Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas han blir frisk snart!
Tack❤️
Man känner sej så maktlös när dom inte är krya.. Han är så trött och sliten idag efter att ha snörvlat/hostat och nyst hela natten. Nu hade febern gått upp lite igen så nu blev det alvedon. Han äter i alla fall som han ska så jag är inte orolig så men man tycker så synd om honom.
 
Barnet gnäller så fort jag tar i honom. I babygymet ligger han nöjd och glad. Visar jag tutten så skriker han. :confused:
 
Tack❤️
Man känner sej så maktlös när dom inte är krya.. Han är så trött och sliten idag efter att ha snörvlat/hostat och nyst hela natten. Nu hade febern gått upp lite igen så nu blev det alvedon. Han äter i alla fall som han ska så jag är inte orolig så men man tycker så synd om honom.

Stackars liten :heart Krya på er
 
Pappan kommer oftast hem vid 18.30, skulle V somna för natten vid 19 skulle de aldrig träffas och jag skulle inte kunna skriva på skolarbeten eller träna på vardagar :eek:
 
O somnar oftast runt 22, tycker det är för sent men har inte lyckats få det tidigare heller.
Sammy somnar också vid den tiden, sen sover han till 05.30 ungefär och vaknar för amning sen somnar han om och sover till 09 kanske sen är han i regel vaken hela dagen. Möjligtvis en sovrunda på 30min-1h på eftermiddagen.
Han har nog ärvt min minisömn.
 
Gjorde mitt första löppass sedan innan graviditeten med Filippa (slutade springa v18 med henne tror jag sen kom jag inte igång med det mellan graviditeterna) Men nu jäklar! Idag hände det:D 2,5km utan att stanna med vagn och hund, trodde jag skulle avlida sista 250meterna men jag klarade det!
 
Sammy somnar också vid den tiden, sen sover han till 05.30 ungefär och vaknar för amning sen somnar han om och sover till 09 kanske sen är han i regel vaken hela dagen. Möjligtvis en sovrunda på 30min-1h på eftermiddagen.
Han har nog ärvt min minisömn.

O sover till 3 med lite tur (han har börjat vakna halv två ett tag) sen ammar han varje eller varannan timme tills jag går upp typ 8. Sen kör han mest powernaps vid tutten, bland kan han sova en längre stund så jag kan lägga ifrån mig honom. Måste aktivt söva honom på dagen annars får jag en övertrött bäbis. Det bästa är att gå en promenad med selen, då sover han riktigt gott och djupt. Så tror han har minsömn också.
 
O sover till 3 med lite tur (han har börjat vakna halv två ett tag) sen ammar han varje eller varannan timme tills jag går upp typ 8. Sen kör han mest powernaps vid tutten, bland kan han sova en längre stund så jag kan lägga ifrån mig honom. Måste aktivt söva honom på dagen annars får jag en övertrött bäbis. Det bästa är att gå en promenad med selen, då sover han riktigt gott och djupt. Så tror han har minsömn också.
"Tuttnaps" gör Sammy också, varar väl typ 5-10min sen börjar han greja omkring. Jag ser ju helst att han får sin sovstund på dagen, annars somnar han lätt för tidigt och då blir det direkt extra amning på natten.
 
E har sovit rätt stadigt 11-12 timmar per dygn det senaste. Hon somnar (för henne) väldigt enkelt runt 21 på kvällen och vaknar mellan 6.30-09.00 med ett par uppvak för amning. Tar sen oftast små tupplurar på runt 30 min som max, men vid lunch kan hon sova lite längre om man har tur. Dock behöver hon sövas aktivt rätt länge för sömn på dagen tex i vagn (som faktiskt fungerat mycket bättre sen klippet av tungbandet O_o), sele, i bilen eller att pappa går med henne upp och ner i trappan :p
 
Igår hade vi namngivningscermoni för C, blev väldigt lyckat. Gästerna som var där tyckte det var väldigt trevligt och C verkade förstå att det var hans dag, han har aldrig varit så exalterad förut! Vi önskade oss pengar istället för massa "krims-krams" som jag lätt tycker det blir på dop/namngivning. Gästerna var väldigt generösa, nästan så man blir generad. C får i alla fall ett rejält startskott på sitt sparkonto! Men vad svårt det är att beräkna hur mkt folk ska äta, vi har nog mat kvar så det räcker i två veckor. Synd att mkt av det är typ grönsaker som är färskvaror... Paprika/lök/tomat kan man ju göra nån gryta av men all sallad :eek:
 
Simmat :)
Ganska glad och gjorde två dyk med pappa.

Men det blev kallt idag :confused: Han tom huttrade i duschen innan jag hunnit få igång vattnet. Skumt.

Nu på väg hem, har examination att göra, tidsgränsen satt till 6 timmar så den är nog ganska omfattande :eek:
 
Simmat :)
Ganska glad och gjorde två dyk med pappa.

Men det blev kallt idag :confused: Han tom huttrade i duschen innan jag hunnit få igång vattnet. Skumt.

Nu på väg hem, har examination att göra, tidsgränsen satt till 6 timmar så den är nog ganska omfattande :eek:

Nä skjuter på den till fredag så jag kan få sista vanliga uppgiften rättad. Så kommer pappan hem tidigare på fredag istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 903
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 719
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 424
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp