Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Amningen funkar så mycket bättre på natten nu när jag går upp och sätter mig i kontorsstolen. Vi är uppe typ 30 min i snitt 2 gånger per natt och då inkluderar det bajsning och byte av blöja. Jag är riktigt utvilad jämfört hur det var innan.

Svärmor har taggat ner betydligt så nu är det riktigt trevligt att vara i sommarstugan. Det är bara svägerskan som tjatar om tilllägget han får. Men det kan jag ta.

På måndag börjar verkligheten igen. Sambon börjar jobba. Han har varit ledig i 6 veckor. Ska bli spännande att se hur det blir.
 
Sicken timing de har de små liven ibland...:meh:
Ella sov lunch mellan 10.30-13.30 typ, jättebra tänkte jag då vi skulle få besök av våra grannar (ett äldre par som tyvärr aldrig gavs möjligheten att skaffa egna barn och som tycker det är roligt att de fått en ny liten granne) vid 14 så skulle hon hinna äta och vara en go och glad tös som kanske kunde få sitta i någons knä en stund. Tror ni inte att hon drabbades av ett akut "Världens är jättehemskt, men jag vet inte varför"-anfall som varade hela timmen som grannarna var här för att när de gått bli go och glad, äta en stund och sen stensomna :banghead:

Är dock väldigt glad att hon sovit fint i vagnen under ett träd både igår och idag så jag fått möjlighet att njuta lite av sommaren :bump:
 
Här har vi problem med amningen :(

De senaste veckorna har Felicia fått 0-1 flaskor ersättning per dygn (var ju tvugna att komplettera med ersättning då hon gick ner för mycket/ upp för dåligt i början).

De senaste dagarna har hon vid ett par tillfällen varit piraya vid matningarna dvs hon har huggt tag dragit och släppt om och om igen. Idag har det varit så illa att vi har fått ge henne flaska 3(!!) gånger :crazy:

Googlade och det verkade inte vara helt ovanligt när de blir mer medvetna om sin omvärld. Vi är dessutom hos svärföräldrarna med både gammelmormor och kusinen (1år) här så det är mycket liv. Jag hoppas det funkar bättre ikväll när det är lite lugnare men just nu känns det inte alls bra. Hon blev helt hysterisk till slut. :(
 
Här har vi problem med amningen :(

De senaste veckorna har Felicia fått 0-1 flaskor ersättning per dygn (var ju tvugna att komplettera med ersättning då hon gick ner för mycket/ upp för dåligt i början).

De senaste dagarna har hon vid ett par tillfällen varit piraya vid matningarna dvs hon har huggt tag dragit och släppt om och om igen. Idag har det varit så illa att vi har fått ge henne flaska 3(!!) gånger :crazy:

Googlade och det verkade inte vara helt ovanligt när de blir mer medvetna om sin omvärld. Vi är dessutom hos svärföräldrarna med både gammelmormor och kusinen (1år) här så det är mycket liv. Jag hoppas det funkar bättre ikväll när det är lite lugnare men just nu känns det inte alls bra. Hon blev helt hysterisk till slut. :(
Jobbigt när det strular, hoppas det går bättre när det är lugnare runt om :(Skickar styrkekram :)
 
Här har vi problem med amningen :(

De senaste veckorna har Felicia fått 0-1 flaskor ersättning per dygn (var ju tvugna att komplettera med ersättning då hon gick ner för mycket/ upp för dåligt i början).

De senaste dagarna har hon vid ett par tillfällen varit piraya vid matningarna dvs hon har huggt tag dragit och släppt om och om igen. Idag har det varit så illa att vi har fått ge henne flaska 3(!!) gånger :crazy:

Googlade och det verkade inte vara helt ovanligt när de blir mer medvetna om sin omvärld. Vi är dessutom hos svärföräldrarna med både gammelmormor och kusinen (1år) här så det är mycket liv. Jag hoppas det funkar bättre ikväll när det är lite lugnare men just nu känns det inte alls bra. Hon blev helt hysterisk till slut. :(

Har samma problem men det har varit så hela tiden. Speciellt på em. Blir så ledsen när min mat inte räcker. :cry:
 
Här har vi problem med amningen :(

De senaste veckorna har Felicia fått 0-1 flaskor ersättning per dygn (var ju tvugna att komplettera med ersättning då hon gick ner för mycket/ upp för dåligt i början).

De senaste dagarna har hon vid ett par tillfällen varit piraya vid matningarna dvs hon har huggt tag dragit och släppt om och om igen. Idag har det varit så illa att vi har fått ge henne flaska 3(!!) gånger :crazy:

Googlade och det verkade inte vara helt ovanligt när de blir mer medvetna om sin omvärld. Vi är dessutom hos svärföräldrarna med både gammelmormor och kusinen (1år) här så det är mycket liv. Jag hoppas det funkar bättre ikväll när det är lite lugnare men just nu känns det inte alls bra. Hon blev helt hysterisk till slut. :(

Jag har köpt ett amningshalsband :up: E pillar med det när hon äter i stället för o titta på allt annat. Funkar faktiskt bra (för oss) :) men jag känner mig ibland som en vandrande bebis leksak med det på...:o
 
Kommer inte alls överens med min manduca bärsele. Jag får ont i axlarna. Börjat leta efter alternativ. någon annan sele eller vävd sjal... vad rekommenderar ni för sele?
 
Kommer inte alls överens med min manduca bärsele. Jag får ont i axlarna. Börjat leta efter alternativ. någon annan sele eller vävd sjal... vad rekommenderar ni för sele?

Är väldigt nöjd med ergobabyn. Och connectan.

Sjalarna är knivigare men får jag till knytet blir det tightare och bekvämare. Lite svårt med tålamodet bara...
 
Kommer inte alls överens med min manduca bärsele. Jag får ont i axlarna. Börjat leta efter alternativ. någon annan sele eller vävd sjal... vad rekommenderar ni för sele?
Sitter den rätt då?
Med sonen fick jag ont i början men sedan ändrade vi lite på inspänningarna och sedan har den varit super
 
Dressin i regn var ingen höjdare tyckte Viktor. Vi fick en framåtvänd Britax i en av bilarna ( :eek: ) så den följde med och han satt säkert men fick packas in.
 
Här har vi problem med amningen :(

De senaste veckorna har Felicia fått 0-1 flaskor ersättning per dygn (var ju tvugna att komplettera med ersättning då hon gick ner för mycket/ upp för dåligt i början).

De senaste dagarna har hon vid ett par tillfällen varit piraya vid matningarna dvs hon har huggt tag dragit och släppt om och om igen. Idag har det varit så illa att vi har fått ge henne flaska 3(!!) gånger :crazy:

Googlade och det verkade inte vara helt ovanligt när de blir mer medvetna om sin omvärld. Vi är dessutom hos svärföräldrarna med både gammelmormor och kusinen (1år) här så det är mycket liv. Jag hoppas det funkar bättre ikväll när det är lite lugnare men just nu känns det inte alls bra. Hon blev helt hysterisk till slut. :(
Det är väldigt vanligt att bebisar strular med amningen runt tre månaders ålder. Snuttar, släpper, kommer inte till ro. För oss hjälpte att amma i ett lugnt och tyst och tråkigt rum. Sedan kan det ju också vara tuttförvirring iom att hon får flaska. Det kommer lättare ur flaskan än bröstet och då kan de bli otåliga och inte vänta på utdrivningsreflexen. Hoppas det löser sig för er!
 
46 mil kvar i bil. Suttit i bilkö i nästan två timmar, tack och lov tyckte båda barnen att sova var en bra idé, nu rör det sig framåt iaf. Junioren är vaken och uttråkad. Lillan sover än men jag har mina aningar om att hon vaknar snart och är utsvulten... Det kommer bli en lååång kväll och natt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
432
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 034
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 731
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 445
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp