Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp nu har jag def bevis på att mina boobies sinar :(. Hon åt vid typ 15, sen ville hon ha mat igen en halvtimme senare och sen var hon grinig och hungrig igen 40 min efter det så hon slukade 100 ml ersättning också.
Så nu blir det delamning och så jag får köpa hem en stor burk ersättning istället för tetrapacken.

Såhär har det varit ett par dagar nu. Aja hon verkar inte bry sig var maten kommer ifrån bara maten kommer :laugh:
 
Idag har vi varit i stugan och börjat vintra in. O var hyfsat lugn i bilen men han är verkligen inget fan av att åka bil. Däremot älskar han att åka på ryggen, sjalade upp honom när vi kom dit sen åkte han rygg hela fm förutom två matpauser.

Var även och kikade på medryttarhästen idag. Så himla härlig, så om bara ägaren vill så kommer jag bli medryttare en till två gånger i veckan.
 
Jahapp nu har jag def bevis på att mina boobies sinar :(. Hon åt vid typ 15, sen ville hon ha mat igen en halvtimme senare och sen var hon grinig och hungrig igen 40 min efter det så hon slukade 100 ml ersättning också.
Så nu blir det delamning och så jag får köpa hem en stor burk ersättning istället för tetrapacken.

Såhär har det varit ett par dagar nu. Aja hon verkar inte bry sig var maten kommer ifrån bara maten kommer :laugh:

Det är inte en ökningsperiod då så hon beställer mer mjölk?
 
Det är inte en ökningsperiod då så hon beställer mer mjölk?
Nej jag tror inte det för jag har haft problem med att mätta henne ett tag. Om jag inte ger henne gröt/ ersättning på kvällen så vill hon amma typ 6 ggr per natt. Med gröt/ersättning blir det bara typ två max tre gånger.

Mina bröst hinner inte fylla på emellan så som hon äter men hoppar jag en amning var tredje gång och ger ersättning så hinner dem fylla på så hon blir ordentligt mätt vid nästa amning.
 
Vi hade en rätt kass natt med mycket uppvak så vi har just sovit bort större delen av fm. H ligger ff i min famn och sover så kag är fast i soffan ett tag till.
 
@BobberiBoo
Så är min donna just nu också, hon ammar konstant dag som natt.
Hon är fem månader och behöver massor med käk.
Jag ger också gröt på kvällen för att få sova bättre på nätterna :)
Gör det som passar bäst för dig och din bebis :love:
 
@BobberiBoo
Så är min donna just nu också, hon ammar konstant dag som natt.
Hon är fem månader och behöver massor med käk.
Jag ger också gröt på kvällen för att få sova bättre på nätterna :)
Gör det som passar bäst för dig och din bebis :love:
Man riktigt ser på henne hur hon gillar att få äta med oss. Ler och pratar och skriker på mig när jag är för långsam med maten :D

Idag har vi klarat oss utan ersättning men hon fick gröt till middag och sen snuttammade vi en stund när hon skulle sova:love: Nu sover hon som en gris och det ska mamma också göra :up:
 
Idag sjalade jag upp O på ryggen när vi gick till affären. Fick många lustiga blickar, när jag har honom på magen får jag bara leenden :p

Har börjat sova utkasst, O somnar ju typ 22, ibland somnar jag inte förrän typ 01. Är så drygt när man är dödstrött. :yuck: Vet inte om det är någon fas jag är i eller om mina sömnproblem börjar komma tillbaka.:meh:
 
Idag sjalade jag upp O på ryggen när vi gick till affären. Fick många lustiga blickar, när jag har honom på magen får jag bara leenden :p

Har börjat sova utkasst, O somnar ju typ 22, ibland somnar jag inte förrän typ 01. Är så drygt när man är dödstrött. :yuck: Vet inte om det är någon fas jag är i eller om mina sömnproblem börjar komma tillbaka.:meh:

Jag känner igen det där med sömnen, hade sömnproblem för några år sen, men i början av bebistiden sov jag när C sov på nätterna, och han har ju alltid sovit bra men ätit ofta men det var lätt att somna om. Nu är den tiden som bortblåst och jag kan ligga vaken mellan flera amningar :yuck:
 
Gud vad jag är trött. Nu när hon sover längre stunder på nätterna är jag mycket tröttare än innan. Skulle kunna sova stående just nu :cautious:
 
Ammade bägge brösten vid 15 och sen åt hon 70 ml ersättning också. Nu vid 19 fick hon en smakportion gröt och åt runt 30 ml ersättning för mina bröst har knappt fyllt sig alls. Jag skippade amningen nu ikväll med förhoppnig att kunna amma inatt så jag slipper pilla med ersättning inatt. Men hon hamnade i matkoma nu så hon kommer sova fram till två-tre iaf.
 
Ammade bägge brösten vid 15 och sen åt hon 70 ml ersättning också. Nu vid 19 fick hon en smakportion gröt och åt runt 30 ml ersättning för mina bröst har knappt fyllt sig alls. Jag skippade amningen nu ikväll med förhoppnig att kunna amma inatt så jag slipper pilla med ersättning inatt. Men hon hamnade i matkoma nu så hon kommer sova fram till två-tre iaf.

Ju mindre du ammar ju mindre mjölk blir det. Tråkigt men sant. När O beställer mer mjölk ammar jag varje halvtimme nästan hela dagen i typ 2 dagar sen går han tillbaka till sin normala amningsrutin. Säger absolut inte att det är fel att delamma men att försöka spara mjölk till nästa amningstillfälle är fel väg att gå. Jag har lärt mig massor i amningshjälpens slutna grupp på Facebook.
 
Vågar inte ha O i korgsängen mycket länge till, han snurrar rätt bra i sömnen och så fort han vaknar ska han lägga sig på mage. Har en växasäng som är ursöt som han skulle kunna sova ett tag i men funderar på om vi inte skulle åka och köpa en spjälsäng direkt istället. Va tror ni? Kanten på växasängen är typ 30 cm hög.
 
Vågar inte ha O i korgsängen mycket länge till, han snurrar rätt bra i sömnen och så fort han vaknar ska han lägga sig på mage. Har en växasäng som är ursöt som han skulle kunna sova ett tag i men funderar på om vi inte skulle åka och köpa en spjälsäng direkt istället. Va tror ni? Kanten på växasängen är typ 30 cm hög.

Kolla blocket, finns säkert någon beg fräsch spjälsäng så slipper ni köpa ny för en kort period! :D
 
Vågar inte ha O i korgsängen mycket länge till, han snurrar rätt bra i sömnen och så fort han vaknar ska han lägga sig på mage. Har en växasäng som är ursöt som han skulle kunna sova ett tag i men funderar på om vi inte skulle åka och köpa en spjälsäng direkt istället. Va tror ni? Kanten på växasängen är typ 30 cm hög.
Jag hade lite samma dilemma, Sammy sover i vagga med ca 35cm höga kanter, men så fort han börjar visa tendens att dra sej upp till sittande eller börjar kravla rundor så får vi skippa den. Även om han längd och breddmässigt skulle kunna ha den länge så blir den ju rätt ostabil i och med att det är en vagga. Vi köpte en spjälsäng som blir nästa säng.
 
Totalt övertrött bebis som har klängt vid brösten i 3dygn känns det som.. Förkylningen har gjort att han inte kommer till ro utan vill vara så nära som möjligt. URK vilka jobbiga dagar!! Tack och lov börjar det släppa så förhoppningsvis blir allt som vanligt snabbt igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 850
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 704
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 405
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp