Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
V ligger och snusar bredvid mig utan kroppskontakt. Jag är vrålhungrig och kliver upp för att ta en näve nötter.
V vaknar och är helt otröstlig. Blev inga nötter.

Mammagris?
 
Ringde BUMM angående att O reagerar på Althera. De sa att det var ovanligt att de inte tål althera och att det troligtvis var omogna tarmar som gör att han reagerar. Trots att utslagen talar emot det (deras ord). De tyckte jag skulle amma en månad till och testa igen sen. Jag som ville börja delamma snart. :( De rådde mig även att ringa dietisten för att se vad hon säger.
I gruppen på fb ”barn med mjölkproteinallergi” där är det verkligen inte ovanligt att bebisar inte tål althera, så rekommenderar att du läser där och står på dig :) alla inom vården har tyvärr inte full koll...
 
I gruppen på fb ”barn med mjölkproteinallergi” där är det verkligen inte ovanligt att bebisar inte tål althera, så rekommenderar att du läser där och står på dig :) alla inom vården har tyvärr inte full koll...

Jag är medveten men känner att det blir väl dyrt att betala runt 200 kr burken för ersättning när jag har gratis mat i tuttarna. Kan ju inte tvinga dom att skriva recept. ;)
 
Jag är medveten men känner att det blir väl dyrt att betala runt 200 kr burken för ersättning när jag har gratis mat i tuttarna. Kan ju inte tvinga dom att skriva recept. ;)
Menade mer att man ibland är tvungen att ha mer ”kött på benen” för att få vården att lyssna, då dom inte alltid har all fakta. Tog ditt inlägg som om du faktiskt ville börja ge ersättning, men är du okej med att fortsätta amma så är det ju inget problem. Ville bara ge ett råd i all välmening :)
 
Menade mer att man ibland är tvungen att ha mer ”kött på benen” för att få vården att lyssna, då dom inte alltid har all fakta. Tog ditt inlägg som om du faktiskt ville börja ge ersättning, men är du okej med att fortsätta amma så är det ju inget problem. Ville bara ge ett råd i all välmening :)

Vill egentligen börja ge ersättning runt 4 månader men kan ju vänta 2 v till om de vill att jag testar igen. Men får se vad dietisten säger, det är ju hon som skriver receptet.
 
I lördags var jag på middag utan barn :banana: hade gått bra med Douglas, han verkar inte bry sig ett dugg om vem av oss som är närvarande sålänge det serveras lite käk, mys och lek. Han får ersättning bara dom gångerna det måste bli så pga att jag är borta och det funkar jättebra, han äter så glatt. Var bra också att sambon fick vara själv med alla 3 (4) barn, jag är ju det rätt ofta vid läggning och tror inte riktigt han fattat vilken tid det ändå tar att lyckas styra upp alla och få dom att sova.

Douglas lärde sig sitta på 5-månadersdagen :up: känns som jag fick livet lite åter då han plötsligt är nöjd på golvet och kan sitta 10-15 minuter och pilla med sina leksaker flera gånger/ dag. Annars har det typ varit 15 minuter sammanlagt han varit självständig/ dag :p blir spännande att se när han börjar krypa- han är uppe på alla 4 och är sjukt sugen på att ta sig framåt.
 
I två nätter fick jag njuta av en bebis som sov hela natten utan att vakna, nu verkar den bebisen puts väck :meh: Snälla, snälla sovande bebis kom tillbaka! Hon började natten med att kräkas ned hela sin säng dessutom :banghead: I natt ville Märta att jag skulle hålla handen på henne i flera timmar, tog jag bort den vaknade hon och blev ledsen. Nu är det trött mamma och pigg bebis som ska försöka ta en liten tupplur så att vi är pigga inför babysimmet idag. Har en känsla av att det kan bli lite hursomhelst i dag... Det är tur att hon är så himla söt, ett leende eller joller och man har glömt bort hur trött och uppgiven man känner sig! :love:
 
Jag ammade senast vid 16.40 igår, och åkte sen iväg på min ridlektion innan fröken ville ha mat igen. Hon fick ersättning av pappa innan hon totaldäckade och sov non-stop från 19.00-07.00... Mina tuttar var minst sagt "AJ!" efter 14,5 timmar med bara påfyllning :arghh:
 
Jag ammade senast vid 16.40 igår, och åkte sen iväg på min ridlektion innan fröken ville ha mat igen. Hon fick ersättning av pappa innan hon totaldäckade och sov non-stop från 19.00-07.00... Mina tuttar var minst sagt "AJ!" efter 14,5 timmar med bara påfyllning :arghh:

O sov 5 h utan amning i natt. Jag fick hålla en handduk under bröstet som jag inte ammade på. Det forsade ut :o:D

Kan mjölken bli för svag? Jag tycker fröken sover mycket bättre på ersättning än på bröstmjölk på samma mängd.

Nej däremot så är ersättning jobbigare för magen att spjälka= matkoma längre. :up:
 
Donnan kaskadkräks nästan efter varje måltid med ersättning. från att knappt ha kräkts alls vid amning. Är det vanligt? Hur reagerar era små?
 
O sov 5 h utan amning i natt. Jag fick hålla en handduk under bröstet som jag inte ammade på. Det forsade ut :o:D

Hu, så illa har det aldrig varit för mig.. Har inte läckt många droppar sen lilla fröken kom så jag har nog tur på den fronten :) Men det spänner bra i brösten när det blir så långa ätuppehåll :crazy:
 
Ebbas favoritbus är att lägga en liten handduk över ansiktet och sprattla med armar och ben och göra lustiga ljud. Lyfter man på handduken och säger tittut blir hon jätte glad och drar sedan handduken över ansiktet igen :laugh:
Har era småttingar några bus för sig?:)
Min son gör likadant! Jätteroligt :D
 
Donnan kaskadkräks nästan efter varje måltid med ersättning. från att knappt ha kräkts alls vid amning. Är det vanligt? Hur reagerar era små?
Ebba får ju både ersättning och ammar och kräks efter båda. Dock kräks hon nog oftast mer efter ersättning. Vi använder minsta dinappen fortfarande för att det inte ska rinna för fort. Vi har även bytt ersättning och tycker det blev bättre då. Började med Semper och då kräktes hon mer och fick ont i magen samt att kräkset luktade vidrigt. Nu får hon Hipp och den passar henne bättre.
 
Ebba får ju både ersättning och ammar och kräks efter båda. Dock kräks hon nog oftast mer efter ersättning. Vi använder minsta dinappen fortfarande för att det inte ska rinna för fort. Vi har även bytt ersättning och tycker det blev bättre då. Började med Semper och då kräktes hon mer och fick ont i magen samt att kräkset luktade vidrigt. Nu får hon Hipp och den passar henne bättre.

Vi använder Nan, inte testat semper... kanske skulle prova Hipp o se om det fungerar bättre
 
Donnan kaskadkräks nästan efter varje måltid med ersättning. från att knappt ha kräkts alls vid amning. Är det vanligt? Hur reagerar era små?
Min kräks nästan knte alls med ersättning, men ff rätt mycket efter amning.

Bytade bajsblöja precis, bortsett från att den luktade jätte illa så fanns det som en massa små svarta trådar i det. Aldrig sett det innan :confused: Lukten kommer ju från att hon får riktig mat men trådarna??
 
Min kräks nästan knte alls med ersättning, men ff rätt mycket efter amning.

Bytade bajsblöja precis, bortsett från att den luktade jätte illa så fanns det som en massa små svarta trådar i det. Aldrig sett det innan :confused: Lukten kommer ju från att hon får riktig mat men trådarna??

Har hon ätit banan? Har förstått att det kan bli svarta trådar av bananfibrerna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 859
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 706
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 411
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp