Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2016 del 5

Vi hade Z hos mormor fredag-söndag för två veckor sen ungefär, det är det längsta hon varit borta och det gick hur bra som helst. Hon har sovit både hos mormor och farmor rätt så regelbundet sen hon var 6 veckor typ. Helt övertygad om att det hade funkat bra med fler nätter i rad än två också.

Imorgon blir ongen 8 månader :eek: Tiden går så jäkla fort och jag hänger fan inte med. För en vecka sen kom hon på det här med att åla/dra sig framåt så nu är ingenting säkert längre :D hade BVC-tanten på besök igår för lite säkerhetssnack och vägning och mätning. Bebis ligger nu på 8200g och är 68 lång, börjar bli stor den lille korven.

Hade ni en bra julafton allihop? Hur ser ert nyårsfirande ut? :)
Skönt att det gick bra! :-) Vi hade en trevlig julafton med både min o mannens familjer. På nyår åker vi upp till Norrland o ska få vara ungdomar/vuxna för några dagar,så himla efterlängtat. Så himla tacksam för våra föräldrar som ställer upp så mycket för att vi ska få umgås med vänner utan barnen etc. Känner lite dåligt samvete att inte fira med barnen faktiskt men dom kommer ha det såå bra! Och vi med på varsitt hål! Det är viktigt att kunna umgås med sina vänner på lite mer obarnvänliga aktiviteter tycker vi. :)

Vad ska du själv hitta på?
 
Skönt att det gick bra! :-) Vi hade en trevlig julafton med både min o mannens familjer. På nyår åker vi upp till Norrland o ska få vara ungdomar/vuxna för några dagar,så himla efterlängtat. Så himla tacksam för våra föräldrar som ställer upp så mycket för att vi ska få umgås med vänner utan barnen etc. Känner lite dåligt samvete att inte fira med barnen faktiskt men dom kommer ha det såå bra! Och vi med på varsitt hål! Det är viktigt att kunna umgås med sina vänner på lite mer obarnvänliga aktiviteter tycker vi. :)

Vad ska du själv hitta på?

Vad mysigt med barnfritt! Gick det bra? Levde firandet upp till förväntningarna?
Håller med om att det känns viktigt att få göra saker utan barn också, vi har tack och lov många som vill passa och många som det funkar jättebra med så det är aldrig några problem att få barnvakt om vi behöver, det är väldigt skönt faktiskt.

Vi hade faktiskt nyårsfirande här hemma. Vi var åtta vuxna och två barn (en tioåring och Z) så det var inte så himla stimmigt, väldigt lagom faktiskt. Blev 3-rätters och massa god dricka långt in på natten. Bebis vaknade när det smällde som värst men somnade om igen efter lite mat så hennes nyår blev nog rätt bra den med!
 
Vad mysigt med barnfritt! Gick det bra? Levde firandet upp till förväntningarna?
Håller med om att det känns viktigt att få göra saker utan barn också, vi har tack och lov många som vill passa och många som det funkar jättebra med så det är aldrig några problem att få barnvakt om vi behöver, det är väldigt skönt faktiskt.

Vi hade faktiskt nyårsfirande här hemma. Vi var åtta vuxna och två barn (en tioåring och Z) så det var inte så himla stimmigt, väldigt lagom faktiskt. Blev 3-rätters och massa god dricka långt in på natten. Bebis vaknade när det smällde som värst men somnade om igen efter lite mat så hennes nyår blev nog rätt bra den med!
Det gick jättebra, såå skönt! Det blev helt klart roligare än jag trodde. :-) vi käkade pizza på nyår, så är avis på riktigt mat faktiskt, hehe! ;)
 
Jojo, åter igen visade skruttungen sin mammiga sida.
Var på BVC idag och hann inte ens sätta ner honom på bänken (för att ta på overallen) förrän armarna åkte rakt upp samtidigt som han gallskrek "-mam mam mam" .BVC-sköterskan blev chockad eftersom hon även har min treåring som alltid varit framåt och social sedan födseln. Någon separationsångest har inte funnits hos mina två äldre barn, så det klart att jag skulle få igen den tredubbelt nu :meh:

10 månader imorgon och varken kryper eller visar tendenser till att vilja gå. På sin höjd kan han rulla och hasa bakom men bäst är att bli buren. 13,7 kg tung visade vågen, och sen undrar folk varför jag tränar så ofta :rofl: . Treåringen vägde t om lite mer vid samma tid, kroppen tar stryk av tung gravidmage och sen tunga barn 2 gånger om inom några få år :crazy:
 
Här kommer en liten uppdatering från oss.

Stina blir 10 månader idag och kvalar in på tvåsiffrigt dagen till ära, 10 kg. Har haft några kämpiga dygn med falsk krupp, men hon kämpar på med sitt goa glada jag iaf. Slås av hur mycket lugnare och tillfreds hon är jämfört med hennes storasyster (vid samma ålder).

Kryper, drar sig upp och står själv. Men är ändå lugn och inte alls någon röjartyp. Några ord börjar sakteligen komma, "titta där" "nej"..

Köpte en bärstol idag och den är redan väldigt populär. Annars tuffar livet på, ska vara föräldrar ledig lite mer i vår så det ser jag fram emot.

De flesta bilder har en toutch av "brus och suddighet" :D
PART_1480764045558_zps83g6dlam.jpeg


Hur mår alla andra bebisar?
 
För vår del har jul och nyår firats med familj och vänner. H har stortvivits med uppmärksamheten och visat alla sina trix:D

Jag måste fråga er, hur är erat hår? Alltså jag tappar enorma mängder hår och har gjort det några månader nu. Har typ knappt hälften kvar känns det som. :crazy: Känner mig så jäkla snygg, not:cautious: Någon som tagit något tillskott för håret? Ni som har barn sedan innan, när kom ert hår tillbaks?
 
Här kommer en liten uppdatering från oss.

Stina blir 10 månader idag och kvalar in på tvåsiffrigt dagen till ära, 10 kg. Har haft några kämpiga dygn med falsk krupp, men hon kämpar på med sitt goa glada jag iaf. Slås av hur mycket lugnare och tillfreds hon är jämfört med hennes storasyster (vid samma ålder).

Kryper, drar sig upp och står själv. Men är ändå lugn och inte alls någon röjartyp. Några ord börjar sakteligen komma, "titta där" "nej"..

Köpte en bärstol idag och den är redan väldigt populär. Annars tuffar livet på, ska vara föräldrar ledig lite mer i vår så det ser jag fram emot.

De flesta bilder har en toutch av "brus och suddighet" :D
PART_1480764045558_zps83g6dlam.jpeg


Hur mår alla andra bebisar?
Trött amningshjärna - vad är en bärstol?
 
Hos oss flyter livet på. Minns ni mina inlägg om ständigt skrikande bebis som ammade 24-7? Oh vad avis jag var på er med goa, glada ungar!

Den lilla sugfisken har nu växt upp till en åtta månader gammal glad liten skit. Han fullkomligt älskar människor och flirtar med alla när vi åker buss och tåg. Han kan skratta hysteriskt åt sina favoritlekar och är känd på gymmets barninlämning som alltid glad.

Han tycker fortfarande si sådär om att sova och vill helst sova tätt intill mig. Älskar fortfarande att amma, men tycker all mat är spännande. vägde vid 7,5 månaderskollen 7,35 kg och mätte 67,5 cm. Liten och behändig jämfört med vissa andra barn här. Han har dock spurtat sedan han började äta, då han fortfarande ammar massor och då framförallt på kvällar och nätter (och tidiga mornar) och inte börjat plana i takt med kurvan.
 
För vår del har jul och nyår firats med familj och vänner. H har stortvivits med uppmärksamheten och visat alla sina trix:D

Jag måste fråga er, hur är erat hår? Alltså jag tappar enorma mängder hår och har gjort det några månader nu. Har typ knappt hälften kvar känns det som. :crazy: Känner mig så jäkla snygg, not:cautious: Någon som tagit något tillskott för håret? Ni som har barn sedan innan, när kom ert hår tillbaks?
Mitt här är under all kritik, åt medicin innan barnen då tappade jag mycket hår också dessutom. Sen två barn och håret är sååååå tunt!! Skämtar inte om hälften är borta :arghh:
Under graviditeterna var det ok men när barnen blev tre månader rasade håret av:crazy:
Har köpt ett schampo från kerastase (Lyko) som har bromsat håravfallet, nu är det normalmängder som tappas.
Mamma hittade nåt kosttillskott för håravfall i nån tidning nyss, hon klippte ut annonsen så det ska jag kolla upp! Jag är typ desperat :angel:
 
Här rullar det med på bra, nästan så jag skulle kunna tänka mig ett syskon ganska tätt eftersom mini är så smidig:o:D

Han blev 8mån igår och vägde in på 7235g och var 68cm lång idag så här är med en liten och behändig kille. Ålar runt för fullt här hemma men gör inga tecken på att vilja krypa utan är nöjd med sin ålande stil:laugh:
 
Vilken sötis @Calazirya!

Här är hela familjen, inklusive mormor på besök, mer eller mindre däckade av förkylningar. Linus har haft feber några dagar, hostar så han kräks ibland och är så täppt att han har svårt att andas o amma. Jobbigt! Men har lyckats spola bort det värsta för tillfället. Lyckades tom få bort en del med snorsugen, som jag trodde jag slängt för att jag aldrig tyckt att den funkar.

Apropå amma, hur går det med maten för er? Jag börjar förtvivla, känns som om det inte går framåt överhuvudtaget för oss. Han äter minimalt och vägrar alla former av kött. Vänder oftast bort huvudet och ser förnärmad ut när man försöker mata honom. Plocka själv verkar inte heller intressant hittills (mer än att slänga på golvet). Storasyster var likadan tills hon kunde äta själv, men det tog nog ett par månader till...

@Rund jag tappade också mycket hår efter tre månader och ett par månader framåt. Det har slutat nu, tror jag är tillbaka på min vanliga hårmängd. Under graviditeten fick jag mer än annars, blev heller aldrig fett! Frisören rekommenderade ett speciellt schampo 'for thinning hair', tror det var från schwarzkopf. Vet ej om det hjälpte, räcker länge iaf (har fortfarande kvar).
 
Här kommer en liten uppdatering från oss.

Stina blir 10 månader idag och kvalar in på tvåsiffrigt dagen till ära, 10 kg. Har haft några kämpiga dygn med falsk krupp, men hon kämpar på med sitt goa glada jag iaf. Slås av hur mycket lugnare och tillfreds hon är jämfört med hennes storasyster (vid samma ålder).

Kryper, drar sig upp och står själv. Men är ändå lugn och inte alls någon röjartyp. Några ord börjar sakteligen komma, "titta där" "nej"..

Köpte en bärstol idag och den är redan väldigt populär. Annars tuffar livet på, ska vara föräldrar ledig lite mer i vår så det ser jag fram emot.

De flesta bilder har en toutch av "brus och suddighet" :D
PART_1480764045558_zps83g6dlam.jpeg


Hur mår alla andra bebisar?
Men åh så söt med litet spänne i håret och allt! :love: Min fis har så lite hår att det inte finns minsta möjlighet att fästa något i det.

Lilla M blev också 10 månader igår. Vägdes in på BVC idag på 8760g till sina 72,4 cm så hon är en liten tjej men med bebisgosiga och veckiga lår och mysig mage som putar över blöjan. :) Hon kryper fort, klättrar på allt och står utan stöd. Äter det mesta med god aptit, allra helst om hon får äta själv. Visar tydligt vad hon vill, slår undan händerna på folk som hon inte vill ska plocka upp henne, puttar undan mig om jag kommer och stör med pussar osv. ;) Men är i princip alltid glad. Bubblar och babblar högt, nej och mamma används ofta, tack och titta mer och mer. Vill väldigt gärna mata mig och storebror. Är också förundrad över hur nöjd och tillfreds hon är jämfört med hennes hur hennes bror var i samma ålder. Kan sitta och leka själv medan jag pysslar i närheten vilket jag inte kommer ihåg att sonen nöjde sig med på samma vis.

Mammig är hon litegrann fortfarande, men nu duger pappa lite mer igen. Dock stökar hon lite på nätterna fortfarande efter Thailand. Har tex börjat vakna för mat mitt i nattvilan (sover 19-7) igen.
 
...och appropå att tappa hår... Jag tappar sjukt mycket hår. Tappade i princip ingenting under graviditet och amning men har sedan amningsstopp tappat så mycket hår att avloppet i badrummet får rensas dagligen. :meh: Har i tillägg liten dam som gärna drar tag i mammas lugg så runt ansiktet har jag en gloria av kort fjunigt hår som står rakt upp/ut. Hot mama :p.
 
Här rullar det med på bra, nästan så jag skulle kunna tänka mig ett syskon ganska tätt eftersom mini är så smidig:o:D

Han blev 8mån igår och vägde in på 7235g och var 68cm lång idag så här är med en liten och behändig kille. Ålar runt för fullt här hemma men gör inga tecken på att vilja krypa utan är nöjd med sin ålande stil:laugh:
Vi har egentligen bestämt att vi är klara med våra två barn, men jag har fortfarande ett sug efter en till och skulle kunna tänka mig en trea tätt... Mannen tycker jag är galen. ;)
 
Ja alltså jag mår verkligen skit av att tappa så mycket hår, är så van att ha jättetjockt hår så känns sån enorm skillnad.. Är lite skeptisk till att schampo skulle hjälpa, men börjar bli lite smått desperat så jag kanske ger det ett försök ändå:cautious: Får kolla upp det. Och öven kolla på tillskott..
 
Vi har pratat om att börja försöka oss på en tvåa om några månader också. Vill ha hyfsat tätt iaf. Man kan ju hoppas det går fortare denna gången, med H tog det ett år av försök...
 
Vi har pratat om att börja försöka oss på en tvåa om några månader också. Vill ha hyfsat tätt iaf. Man kan ju hoppas det går fortare denna gången, med H tog det ett år av försök...

Här har vi pratat om att försöka få lite skjuts på samlivet igen. Var 3:e till 4:e vecka känns för lite för mig! Våra gamla "rutiner" (alltså jag hittar inget bättre ord) funkar inte nu när vårt barnliv ser ut som det gör. Så vi måste hitta nya luckor så att säga. Sedan kan det bli tal om en tvåa. Jag vill nog ha en till, och liksom för dig tog det tid för oss.
 
Mitt hår rasade också av runt 3-4 månader efter förlossning och gör fortfarande. Här är också en bebis som gärna bidrar och drar om hon kommer åt så oftast får jag sätta upp håret vilket ju säkert resulterar i att jag tappar ännu mer. Har inte hittat något som funkar än men tänkte jag skulle se mig om efter lite nya schampo och balsam, kör med inpackning vid varje hårtvätt och tvättar så sällan det bara går för att försöka vara lite skonsam i alla fall.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 957
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 898
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 757
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp