Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Babysim idag.
Korven har börjat vakna strax före sju :eek:

Tror vi åker lite tidigare och köper lite stängsel till ponnyerna och lite mat på ICA, svalt nog för att det ska kunna ligga i bilen ett tag...
 
Har haft en liten febrig kille i sängen inatt, han va så himla orolig i sömnen men så fort jag tog honom på armen och täcke om så kopplade han av. Men det va som att soppa en kamin under täcket. Va likadant sist han fick vaccination, nu på morgonen är han fortfarande febrig och alldeles blankögd. Min lille:heart
 
Hm... upptäckt att Märta har olika stora pupiller. Hoppas att jag kan få en förklaring av mvc när de ringer tillbaka.
 
Grynet var på 5 månaders kontroll i tisdags, 6,8 kg och 64 cm lång. Fick vaccinationen och var påverkad ett dygn efter. :( Men sedan har det varit full fart!
Vad räknas som en portion för bebisarna? Grynet äter en iskub med banangröt till frukost. När vet man hur mycket dom s"ska"äta? Provade att göra gröt med plommon och banan men då bara klöks hon. :laugh: Jag tror den blev limmigare i konsistensen. Får försöka göra ny kanske.
 
Grynet var på 5 månaders kontroll i tisdags, 6,8 kg och 64 cm lång. Fick vaccinationen och var påverkad ett dygn efter. :( Men sedan har det varit full fart!
Vad räknas som en portion för bebisarna? Grynet äter en iskub med banangröt till frukost. När vet man hur mycket dom s"ska"äta? Provade att göra gröt med plommon och banan men då bara klöks hon. :laugh: Jag tror den blev limmigare i konsistensen. Får försöka göra ny kanske.
Sammy får Sempers banangröt gjord på 2/3 dl vatten på em/kväll och ca 1msk fruktpuré, har ökat ifrån 1tsk på 1mån. 2/3dl står som smakportion på förp om jag inte har fel för mej. Min bvc kontakt tyckte det lät lagom också och tyckte jag kunde öka det till 2ggr/dag nu under 1mån. Han glufsar glatt i sej mängden.
 
V äter så mycket han vill men han äter inte så mycket ändå. Ett par teskedar per måltid kanske. Och en fruktklämmis om dagen. Plus amning.
 
Hm... upptäckt att Märta har olika stora pupiller. Hoppas att jag kan få en förklaring av mvc när de ringer tillbaka.

Min kompis son har så, dom fick göra nån form av röntgen (va lite tokiga omständigheter kring när han föddes så tror dom tog det på ännu större allvar), men läkaren sa att han bara hade olika stora pupiller helt enkelt, hoppas det är så för märta också :) jag har olika stora ögon! Folk brukar inte se det dock förrän ja berättar det!
 
Min kompis son har så, dom fick göra nån form av röntgen (va lite tokiga omständigheter kring när han föddes så tror dom tog det på ännu större allvar), men läkaren sa att han bara hade olika stora pupiller helt enkelt, hoppas det är så för märta också :) jag har olika stora ögon! Folk brukar inte se det dock förrän ja berättar det!

Vi ska få träffa barnläkare vid nästa BVC besök. tittade på kort sen hon föddes och hon har oliak stora pupiller då med. Sköterskan sa att det kan vara medfött men de ville kolla upp för säkerhets skull (mest för att lugna orolig förälder gissar jag) Hon har så mörka ögon så det är inget jag refekterat över tidigare, ändå tittar man ju dagligen in i de fantastiska ögonen.
 
Riktigt stökigt i natt, han vaknade och grät flera gånger trots att han låg på tutten. Har även legat och sparkat mig i magen typ hela natten.

Men det hade ju sin förklaring. Han låg och stökade i babygymet och rätt som det var låg han på mage. När jag la tillbaka honom på rygg rullade han direkt över till mage igen. Han blev 3 månader igår, hoppas inte att han ska fortsätta ha så bråttom!
 
Va visst inte bara feber pga vaccination. Har en rejält förkyld liten kille i famnen och har haft det sedan igår i princip, vara riktigt nära är det enda som duger❤️. Hostar och nyser och snorsugen fick plockas fram inatt för att rensa upp näsan.
Min lille❤️
 
Fröken liten åt ett par skedar spaghetti och köttfärssås och 125ml ersättning till middag igår strax innan det var dax för sängen, sen snuttade hon sig till sömns :love: Sen vaknade bägge barnen inatt vid tre när vi hade ett åskoväder precis ovanför taket, och inte ett sånt mullrande utan ett sån som riktigt smäller och brakar :meh:

När vi lagt barnen igår så spontanbokade vi en resa i januari. Bara jag och sambon så får barnen vara hos farmor den veckan :bump:
 
Fröken liten åt ett par skedar spaghetti och köttfärssås och 125ml ersättning till middag igår strax innan det var dax för sängen, sen snuttade hon sig till sömns :love: Sen vaknade bägge barnen inatt vid tre när vi hade ett åskoväder precis ovanför taket, och inte ett sånt mullrande utan ett sån som riktigt smäller och brakar :meh:

När vi lagt barnen igår så spontanbokade vi en resa i januari. Bara jag och sambon så får barnen vara hos farmor den veckan :bump:

Gud vad härligt med resa!! Jag ska nog åka med min mamma och C i början av sommarn nästa år, längtar massor!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 419
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 174
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 664
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp