Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Håller med om att det är lurigt att hålla reda på dagarna. Idag var jag övertygad att det var tisdag fram till efter lunch, när jag insåg att vi missat öppna förskolan (som är varannan onsdag). Synd mtp att det är så sällan!
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Här i stan hade babyproffsen bara babybjörn. De nya såg vettiga ut men det kanske de inte är?
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Hmm, ganska frekvent nattamning på senaste tiden... Har aldrig fått till det där med liggamning riktigt + att jag nojjar lite med liten bebis i sängen. Med storebror funkade det inte i början för att han var så liten och inte tillräckligt stark. Senare gick det, men det var inte bekvämt. Vi låg båda två som två felvända bananer och det blir samma sak nu med Linnea. Måste dra upp mina ben lite för att hålla balansen på sidan och då kan inte Linnea ligga rak. Då blir det fel vinkel och jag skjuter fram bröstet osv. (Insåg att det är omöjligt att förklara, men obekvämt blir det iaf för mig och det ser obekvämt ut för bebis också.) Har vant mig att sitta upp, funkar ok om jag får sova ikapp ibland när min man är hemma.

Solvind, håller med om att det var lite skum prissättning på geminin. Skiljde typ 600-700 kr eller så? Här i Schweiz verkar de ha det lägre priset överallt, men jag funderade på att köpa när vi är i Sverige.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

vi har uppdragna ben båda två när vi ligger och ammar. jag drar barnets rumpa så nära min mage som möjligt och sen får benen hamna lite var de vill, ibland har jag fötterna mellan mina lår och ibland ligger han i fosterställning. zewz kolla på sjalbarn om någon "ambassadör" bor nära dig. vi "frälsta" brukar vara glada att dela med oss av kunskapen så det kanske finns nån sele i närheten du kan prova.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag får inte heller till det där med liggamning. Jag har jättesvårt att få henne i rätt position så att hon kan få ett bra tag så jag sätter mig upp istället... Ska prova lite mer senare men nu är det smidigare att bara sätta sig upp så att hon får äta. Går det för lång tid innan hon får komma till bröstet så tar det evig tid innan hon slutar vifta, ha händer ivägen och grejja runt...

Kl
Nu har myggen kommit hit på allvar! Jag och sambon låg och jagade mygg halva natten för att kunna sova... Tur som är verkar liten ha klarat sig än så länge så i dag bär det av till stan för att köpa grejjer att göra sänghimmel till både korg och vagga.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag stöttar upp mig med att lägga armen jag ligger på rakt ut och benen i lite vinkel, Alva håller sina ben antingen mot mina eller över det ena och ibland ligger hon på rygg, det ser inte så bekvämt ut men lägger jag henne på sidan lägger hon sig på rygg igen. Det gör hon lite som hon vill. Om jag inte orkar hålla upp mig själv tar jag en kudde och lägger så nära jag kan bakom mig som jag kan luta mig på för tösen får bättre grepp om jag inte ligger helt på sidan.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Tycker också det är lite krångligt med liggamning. Tor gillar det och verkar hamna bekvämt men somnar snabbt så han hinner inte få i sig så mycket. Och jag kan inte slappna av helt för att hålla mig på plats. Är dock skönt som lite mys när vi är trötta på dagen. På natten blir det oftast amning, pumpning, flaska och då går det inte att ligga ner.

Angående mygg så har det funnits ett tag här. Hästarna är inte så nöjda med det och myggen är gigantiska. Som tur är inga i huset ännu.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Vi har haft rejäl torka i flera veckor så vi har slippit dem fram tills nu. Myggjagare för eluttag och en portabel inköpt nu iaf :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Rejäl torka låter inte heller kul, men de 40 mm vi fick på en timme i söndags vill vi inte ja tillbaka... Tog några timmar att tömma lösdriften...

På tal om selar så beställde jag precis en Pognae! Det får bära (höhöhö) eller brista, gillar vi den inte får vi väl sälja den :D Tittade efter gemini först men de var ju svåra att få tag på. Vill helst ha enfärgad också.

Är på minisemester hos mor och far. Skönt med lite mer avlastning än den som maken utgör :angel: Så får han lite riktig egentid också. Tror han behöver det...
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Vi får kanske prova lite mer med benen på andra sätt. Hon brukar putta ifrån med benen om de inte är raka dock. Känns inte så jätteakut för tillfället, sitter och surfar lite på nätterna...

Zewz, jag har också beställt sele idag! Också på vinst och förlust. Får hålla mig i två veckor dock, min bror tar med den till Sverige. (Blev nyfiken på den nya beco soleil och beställde en till hans adress i USA.)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Kl

Idag har jag invigt vår ergobaby "på riktigt" eftersom tjejerna varit lite små (rek vikt 3,2 kg) så har vi avvaktat och bara känt på den lite hemma.. Men nu har tom lillan vägt in på 3,3 kg så nu sitter dom mkt bättre i den! F har varit tjorvig hela kvällen och inte ens 5,5 km i vagnen har hjälpt men slocknade direkt i selen på promis med hunden :) tyvärr blev vi uppätna av myggen så blev bara 1,5km nu ikväll..

Använder appen "gå för hjärtat" som skänker 1kr för varje km man går, jätteroligt! Vi skulle kunna starta en buke-grupp :) känns kul o bidra med nått annat än motion till en själv på promenaderna :)

blogger-image-2083247729.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Ser gosigt ut det där :)

Den där appen låter ju bra. Måste jag leta efter imorgon (idag när det är morgon)


Kl

Spännande med de nya selarna. Poganen verkar så praktisk med sin luftningsficka. Det är säkert jätteskönt när det är varmt. Och soleilen är ju helt ny så den är ju intressant bara för det (och för att en av mina hästar heter Soleil :D ) Och Leia, här är en till nattsurfare. Perfekt att sitta och surfa på paddan vid amning eller pumpning.


Nu har både jag och sambon provat selen på lite längre turer. Vi är mycket nöjda och den passar oss båda. Det enda är att jag skulle önskat att axelvadderingen var lite längre. Tor slocknar som ett ljus i den och får jättebra stöd även när han är vaken. Mycket smidigt att det sedan bara är att knäppa upp och fälla ut så han kan glida ner i sängen och fortsätta sova. Både med babybjörnen och sjalen vaknade han till när man plockade ur honom. Med geminin så ligger han och sover i selsittarställning i sängen några timmar :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Ser skönt ut i selen! Appen verkar kul :) Tyvärr blir det inte mycket promenader för oss, storebror springer hellre runt hemma på gården. Ibland sitter han ett tag i vagnen, men inte en hel långpromenad. Och om han ska gå själv blir det ingen långpromenad, snarare en kort sicksack-tur ;)

Solvind, bra då är vi två iaf! Kul att ni är så nöjda med selen :) Smidigt att han kan sova vidare utanför. Fint namn på hästen, förresten!

Idag ska vi på svensk barnsånggrupp igen. Får se om Nils vågar sjunga, var ganska blyg förra gången. Kul att komma iväg iaf, och med tiden vågar han nog. Blir lite stressigt innan vi kommer iväg bara, men ska nog sova en trekvart till först.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Skoj att vi är så många som experimenterar med selar :D Har lagt mer pengar på sjalar och selar nu, än på barnvagn :D

Och nåt helt annat: antingen hat avslaget tagit nu (sjuk) fart eller - Gud förbjude - så har jag fått mens! :eek: Jag helammar ju! Och Tova är bara 6 veckor!! Bläääää! Vill inte :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nu imorse kom Freyas första riktiga leenden :love: och som grädde på moset fick vi besked idag om att vår envishet gjort nytta och försäkringsbolaget ger med sig och ger oss full ersättning för hela perioden vi var inskrivna på neo inkl hemsjukvård! Vilket ger 6.400:- mer i kassan :) väl investerad tusenlapp den där försäkringen! Fått ut totalt 19.400:- vilket är ett ganska fint plåster på såren för pärsen vi fick gå igenom :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Gott med försäkringspengarna! :)

Här går det bättre och bättre! Inatt skreks det inte alls!!!
Däremot var hon vaken och ville ha sällskap kl 4 imorse :grin:
Tänk att hon gått så snabbt från skrik och panik varje vaken minut till att kunna ligga tyst och titta runt, följa leksaker med blicken och småle... :eek: :love:
Trodde ett tag att vi aldrig skulle komma dit!

Bajsat har hon gjort med ;) och pruttar värre än pappa... :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Vad härligt att läsa! Man blir lite uppgiven när de bara skriker och man tror att de aldrig nånsin ska sluta vråla..

Tovas pappa hävdar att Tova fiser högre än honom men jag vet inte... :D

Min kropp jävlas med mig. Blöder som en gris just nu. Fick ta vad som fanns här hemma hos päronen och blödde igenom en normaltampong på 3 timmar. Men inget som gör ont eller så. Men det luktar fortfarande lite avslag (sorry för detaljerna..).
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Det kan vara avslag men jag blödde också som en gris första mensen.. Har annars ganska sparsamma blödningar men blödde också igenom allt vi hade hemma på nolltid.. Bytte byxor 3ggr första dagen innan jag fått ordning på bytandet :p

Såg precis på nyheterna om översvämningarna i Tyskland och kom o tänka på majola, har det drabbat er något? Och hur är det med översvämningar i Schweiz leia?
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Åh vad skönt att det blev så mycket bättre i en handvändning, Micks :)

Zewz, för mig tog det också fart igen på slutet (ungefär lika mkt som för dig skulle jag gissa). Sen gick det över efter typ en vecka. Skulle ju kunnat vara mens, men jag tror egentligen inte det. Om det inte slutar ska man kanske fråga, läste att det kan bero på att någon liten del av moderkakan blivit kvar.

Gott med leenden Pan! Och försäkringspengar också...

Snart har vi fyllt en tråd till!
 
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Men jag vill inte ha mens ju..?! Man "ska" väl inte få det om man helammar varannan timme typ? Skitelände.
Avslaget hade ju övergått i nån snuskig flytning och typ försvunnit förra veckan. Blödde lite vid läkarbesöket förra torsdagen. Drattlat lite smått sen dess, och nu syndafloden.. Aja. Får se hur det går..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 554
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 684
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 348
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 594
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp