Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Så där, lite lättare att skriva utan sparkande ammande barn i famnen :)

Ang bajseriet så har jag lärt mig att ammande barn inte kan bli förstoppade, däremot att det är lika normalt med flera gånger om dagen som en gång i veckan... Och att det kan ändras. Som gjort för att manska oroa sig över det. Jag antar att det är därför det sägs att småbarnsföräldrar pratar bajs hela tiden :)

Micks hoppas det fortsätter gå framåt för er och leia vilket härligt leende :love:

I natt har jag drömt mardrömmar flera gånger om, att jag tappar bort henne och att hon dog. Usch jag har nog aldrig varit så panikslagen och fruktansvärt ledsen när jag vaknar - och så lättad när hon låg kvar där brevid mig :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Bra idé, nu har jag ställt flaskan och ett gäng skedar i badrummet!

Jobbigt med mardrömmar, Lew! Jag kommer aldrig ihåg vad jag drömmer, men däremot ser jag framför mig hur jag halkar och tappar Linnea ed ibland när jag går nedför trappan (i vaket tillstånd). Får skynda mig att snabbt tänka på något annat.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Det hände förresten för ett par veckor sedan att jag missade sista trappsteget och for i golvet med Linnea i famnen. Jätteläskigt, men lyckades jonglera och fånga henne så att inget hände, men var ganska chockad efteråt. Inte mysigt att landa i stengolvet :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Hu vad läskigt att rulla med bebis i famnen :nailbiting: . Det är något jag också är rädd för. Vår källartrapp är jättebrant och där går jag inte om inte Tor sitter i sjal eller sele så man kan hålla i sig med båda händerna. Men är rädd för att ramla med honom fastspänd också. Tänk om man trillar på honom :eek: .

Härligt morgonleende förresten :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Angående D droppar så ger vi även C vitamin och järndroppar. Vi fick in en rutin på sjukhuset så än så länge kommer vi ihåg. Det svåra är att han ska ha järn två gånger och kvällsdropparna är lätta att glömma.


Och det där med bajsning så är jag lite orolig just nu :o . Har inte kommit något på ett dygn till skillnad mot flera gånger om dagen som det brukar vara. På sjukhuset lärde vi oss att han behövde bajsa minst två gånger per dygn för att hans värden skulle vara bra (naturligtvis är det inte samma för alla bebisar). Jag tror visserligen inte att det är någon större fara nu men blir nog lite magmassage snart på honom. Han är lite kinkigare än vanligt så känns nog inte så skönt i magen
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

*knapp*

Så, idag kommer BVC hit. Ska försöka få plockat undan lite så här inte ser ut som värsta misären... :angel:
Natten var okej. Jag lyckades inte få henne att somna så jag gav upp och gick och väckte sambo.
Jag ammade henne typ femtioelva gånger men hon blev inte nöjd så jag antar att tuttarna var utsugna. När sambo tog henne gav han henne 50 ml ersättning och hon stendäckade och sov i 5-6 timmar! :o
Själv vaknade jag av ont i tuttarna... :cool:

Så jag får väl försöka pumpa igång en bättre produktion, men det är svårt att hinna med om hon ska amma så ofta som hon gör.
När jag pumpar efter måltid brukar jag få ut en 10 ml.
Pumpar jag mellan måltiderna har jag väl fått ut en 20-30 ml... Men så äter hon också ungefär var 3 timma eller oftare och äter lääänge.

Ja och tack igen för alla råd och så! Orkar/hinner inte svara er alla... :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Ang D-dropparna så ger vi dem vid första morgonmålet. De står tillsammans med minifomen på soffbordet och eftersom jag ändå måste fixa med amningsnapp och så i köket så kommer jag även ihåg att ta med sked in till dropparna. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Har du ärvt mina drömmar? Har för mig att jag skrev ner någon av dem här.

Angående bajsandet så blir Alva gnällig om det gått för lång tid. Det var juven tur när hon inte bajsat på jättelänge och så på kvällen när hon var ledsen så kom det tillslut både fisar och bajs ett antal gånger på en timme och varje gång var hon tyst en stund efteråt och sen börjades det igen och så höll det på tills det var färdigbajsat. Då blev hon nöjd och somnade. Även om de inte blir förstoppade är det säkert inte behagligt när det gått för lång tid.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag drömde att jag åt upp ongen... :crazy:
Var en riktigt äcklig dröm, som jag försöker förtränga... men enligt min sjuka hjärna var det tydligen så en förlossning går till! :eek:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

008%20%282%29.jpg

006%20%283%29.jpg


1 vecka och 4 dagar efter förlossning!
Jag saknar faktiskt inte den där jättemagen. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

GjD6lwnH9zsdwyX-xqF2EbAZDl6RNNMUSl8-i7RRelY


1 vecka och 3 dagar efter förlossning!
Jag saknar faktiskt inte den där jättemagen. ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag har också hemsk ångest över att gå i trappan… Trillade ju där när jag var gravid, då köpte jag hem trappstegsmattor så nu är den inte lika hal.

Micks! Dina Bilder syns inte :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nu så :)

Ja, kroppen är fantastisk att komma tillbaka. Jag ser ut nästan exakt som innan gravidteten nu igen. 16 av 17 kg är borta. Bara den där hormonranden kvar :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Hade lite problem med att dela bilderna i dropbox! :D Bra att den syns nu!
Ja det är helt sjukt hur snabbt det går. Någon våg äger jag inte så vet inte hur mycket jag gått ner, men jag gick ju också upp ca 17 kg. Känner mig lika lätt som innan nu. :)
Och tänk att foglossningen försvann i princip så snart ungen var ute! Helt otroligt...

Hormonranden får jag nog fortsätta leva med, den var ju där redan innan. ;) Utom ovanför naveln då.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Kl

Nu har Tor bajsat efter mer än ett dygn. Skönt :) . Men verkar inte lukta godis. Sambon byter blöjan just nu. Kommer en väldig massa "skrik" och ojandes från skötbordet och det är inte från Tor :rofl: :rofl: :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Fantastiskt att magen som har byggts upp under så lång tid kan bli så liten så snabbt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag ser inga bilder :(

Jag gick upp 13 kg och har gått ner 0,5 kg sedan förlossningen för en vecka sedan :cry: Däremot är armar och ben fortfarande som telefonstolpar, så jag hoppas det syns på vågen sen när vätskan är borta.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nu har Tors nya sele kommit :)

Den var riktigt bekväm. Minst lika avlastande som sjalen om inte mer. Och svalare. Går inte ens att jämföra med babybjörnen i bekvämlighet.


image.jpg



Han hamnade något långt ner. Men jag kan sätta höftbältet högre upp nästa gång.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Lew, är det mina bilder du inte ser (såg inget inlägg från solvind som antydde att hon skulle postat ngn :))?
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Är det en beco gemini? Funderade på idag om man borde köpa en sån... Tycker du att den verkar bra? Såg att de kommit med nån ny modell, men till den behövs spädbarnsinsats. Kändes rätt smidigt att det inte behövs till geminin, då behöver jag inte fundera på om jag ska snåla och vänta tills hon blir större eller ej. Dessutom verkar den svår att få tag på ännu så länge. Men den kanske är ännu bättre? Inte lätt detta med bärdon, skulle gärna köpa en vävd sjal också men känns som om det blir lite mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 898
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 024
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 424
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 964
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp