Vårföräldrar 2016 del 2

Hjälp... Hur ansöker man om havandeskapspenning? Menar dom att min chef ska ge ett intyg på att han inte kan omplacera mig? Läste det någonstans, hur har ni andra gjort? Jag trodde man bara skickade in någon blankett och beskrev sina arbetsuppgifter... :p:o
Du skriver ett papper och din chef ett papper. Där man beskriver sina arbetsuppgifter och om det finns möjlighet till omplacering.
Vi skrev tillsammans min chef och jag så det stod i princip samma sak på båda.
 
:cry:

Jag mår så dåligt. Har gjort hela veckan, så idag gick jag hem från jobbet.

Mår illa, har döont i ryggslutet/svanken, förvärkar och huvudvärk. Är så trött att ögonen svider konstant :(.

Fy vad jag är trött på att vara gravid och trött på att gnälla :wtf:
 
Ville bara berätta att jag fått hem babynestet och det är
:cry:

Jag mår så dåligt. Har gjort hela veckan, så idag gick jag hem från jobbet.

Mår illa, har döont i ryggslutet/svanken, förvärkar och huvudvärk. Är så trött att ögonen svider konstant :(.

Fy vad jag är trött på att vara gravid och trött på att gnälla :wtf:

Skickar lite styrkekramar!
:heartheart
 
:cry:

Jag mår så dåligt. Har gjort hela veckan, så idag gick jag hem från jobbet.

Mår illa, har döont i ryggslutet/svanken, förvärkar och huvudvärk. Är så trött att ögonen svider konstant :(.

Fy vad jag är trött på att vara gravid och trött på att gnälla :wtf:
+1 på den. Skickar lite styrka så här över nätet! Vi är iaf inne på sluttampen.


Började kallsvettas och kräkas på konferens i morse. Genererade i sin tur sådana sammandragningar/förvärkar så att jag ett tag var rädd för att förlossning var på gång. Började dessutom gråta av smärta kombinerat med oro så alla kollegor blev jätteroliga. Fick bli hämtad och blev beordrad ligg-läge eftersom magen blir stenhård så fort jag ens ställer mig upp. Hyfsat ok när jag ligger still, men får kräk-känningar och uppstötningar så fort jag stoppar i mig något ätbart. Tror det är för att hela magen krampar ihop i sammandragning - svårt att få plats med mat då. Vatten går dock ok. Avvaktar dock förlossningen eftersom magen ju lugnar sig när jag vilar och jag känner att bebis rör sig så fort magen slappnar av. Träffar BM på fredag.
 
+1 på den. Skickar lite styrka så här över nätet! Vi är iaf inne på sluttampen.


Började kallsvettas och kräkas på konferens i morse. Genererade i sin tur sådana sammandragningar/förvärkar så att jag ett tag var rädd för att förlossning var på gång. Började dessutom gråta av smärta kombinerat med oro så alla kollegor blev jätteroliga. Fick bli hämtad och blev beordrad ligg-läge eftersom magen blir stenhård så fort jag ens ställer mig upp. Hyfsat ok när jag ligger still, men får kräk-känningar och uppstötningar så fort jag stoppar i mig något ätbart. Tror det är för att hela magen krampar ihop i sammandragning - svårt att få plats med mat då. Vatten går dock ok. Avvaktar dock förlossningen eftersom magen ju lugnar sig när jag vilar och jag känner att bebis rör sig så fort magen slappnar av. Träffar BM på fredag.

Nämen det där låter ju inte kul alls! :down: Hoppas det lugnar ner sig!
 
+1 på den. Skickar lite styrka så här över nätet! Vi är iaf inne på sluttampen.


Började kallsvettas och kräkas på konferens i morse. Genererade i sin tur sådana sammandragningar/förvärkar så att jag ett tag var rädd för att förlossning var på gång. Började dessutom gråta av smärta kombinerat med oro så alla kollegor blev jätteroliga. Fick bli hämtad och blev beordrad ligg-läge eftersom magen blir stenhård så fort jag ens ställer mig upp. Hyfsat ok när jag ligger still, men får kräk-känningar och uppstötningar så fort jag stoppar i mig något ätbart. Tror det är för att hela magen krampar ihop i sammandragning - svårt att få plats med mat då. Vatten går dock ok. Avvaktar dock förlossningen eftersom magen ju lugnar sig när jag vilar och jag känner att bebis rör sig så fort magen slappnar av. Träffar BM på fredag.

Åh fy fasen för din dag :heartdown:

Ja nu är det på sluttampen och tur är det. Jag får också stenhård mage av lite rörelse, bäst är sidoläge i soffan med kudde mellan knäna.

Ska också till BM på fredag :)
 
:cry:

Jag mår så dåligt. Har gjort hela veckan, så idag gick jag hem från jobbet.

Mår illa, har döont i ryggslutet/svanken, förvärkar och huvudvärk. Är så trött att ögonen svider konstant :(.

Fy vad jag är trött på att vara gravid och trött på att gnälla :wtf:
Och @fia-lisa Trist!
Hoppas det vänder med lite vila!
 
Jag fortsätter gnället, nu har bedömningen av den gravida kroppen börjat... "Det syns ju att du blivit lite rundare i ansiktet." "Oj vad STOR du börjar bli!"

Jag kan skaka av mig det mesta, men fenomenet är intressant. Att plötligt bli allmänt skådespel hade jag inte räknat med!
 
@Bexzor trist men är man bara två så har man många många skuttande år framför sig...
Vi har inte haft någon aktivitet annat än dagis förrän nu när barnet är sex år.

Sover ruttet dåligt utan anledning. Vaknar tusen gånger och tar evighet att somna om.
Vacklar just nu mellan att vara på rätt gott humör- vant mig vid gravidgrejen och på nåt vis accepterat tillvaron. Lite som en konvalescent häst- först är det tråkigt och frustrerande att begränsas och sen resignerar man... Fast sen händer nåt- man ser roliga saker man gjort-planerat om man inte varit gravid- och så blir man frustrerad och missnöjd.

Nej jag vet men frustrationen att "bara" gå hemma är så stor. Men får väl vänta tills bebis kommer ut och det blir vår, så man kan greja ute utan att vara tung :angel:

Har du provat att vila på dagen? Så får jag göra för att fixa med för vissa nätter kan jag inte sova alls. Och andra nätter sover jag mellan de olika vändningarna och smärta. Hade aldrig klarat utan att vila på dagen.
 
Jag fortsätter gnället, nu har bedömningen av den gravida kroppen börjat... "Det syns ju att du blivit lite rundare i ansiktet." "Oj vad STOR du börjar bli!"

Jag kan skaka av mig det mesta, men fenomenet är intressant. Att plötligt bli allmänt skådespel hade jag inte räknat med!
Jag förstår precis vad du menar! Det första folk tittar på när man kommer är magen, jag förstår inte hur det kan vara så intressent... Och alla dessa kommentarer om att den växer, jo men tjena det ligger en unge där i klart som fan att den blir större:banghead:

Och det värsta av allt, alla dess jävla klappar på magen! Jag som inte är speciellt "kramig" av mig annars hatar när alla ska hålla på och ta på min mage bara för att det är en bebis där inne:wtf:

Slut på gnällandet:bump:
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Alltså - det här med att så många blir så förtjusta när de får veta att man är gravid? Jag blev lätt förvånad när så många i bekantskapskretsen verkade väldigt förtjusta i idén att det var ett barn i magen - men kul att de känner sig som så bra vänner att de tänker att det lilla livet också kommer ingå i deras liv. Men kollegor som jag bara kallpratar med på lunchen (vi är fler avdelningar som dela ett plan och ett kök så det är många människor man säger hej till på en dag) Att DE blir alldeles till sig, det har jag faktiskt lite svårt att förstå.

Gällande kommentarer tycker jag inte att jag får så många. Just nu är det många som jag inte hunnit/brytt mig om att berätta för tidigare som frågat/konstaterat att jag är gravid. En del har sagt att de anat men inte våga säga något innan, men nu är det så tydligt så de vågar säga något. Några som vet om det kommenterade att den blivit större över jul och att det nu syns tydligt. I stallet när jag skulle rida här i veckan kommenterades det också att den blivit större (med viss oro inför mitt ridpass). Och en yngre kollega, direkt från högskolan (som lästes direkt efter gymnasiet) utbrast igår "Åh vad STOR du blivit!" Så förutom sista kommentaren har ingen varit bara helt (förutom min mamma då men det är ett kapitel för sig). Och den sista kommentaren har jag överseende med eftersom jag redan tidigare konstaterat att denna person behöver lära sig lite mer om vuxenlivet :-) .

Men IGEN har faktiskt varit i närheten av att vilja ta på min mage, vilket lite har förvånat mig. Men det kanske är för att jag har stor integritet i min utstrålning? Men jag har ju ett gäng månader kvar nu :-)
 
Nej jag vet men frustrationen att "bara" gå hemma är så stor. Men får väl vänta tills bebis kommer ut och det blir vår, så man kan greja ute utan att vara tung :angel:

Har du provat att vila på dagen? Så får jag göra för att fixa med för vissa nätter kan jag inte sova alls. Och andra nätter sover jag mellan de olika vändningarna och smärta. Hade aldrig klarat utan att vila på dagen.
Jag jobbar ju på dagen så det funkar dåligt...;-)
 
Har inte ändrat något men tyckte det var ett tag sen vi såg den där listan så jag roade mig med att leta fram den :D Detta ska vara den senaste!

Mars

BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 5:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
 
Nu gnäller jag också :/
Inatt trodde jag att jag skulle få köra till förlossningen.. Har haft rätt mkt sammandragningar sista veckan, bara jag vänt mig i sängen, gått på toa, sträckt mig efter kontrollen osv.. Igår hade jag 5-6 i timmen och fram mot 23 börja jag få en molande värk i ryggen o kändes som jag skulle få mens.. Trött som fasiken så tänkte att jag provar att sova nån timme.. Vakna vid 02 och då va allt borta utom SD så jag avvaktar.. Dock lite nervös för att dom vill komma tidigt, dom får gärna vänta till 34+0 iallafall.

Nu är det garanterat vila till 100%, hur tråkigt det än är att inte göra något alls om dagarna så är det inte värt att bebisarna kommer allt för tidigt..
Till o med borsta på hästarna drar igång sammandragningarna så nu ska det plöjas genom serier
 
Hittade aldrig gamla listan förut så nu har jag uppdaterat mig :D

Mars

BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 5:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
 
Jag fick åka in till förlossningen i tisdags då jag inte känt några fosterrörelser på iallafall 1 dygn, så dom tog en ctg kurva som såg fin ut. Men man blev ju allt lite orolig för jag är så van vid att känna huliganen hela tiden. Men nu har de varit full fart på bebis igår och idag så det känns väldigt skönt :)
Jobbar en vecka till, sen blir det till att vara hemma och försök förbereda och vila upp så gott det går :p
Har lite flyttlådor osv att ta tag i efter flytten så jag kommer nog vara sysselsatt ändå :p
 
Uppdaterar mig också.

Mars

BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 6:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 148
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 271
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 565
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp