Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upplever det också så, att jag får gjort så mycket mer med två barnän ett. Min äldsta är dessutom hemma hela dagarna då hon inte går på förskola. Så vi leker och pysslar rätt mycket också. :-)

Ja det är lite konstigt faktiskt men jag trivs! :)
Äldsta dottern går 15h/vecka på dagis men är ju hemma för det mesta trots det. Denna vecka har hon inte vart på dagis pga förkylning.
 
30/4 och BF idag! Måste säga att jag känner mig rätt nöjd med att ha en 2 veckor och 5 dagar gammal bebis på utsidan istället :) Även om han har firat bf med en rätt kass natt.

Är det någon förresten som har koll på hur de växer utanför magen i förhållande till där inne? Är lite nyfiken på hur stor han skulle ha blivit om hag gått full tid :)
 
Jag sover också väldigt lite just nu, men jag är pigg ändå :D
Inatt sov jag 4 timmar fördelat på två sovpass och det är rekord sedan strax innan förlossningen. Men som andra sagt, är mycket piggare nu än vad jag var som gravid. Då var jag bara trött, deppig, less och på slutet mest förbannad på allt.
Energin och lusten att göra saker är tillbaka! Börjar få tillbaka min normala kropp och gravidhormonerna har lugnat sig. Jag känner mig helt klart så mycket mer tillfreds nu i rollen som förälder än vad jag gjorde som gravid. Bara att vara klar med själva graviditeten har gjort underverk för mig. Att jag sedan har världens gulligaste bebis att ta hand om numer gör ju inte saken sämre direkt ;)

Håll ut ni som är på sluttampen nu, vissa dagar känns det hopplöst jag vet, men snart får ni er belöning!
 
Hoppas gruset sätter sig snart, du kan inte ta bilen en bit så ni kommer till bättre vägar?
Jo, jag ska nog göra det. Vi har bara en bil och den har maken fått ta till jobbet så att han är borta så kort tid som möjligt, men han kan ta buss istället.
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
30/4 och BF idag! Måste säga att jag känner mig rätt nöjd med att ha en 2 veckor och 5 dagar gammal bebis på utsidan istället :) Även om han har firat bf med en rätt kass natt.

Är det någon förresten som har koll på hur de växer utanför magen i förhållande till där inne? Är lite nyfiken på hur stor han skulle ha blivit om hag gått full tid :)
Generellt brukar barn i magen öka ca 200 gram per vecka i senare delen av graviditeten sägs det. I Elviras fall stämde det nog ganska bra. Gjordes en viktuppskattning i v.30 och då sa bm att hon nog väger närmare 4 kg vid bf. Nu föddes hon ju i v 32+4 och vägde 2226g med en ökning på 200 g vecka i magen så skulle hon vägt drygt 3800 om jag inte bommar snabb huvudräkning. Kan även påpeka att alla läkare tyckte att hon vägde mycket för sin vecka och kunde lika gärna vägt 1,7 då hon föddes.
 
Generellt brukar barn i magen öka ca 200 gram per vecka i senare delen av graviditeten sägs det. I Elviras fall stämde det nog ganska bra. Gjordes en viktuppskattning i v.30 och då sa bm att hon nog väger närmare 4 kg vid bf. Nu föddes hon ju i v 32+4 och vägde 2226g med en ökning på 200 g vecka i magen så skulle hon vägt drygt 3800 om jag inte bommar snabb huvudräkning. Kan även påpeka att alla läkare tyckte att hon vägde mycket för sin vecka och kunde lika gärna vägt 1,7 då hon föddes.

Tack för svar!

För oss skulle det isf innebära att han har ökat ungefär lika mycket på utsidan då. Han har på 2 veckor och 3 dagar gått upp 575 gram sen han vägde som minst :)
 
Fråga:

Inatt kom vi på att det är ganska trevligt att bara ligga i soffan i den stora amningskudden och glo omkring sig. L kan ligga där en bra stund och bara titta, fäkta med armarna och sparka med benen, ibland med napp och ibland utan. Jag tycker att det ska vara tråkigt, men hon verkar rätt nöjd, så jag antar att det är bara att låta henne hållas? :D Jag ser en blivande babygymälskare, men det är väl någon månad kvar innan det blir aktuellt?

Bild:

11206582_577821899026161_714948438564746418_o.jpg
 
Fråga:

Inatt kom vi på att det är ganska trevligt att bara ligga i soffan i den stora amningskudden och glo omkring sig. L kan ligga där en bra stund och bara titta, fäkta med armarna och sparka med benen, ibland med napp och ibland utan. Jag tycker att det ska vara tråkigt, men hon verkar rätt nöjd, så jag antar att det är bara att låta henne hållas? :D Jag ser en blivande babygymälskare, men det är väl någon månad kvar innan det blir aktuellt?

Bild:

11206582_577821899026161_714948438564746418_o.jpg

Vi har haft våra barn i babygymet typ med en gång. Inte för att de vart intresserade men vi har provat iallafall. Så ni borde väl kunna pröva att lägga henne där så ser ni om hon bryr sig eller ej :)
 
@Tassetass

Vår kille gör exakt samma sak fast i babynestet. Jag har inte reflekterat mer över det än att det är skönt att han kan roa sig själv ibland :D Efter (ett ganska bra) tag börjar han protestera och då plockar vi upp honom. Men jag tänker att så länge han verkar nöjd så är han det :)

Sen kanske det är trevligare om L gör så på dagen istället för på natten, men det kanske kommer ;)

Vi har också haft vår kille i babygymmet från start. Mest för att vi har fått ett hemmasytt från ett par kompisar och det är så himla fint :D Om sonen ännu fattar att det är ett gym och inte en säng är en annan fråga :p
 
Har vart ute och gått i skogen i 40 min med lilla E i selen och hunden springande lös. Vi har njutit av tystnaden :love: Hon sov hela tiden men vakna hemma så nu sitter jag ute och matar henne. Första gången ute faktiskt. Varit rädd för att bli kall men idag blåser det inte så hemskt som det brukar :) Verkar somna igen så hon får nog flytta till vagnen så ska vi snickra lite :)
 
Någon som bytt märke på D-droppar och upplevt en förbättring i magen? I såna fall, till vilket märke bytte ni? På Apoteket fanns det Sempers.
 
Någon som bytt märke på D-droppar och upplevt en förbättring i magen? I såna fall, till vilket märke bytte ni? På Apoteket fanns det Sempers.

Vi fick som sagt Acos vattenbaserade istället av bvc i förrgår. Så han har bara ätit dem två gånger men det har varit betydligt minde stånkande med tillhörande skrik nu så hoppas att det är droppbytet som gjorde skillnad och ingen slump :)
 
Har vart ute och gått i skogen i 40 min med lilla E i selen och hunden springande lös. Vi har njutit av tystnaden :love: Hon sov hela tiden men vakna hemma så nu sitter jag ute och matar henne. Första gången ute faktiskt. Varit rädd för att bli kall men idag blåser det inte så hemskt som det brukar :) Verkar somna igen så hon får nog flytta till vagnen så ska vi snickra lite :)
Här snöar det på gullvivorna ;-)

Blir lite avis måste jag säga.

Har sytt klart babynestet nu i alla fall!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 246
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 551
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 681
Senast: Rie
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp