Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det för nåt? :)

Ett te med fänkål, kummin och anis. Ska hjälpa mjölkproduktionen. Jag var skeptisk först men känner att jag behöver prova allt jag kan. Och det verkar som det funkar. Jag köpte färdiga påsar men kommer nog köpa kryddor och göra eget istället så fort paketet är slut.

Är så vansinnigt trött på att behöva komplettera målen med ersättning. Och jag tycker att jag borde ha mjölk så det räcker åt honom.
 
Ett te med fänkål, kummin och anis. Ska hjälpa mjölkproduktionen. Jag var skeptisk först men känner att jag behöver prova allt jag kan. Och det verkar som det funkar. Jag köpte färdiga påsar men kommer nog köpa kryddor och göra eget istället så fort paketet är slut.

Är så vansinnigt trött på att behöva komplettera målen med ersättning. Och jag tycker att jag borde ha mjölk så det räcker åt honom.

Hur smakar det där teet? Låter inte så gott :o
 
Ett te med fänkål, kummin och anis. Ska hjälpa mjölkproduktionen. Jag var skeptisk först men känner att jag behöver prova allt jag kan. Och det verkar som det funkar. Jag köpte färdiga påsar men kommer nog köpa kryddor och göra eget istället så fort paketet är slut.

Är så vansinnigt trött på att behöva komplettera målen med ersättning. Och jag tycker att jag borde ha mjölk så det räcker åt honom.

Jag drack lättöl för att öka produktionen, funkade faktiskt. Hade iofs mycket mjölk innan (men behövde öka, minns inte nu varför dock) men efter lite lättöl-diet så typ exploderade mjölkmängden. Iskall så var det faktiskt gott, eller drickbart iaf + man vänjer sig.
 
Hur smakar det där teet? Låter inte så gott :o

Det smakar hö. Inte alls gott men va gör man inte.

Livsmedelsverket avråder från fänkålste så jag skulle inte dricka så mycket.

https://www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/kostrad-och-matvanor/ammande (Nästan längst ner.)

De avråder eftersom det inte forskats på området. Det var bvc som rådde mig att prova det. Vad har har kunnat läsa mig till så är den mängden jag får i mig per dag inre farlig.

Jag drack lättöl för att öka produktionen, funkade faktiskt. Hade iofs mycket mjölk innan (men behövde öka, minns inte nu varför dock) men efter lite lättöl-diet så typ exploderade mjölkmängden. Iskall så var det faktiskt gott, eller drickbart iaf + man vänjer sig.

Jag har tänkt testa det. Hur mycket drack du per dag?

*delvis kl*

Ännu en lugn eftermiddag med en mätt och belåten bäbis. Känns helt otroligt.
 
Det smakar hö. Inte alls gott men va gör man inte.



De avråder eftersom det inte forskats på området. Det var bvc som rådde mig att prova det. Vad har har kunnat läsa mig till så är den mängden jag får i mig per dag inre farlig.



Jag har tänkt testa det. Hur mycket drack du per dag?

*delvis kl*

Ännu en lugn eftermiddag med en mätt och belåten bäbis. Känns helt otroligt.

En sån glasflaska/dag i några dagar. Tror jag drack Heineken? Grön flaska iaf, det är väl 33 cl i en sån. Eller 50, nu blev jag osäker.
 
Aaahhh hon äter heeeela tiden känns det som. Sju veckor imorgon, har inte koll på språng och sånt.. Kanske är det som spökar.
 
Verkar vara varannan-timmes-tankning inatt, är inte på tredje amningen sen hon somnade för natten :meh:

Har börjat fundera på om hon har tänder på G också.. Hon har börjat dregla rätt frikostigt emellanåt och tuggar på fingrarna typ jämt och ständigt samt är lite gnälligare än vanligt. Jag hoppas dock att hon kan vänta med tänder typ 6 månader till :eek:
 
Här i Österrike är det väldigt vanligt med amningstee, det står på alla listor att man ska ha hemma inför amningen. Har aldrig hört att fänkål kan vara skadligt. Kummeltee ska även kunna hjälpa bebisar (och andra) med ont magen
 
Efter en kräk och magknipsfest hela morgonen kan vi nog konstatera att barnet inte tål mjölkprotein... Nu har han äntligen däckat i min famn. Vågar knappt andas.
Fasen va jobbigt och stackars liten:heart
Sammy är känslig för nåt i mjölkprodukter också, men han får prickar som "symptom" så det känns lindrigt i jämförelse. Det har liksom räckt att byta ut mjölken mot mandelmjölk och skippa smör/ost/grädde.
 
Vilken skillnad det märks på Sammy nu efter att han gått igenom ett språng/utvecklingsperiod. Han flinar jättemycket (har varit en fundersam allvarlig liten kille) han har åsikter om när blöjan ska bytas, det sprattlas och fäktas ordentligt i babygymmet och han gör mycket mer ljud och vill gärna sitta bredvid i soffan bekvämt uppallad som i en tron:D
Härliga lille ungen som blir 3månader imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 853
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 706
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 408
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp