Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade äntligen en hyfsad natt. Första denna veckan. O sov i sin säng ända till kl 4. Känns som vi är lite påväg ur utvecklingssprånget.

Idag ska vi till stallet igen. Längtar!
 
Vi har fasat bort amningen dagtid sedan en tid tillbaka och jobbat på att ta bort amningen nattetid. Natten mellan fre-lör tog hon en mini slurk och natten till i dag ingenting alls.
Så jag antar att det är färdigt nu. :)
(99% av mig tycker att det är väldigt skönt, den sista % är lite känslosammare för varje sak vi lägger bakom oss)
 
Jag behöver träna mer styrka. Red tempoväxlingar i trav och galoppintervaller på kråkhästen. Jag känner redan nu att jag kommer ha träningsvärk i morgon :o
Flåset var däremot i betydligt bättre skick än jag trodde :up:.
 
Nyss hemkomna från halmstad, har nog varit en tuff helg för C med närmre 80 mil i bil och 60-årskalas! Han är lika glad för det mesta, men blev lite jobbigt med allt bilåkande!
Somnade nästan så fort jag la ner honom i sängen!
 
Bättre natt inatt även om han ätit mycket. Skippar föris idag. Ska försöka dammsuga hela huset och hitta förvaring till det som förut var i blivande sovrummet.
 
Stora syster är magsjuk så här gäller det att fördela tiden jämt mellan sjukt barn och klängig bebis och hinna skura toan därimellan och komma ihåg att tvätta händerna mellan alla vändor. :arghh::meh:

Men som :bump: så matade hag bebis vid halv tio igår kväll och sen sov hon fram tills strax efter fyra innan hon ville ha mat igen:up:
 
Stora syster är magsjuk så här gäller det att fördela tiden jämt mellan sjukt barn och klängig bebis och hinna skura toan därimellan och komma ihåg att tvätta händerna mellan alla vändor. :arghh::meh:

Men som :bump: så matade hag bebis vid halv tio igår kväll och sen sov hon fram tills strax efter fyra innan hon ville ha mat igen:up:

Usch hoppas ni andra slipper och dottern blir frisk snart
 
Ringde BUMM angående att O reagerar på Althera. De sa att det var ovanligt att de inte tål althera och att det troligtvis var omogna tarmar som gör att han reagerar. Trots att utslagen talar emot det (deras ord). De tyckte jag skulle amma en månad till och testa igen sen. Jag som ville börja delamma snart. :( De rådde mig även att ringa dietisten för att se vad hon säger.
 
Så skönt det är när bebis sover gott på nätterna:up: 2nätter i sträck har han somnat runt 22-22.30 och sovit till runt 06.
Förkylningen har så gott som släppt, bara lite snorig men inte värre än att det går att hålla rent med sugen. Idag har han till och med tagit sej en lur nu på lunch och sovit sej igenom att jag dammsugat hela nedervåningen.
Min gosse det:D:love::bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
422
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 863
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 707
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 415
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp