Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man undrar ju hur vissa tänker! :crazy:
Här där jag bor är det tydligt uttalat att barn med förskoleplacering inte är välkommna på öppna förskolan (så var det inte där vi bodde förut) och det beror tydligen på att föräldrar tog med sina förskolebarn till öppna förskolan när de inte fick vara på förskolan pga sjukdom :mad:

Vi har en förkylning i huset nu för att min man har kollegor som gick till jobbet när de var dyngförkylda för att de "inte ville jobba hemifrån" :banghead: Vår 4-veckorskille är lindrigt drabbad än så länge men han kommer nog också åka på det.
Men va??? Är folk inte riktigt kloka? :confused::banghead:

Vi har också en förkylning hemma. Verkar dock vara en lindrigare variant men det hjälper föga när storebror får förkylningsastma vid minsta antydan till förkylning. :(
 
Idag har vi varit i Gbg och fått Es tungband klippt.. Såg ut som ett smärre blodbad efteråt då lilla fröken var snabb som bara den med att stoppa fingrarna i munnen efter klippet och klena med dem över hela huvudet :eek: Hoppas på att de saker som varit lite struliga med amningen blir bra nu och det känns skönt att ha gjort det för att undvika att tungbandet ställer till problem med talet eller ätandet i framtiden :) Men, hu vad liten skrek :cry:
 
Helt klart påverkad av vaccinationen :( Skriker eller sover, lite bättre med Alvedon men det märks att han inte alls mår bra.:cry:
 
Var på föräldramöte idag för stora så min syster var här och skulle passa henne. I sista stund valde vi att även lämna bebis hos henne den stunden. Det hade gått rätt hyfsat ändå, hon skrek en del och vägrade ta flaskan från henne i början men när vi kom hem så låg hon och jollrade glatt i soffan så det verkar inte ha varit alldeles för traumatiskt ändå.
 
Definitivt ett utvecklingsspråmg för Julius. Idag på sin 4 månaders dag har han vänt sig flera gånger från mage till rygg och igår skrattade han ljudligt åt hundarna när de busade. Han känns väldeligt harmonisk på dagarna, idag satt han i mitt knä och mös en timme, något som aldrig hänt förut. Men nätterna är fortfarande stökiga med många uppvak och ledsen bebis.
 
Här reagerade lillasyster med mer på andra sprutan..

Vi har fortfarande röriga nätter med o hon är 6 månader om en vecka (var tog den tiden vägen ?!?). Senaste nu är att hon ska upp o bajsa O_o Har ju pottat henne sen hon var typ ny och hon blir vansinnig om någon inte hör när hon säger till även om det är mitt i natten :grin: när hon sedan varit på toa så ska hon ju äta, en gång eller 15. Har ändå börjat ge gröt på kvällen (i god tid så hon hinner bajsa innan hon lägger sig). Hon bajsar 3-4 gånger om dagen, morgon, middag, kväll (o nu natt). Men jag ska inte gnälla på att hon bajsar för gör hon inte det lär hon väl få magknip :(

Idag är det mammamage träning och sedan kommer Telia för o koppla in förstärkare till vad de kallar framtidens nät eftersom de ska stänga ner kopparnätet. Vi har ingen mobiltäckning och strömavbrott titt som tätt. Fungerar inte detta kommer vi erbjudas satellittelefon :banghead: som tur är ska de gräva för fiber :bow: men först andra kvartalet 2018, fram till dess måste vi ju kunna ringa och nås. :arghh:
 
Babymassagen va en hit! Sammy tyckte det va mysigt och log och kisade nöjt hela tiden. Sen va mamman en elak jäkel och tog honom till bvc för 5mån kontroll och vaccination..
Jätteledsen såklart och jag känner mej elak.
64cm lång har han blivit och 5252g tung, följer sina kurvor och alla är nöjda.
 
Jag ska åka och kika på en medryttarhäst :eek:
Av en slump såg jag en annons på en nordis som jag föll för. Får se om det är något att ha eller inte!

O är bättre idag men är inte pigg. Han äter och sover, orkar vara social typ en kvart mellan sovperioderna. Men ingen feber idag!
 
Babymassagen va en hit! Sammy tyckte det va mysigt och log och kisade nöjt hela tiden. Sen va mamman en elak jäkel och tog honom till bvc för 5mån kontroll och vaccination..
Jätteledsen såklart och jag känner mej elak.
64cm lång har han blivit och 5252g tung, följer sina kurvor och alla är nöjda.

Åh va kul att han gillade det! Ska bli spännande att se om O tycker samma sak!
 
Åh va kul att han gillade det! Ska bli spännande att se om O tycker samma sak!
Alla bebisar som va med va väldigt nöjda och låg och pruttade och flinade:D Mag och fot/benmassage började vi med nu första gången. Ett stort plus va att få träffa lite fler mammor:) en hade jag varit på bb samtidigt som utan att veta om det.
Ledaren va toppen också, pedagogisk och rar människa.
 
Ebba har med varit på 5 månaderskontroll på BVC idag. 63 cm lång och 6 kg, hon fortsätter att följa sina kurvor. Fick även sina sprutor och var ledsen precis när de stack men blev fort glad igen :)
Hon har fått smakportioner av gröt ett tag nu och har börjat hugga efter skeden :p BVC-sköterskan tyckte vi kan öka på gröten så hon snart får en portion. Äter även glatt av de puréer hon har fått testa.
Funderar på att börja avsluta amningen och fortsätta med ersättning och lite gröt. Nu ammar hon ca 3-4 ggr/dygn och vill gärna ha ersättning 30-45 minuter efter amningen så det känns inte riktigt som hon blir mätt av bröstmjölken. Troligen har jag väll inte jätte mycket mjölk heller eftersom hon ammar så sällan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 435
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 181
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 667
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp