycket härligt röd färg i uringningen och på armar nu och fantastisk smärta när Alva nyss kvälls-skrek och rev HÅRT med naglarna på brännan. Mmmmh! :o och nej, det var inte ett dugg mysigt.

Har promenerat 2,5 mil på 2 dagar nu så jag tänkte unna mig en "vilodag" i morgon. Det känns lite i muskler och benhinnor så det är nog välbehövligt. 25:- till hjärtforskningen har jag bidragit till med den här veckan också (appen gå för hjärtat).
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag har egentligen ingen koll. Funderade på en ErgoBaby först, men läste någonstans att beco gemini ofta passar små/smala personer bättre. Och att den fått bra betyg i nåt test. Det bästa vore väl att åka till någon välsorterad butik och prova några olika, men har ingen bra i närheten.

Tycker också att sjal tar lite lång tid ibland. Känns även lite meckigt att knyta ute och släpa allt i smutsen (går säkert att undvika om man är bättre på att knyta än jag). Dessutom är jag rätt dålig på att tajta till den när den töjer sig eller om jag knutit för löst. Men är väldigt mysigt förstås och L älskar den!
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Inte illa :) Har du inga problem med fogarna längre?

Solbränna låter ont. Här är det inget solbränneväder ännu, men jag fick ett schysst sugmärke i urringningen när L blev hungrig i sjalen och sög sig fast som en igel.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nä, ingenting faktiskt, förvånande nog. Jag hade ju tänkt att jag skulle ha problem i alla fall några månader men det kom en period direkt efter fl när det var inåthelvetes hemskt och sen har det bara blivit bättre så jag har ju kunnat rida en sväng med. Dagen efter fl fick jag nåt morfinliknande som smärtlindring (farliga grejer det där, blir fortfarande lite lycklig när jag tänker på "fyllan" så jag är glad att vanliga värktabletter tog udden av smärtan kommande dagar) för jag kunde knappt ta mig till toaletten men det släppte fort och det var också den enda dosen jag fick för fogarna.

Solbränna är ont men samtidigt ett tecken på sommar. Kanske inte så konstigt att jag är lite trött om jag chockat mig med solen. Jag funderade lite på det där, det är tur att jag fick bränna tidigt för då startar tankarna till hur man skyddar Alva. Solhatt, långärmat och skugga har jag hört men om det är sådär äckligt varmt och svetten bara rinner, får man inte vara ute då? Hur "bra" tar solen i skuggan egentligen? Är det okej att ha kortärmad body om man är i skuggan en sån skitvarm dag? Det kanske är då man skaffar solkräm? Jag vill ju inte bränna henne.

Roligt med sugmärke. Alva är lite snällare på det, hon sätter munnen emot armen eller bröstet och dreglar så det bara rinner när hon tycker att det är snuttdags. Hon har blivit ett riktigt dregelproffs nu på sistone. Det är väl när hon börjat småsnacka lite kan jag tänka mig.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag får ut ca 80-100 ml per bröst utan att jag pumpar dem helt tomma. Med sonen gick jag under kodnamnet Mamma Mu... :p

Solvind: Vi har Avents flaskor. Det var aldrig något tjorv med det där för oss så vi höll inte på pch provade en massa. T dricker också ur dem utan problem. Vi har också två Nuk-flaskor, men dem använde vi inte lika mycket.

Jag läser förresten nästna dagligen om era äventyr, men hittar sällan tiden att svara. T har kommit igång med viktökningen nu, vågen visade 417 gram idag! Hon kan även göra väldigt söta grimaser!

Tvåårsfirande här imorgon, så kvällen har ägnats åt paketinslagning och ballonguppblåsning!
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Kl
Jösses! Sambon ligger och pratar om att han ska stänga av sitt larm så det inte blippar i telefonen i morgon och jag undrar varför. Jo, för det är tydligen nationaldagen varpå jag svarar "men lilla hjärtat... Det är onsdag i morgon!" Men när vi kollade efter hade han ju rätt! :eek: jag har blivit lurad på en hel dag den här veckan! En hel dag har jag tappat bort och har ingen aning om vad jag gjorde då :o

Nåja, nationaldagsgaloppen på gärdet i morgon, det är roligt att den kom närmare i alla fall! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Angående flaska.
Jag köpte först in en avent natural och sedan en tommee tippee. Båda dessa ska vara utformade som ett bröst och ge mindre tuttförvirring om man även ammar. De fungerar hyfsat men utformningen på flaskan gör den svårdiskad och Tor slabbar en del när han dricker med dem.

Fick med en avent classic flaska till bröstpumpen som jag först inte vågade prova för jag trodde att det inte var någon luftningsventil på den samt att utformningen inte var bra att kombinera med amning. Provade sedan när jag inte orkat diska de andra två och upptäckte att den ju visst luftar och att Tors drickteknik mer liknar naturlig amning med den samt att han spiller mindre. Lustigt tycker jag. Så här kommer det också bli aventflaskor (classic) när vi uppdaterar till lite större (har nu bara miniflaskor)

Även provat en billig från Ica där hälften rann utanför :meh:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Skönt att fogarna redan är ok, du hade ju ganska ont innan.

Om det är jättevarmt tycker jag det är ok att bara ha kortärmad body och inget mer om man håller sig i kompakt skugga. Känns orimligt att följa rekommendationerna då, eftersom det skulle innebära att bebisen får värmeslag och man kunde inte vara ute alls. Men det får väl var och en bestämma lite hur strikt man vill vara. Denna sommaren går det ju bra, nästa är det väl redan svårare att hålla dem i skuggan... Storebror får så länge det går ha långärmat och långbent (och solhatt), men när det blir för varmt blir det solkräm. Vill inte använda det på lillan ännu dock.

Majola, grattis på 2-årsdagen till storebror :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

De ergonomiska selar jag kommer på nu är
beco ( butterfly, gemini, soleil)
ergobaby
manduca
pogane

Men det finns fler.

Tycker det är lite konstigt med priset på beco. På vissa ställen är den jättedyr och på andra så kostar den som de flesta andra selar utan att vara nedsatt :confused: ( tur jag inte köpte från de dyra ställena )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 713
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 857
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 763
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 789
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp