Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår somnade han iaf i sin egen säng efter en hel del gråt. Jag gick ut med hundarn på långpromenad så pappa fick natta. Sedan sov han faktiskt i 3 timmar innan det ständiga uppvaknandet var igång. Inte så ledsen inatt men ligger och vevar hela tiden (känns det som). Nu är det helg så pappan ska få avlasta ett par nätter.

Hur vet man om det är ett utvecklingssprång?

Va skönt :) Man behöver få sova för att fungera som människa.

Det är vanligt att barnet skriker ofta och mer, vill ha mer fysisk kontakt och uppmärksamhet, äter sämre, är klängigare än vanligt, sover dåligt och är tystare och mindre livligt än det brukar vara.
Utvecklingssprången infaller också vid vissa veckor beräknat från BF (inte från faktiskt födelsedatum). Det första är kring 5 veckors ålder, anda kring 8-9 veckor, tredje vid 12 veckor, fjärde vid 15-19 veckor osv.
Kolla in appen Wonderweeks eller boken 'Att växa och upptäcka världen' (appen bygger på boken) :up:
 
Nu när fröken tar ersättning visade det sig att hennes förskrivning på ersättning var mellan stolarna men en supergullig dietist på barnmottagningen löste det direkt så nu har vi althera utskrivet fram till årsskiftet och vid minsta krångel eller funderingar var det bara att ringa till henne.
 
Idag har vi åkt och plockat lingon/blåbär/svamp. O skrek i 20 min i bilen innan han däckade av utmattning. Vaknade när vi var framme (typ 10 min senare) sen käkade han och var allmänt missnöjd med allt. Efter typ en timme somnade han igen, lite ordentligt denna gång. Sen vaknade han på superhumör lagom tills vi skulle åka hem. Iaf tills han fick sitta i bilstolen, då var det skrikkalas hela vägen hem. Vet inte vad jag ska göra för att få honom att gilla bilåkningen mer :(
 
Idag har vi åkt och plockat lingon/blåbär/svamp. O skrek i 20 min i bilen innan han däckade av utmattning. Vaknade när vi var framme (typ 10 min senare) sen käkade han och var allmänt missnöjd med allt. Efter typ en timme somnade han igen, lite ordentligt denna gång. Sen vaknade han på superhumör lagom tills vi skulle åka hem. Iaf tills han fick sitta i bilstolen, då var det skrikkalas hela vägen hem. Vet inte vad jag ska göra för att få honom att gilla bilåkningen mer :(
Är nog bara att hoppas på att det ändrar sig. E somnade oftast i bilen tidigare, men sen några veckor tillbaka så är det skrik nästan varje gång, hela tiden.. :meh:
 
Skulle vilja ligga i sängen en hel dag och bara läsa och slökolla på TV.

Är lite kluven till om vi borde åka och hälsa på mamma. Idag orkade hon inte ens prata i telefon mer än en liten liten stund och upprepade dessutom mest det hon sade igår.

Har blivit strängeligen tillsagd att sluta med alkoholen ( är alkoholist sedan massor av år, den typen dom ändå har haft jobb hela tiden och en städad yta) så jag antar att det är levern som är grundproblemet till organsvikten. Sedan har hon rejäl astma och har haft problem med hjärtat och är ordentligt överviktig.

V har varit lite trött idag men piggnade till när halva släkten kom med sina terriers så vi hade tre terriers och tant Ronja som rusade omkring :D Sedan somnade han i bilen fastän den stod still :eek:
 
Det med bilåkande är kanske en del av en utvecklingssteg? Grynet har börjat med att skrika vid bilåkning den senaste veckan. Kan sitta i sitt babyskydd i huset men så fort man klickar i den i bilen börjar hon vråla. :( tycker synd om henne men kan ju inte göra något när man måste iväg.:confused:
 
Va skönt :) Man behöver få sova för att fungera som människa.

Det är vanligt att barnet skriker ofta och mer, vill ha mer fysisk kontakt och uppmärksamhet, äter sämre, är klängigare än vanligt, sover dåligt och är tystare och mindre livligt än det brukar vara.
Utvecklingssprången infaller också vid vissa veckor beräknat från BF (inte från faktiskt födelsedatum). Det första är kring 5 veckors ålder, anda kring 8-9 veckor, tredje vid 12 veckor, fjärde vid 15-19 veckor osv.
Kolla in appen Wonderweeks eller boken 'Att växa och upptäcka världen' (appen bygger på boken) :up:

Laddade ner wonder weeks och det verkar ju stämma precis. Enligt appen värsta dagen i en 5 veckor lång utvecklingsfas, nu ska det vända så jag hoppa verkligen att den stämmer så jag får tillbaka min gulliga bebis. Tack för tips!
 
Är nog bara att hoppas på att det ändrar sig. E somnade oftast i bilen tidigare, men sen några veckor tillbaka så är det skrik nästan varje gång, hela tiden.. :meh:

Skönt att höra att man inte är ensam iaf.

Det med bilåkande är kanske en del av en utvecklingssteg? Grynet har börjat med att skrika vid bilåkning den senaste veckan. Kan sitta i sitt babyskydd i huset men så fort man klickar i den i bilen börjar hon vråla. :( tycker synd om henne men kan ju inte göra något när man måste iväg.:confused:

Kan nog vara så. O har aldrig gillat att åka bil men det har gått. Nu är det katastrof. Idag ska vi till hans kusin, hoppas på en lugnare biltur.
 
V hoppade över morgonvilan idag, för mycket folk. Men jag hann rätta inlämningsuppgiften som var fel iaf.

Nu sover han och jag surfar och läser in faktamaterial till SLU-kursen, ska lämna in två uppgifter i helgen och en till på gymnasienivå.

Han vaknade vid 04 och låg och drog mig i håret tills han somnade om. Kommer bli fläckvis skallig :crazy:
 
I dag är jag dummast i hela universum som inte erbjuder amning hälsar lilla fröken. Vi klarade nästan hela natten i natt men min lathet gjorde att hon ammades vid 05. Jag orkade inte gå ner.
Jag ska köpa en bättre termos och få hem fler d.b flaskor. Sen får det vara slut på lathet också ;)
 
Idag har vi varit i skogen igen. Denna gång ned O på ryggen i fly taien, han babblade som tokig i typ 20 min sen blev det knäpptyst. Tror han sov i över 2 h på ryggen, när han vaknade fortsatte pratet. :love:

Katastrofbilresa idag med.
 
Pust.. E har alltid varit lite krånglig att få och sova något på dagen. Det har gått från att hon gick att amma till sömns (fast det tog lång tid) till att man fick gå med henne eller vagna henne över tröskeln länge efter amningen för att få henne att somna till hur det varit senaste veckorna då hon varit i stort sett omöjlig att få till att sova på dagen. Detta trots att hon visar tydliga tecken på trötthet :down: Idag testade jag att ge henne ersättning när hon visade tecken på trötthet och hon somnade i vagnen inom 10 minuter. Känns som om det inte är kräm nog i tuttarna :( Tur vi ska till läkare för att kolla upp kort läpp- och tungband i nästa vecka och att det är det som påverkar...
 
Ont i öronen och halsen och skulle _verkligen_ vilja sova ifred men det är ju bara att glömma. Smög iväg för att kissa, inte poppis...

Han somnade hos pappan vid 19 men det var nog ren utmattning. Såg tom ut som ett russin i sömnen :p Vaknade efter en liten stund och somnade om vid 22 efter amning. Har ammat glest på dagen så tar väl igen det inatt skulle jag tro. Tuttarna hann bli stenhårda :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 944
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 724
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 886
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp