Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorrn bitti strax innan fem börjar resan till falun, pluggar ju distans men ibland måste vi till skolan. Sambon och C blir med och vi lyxar till det med att bo på scandic, ligger precis bredvid skolan. Enklast så eftersom jag fortfarande ammar, men är inte taggad på bilresan dit :banghead: får hoppas att C sover stor del av vägen!
 
Nu har vi åkt i 45 min, bara två timmar kvar. Cornelis somnade nästan direkt, jag har varit vaken sen halv fyra men sovit dåligt inatt eftersom jag visste att vi skulle upp tidigt. Hur sjutton ska jag klara denna dag?! Och det blir jobbigt för lilla C, han äter så dåligt om vi inte liggammar i lugn och ro nu på dagarna... Så då kommer han ta igen det inatt :nailbiting:
 
Nu har vi åkt i 45 min, bara två timmar kvar. Cornelis somnade nästan direkt, jag har varit vaken sen halv fyra men sovit dåligt inatt eftersom jag visste att vi skulle upp tidigt. Hur sjutton ska jag klara denna dag?! Och det blir jobbigt för lilla C, han äter så dåligt om vi inte liggammar i lugn och ro nu på dagarna... Så då kommer han ta igen det inatt :nailbiting:

Hinner du inte gå till hotellet på någon lunch?
 
Funderar på att åka till öppna förskolan i Tierp och "Svenska med baby". Ska fråga förkylningen om den smittar bara.
 
Funderar på att åka till öppna förskolan i Tierp och "Svenska med baby". Ska fråga förkylningen om den smittar bara.

V snuttsover fortfarande och igår väckte vi honom två gånger för att åka iväg så struntar nog i Tierp idag. Har en morgontrött bebis... Går säkert att styra om men eftersom pappan kommer vid 18-19 passar det bra att V inte somnar förrän vid 21 så de hinner umgås lite iaf.
 
Premiär på öppna förskolan idag, passar oss nog bättre med babycafé och babymassage som är lite lugnare.
Nu va det massor av barn men bara 3-4 bebisar. Riktigt såg alla snoriga näsor komma i klungor:crazy:

Vi ska på babymassage på fredag. Ska bli riktigt kul.

*kl*

3 månaders kontroll i morgon. Jag är lite orolig att han inte gått upp ordentligt i vikt eftersom vi varit förkylda. Vuxit på längden har han definitivt gjort iaf, vi fick börja använda stl 62 häromdagen.
 
Vi ska på babymassage på fredag. Ska bli riktigt kul.

*kl*

3 månaders kontroll i morgon. Jag är lite orolig att han inte gått upp ordentligt i vikt eftersom vi varit förkylda. Vuxit på längden har han definitivt gjort iaf, vi fick börja använda stl 62 häromdagen.
Ser också fram emot babymassagen!
 
Blir nog Kyrkis idag, V är pigg och det genomskinliga snor han nös ut igår tycks vara slut, liksom nysningarna :) Snabbt förlopp. Lite som det brukar vara för mig. Skitdålig max två dagar sedan lite hostig max några dagar.
 
Fint när det står 11 under näsan..:wtf: Det fina va att det va lika många snoriga näsor på dom vuxna:meh: Är man snorig stannar man hemma ifrån ställen det kommer bebisar/små barn.
Man undrar ju hur vissa tänker! :crazy:
Här där jag bor är det tydligt uttalat att barn med förskoleplacering inte är välkommna på öppna förskolan (så var det inte där vi bodde förut) och det beror tydligen på att föräldrar tog med sina förskolebarn till öppna förskolan när de inte fick vara på förskolan pga sjukdom :mad:

Vi har en förkylning i huset nu för att min man har kollegor som gick till jobbet när de var dyngförkylda för att de "inte ville jobba hemifrån" :banghead: Vår 4-veckorskille är lindrigt drabbad än så länge men han kommer nog också åka på det.
 
Här har vi precis kommit hem från babymassagen. Supermysigt :heart
Gick med sonen när han var liten och det var lika härligt då.

Har skrivit upp alla aktiviteter i familjekalendern nu och det börjar bli en hel del nu när allt drar igång. :nailbiting:

Mån: öppna förskolan båda barnen
Tis: babymassage
Ons: minisim storebror
Tors: babysim, musiklek efter förskolan storebror
Fre: biblioteket båda barnen
Lör: knatteskutt storebror

:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 938
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 721
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 884
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp