Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
LillaE ska döpas om ett par veckor och ska bära en klänning från sambons släkt som är från 1800-talet som jag förstått det.. Tänkt att den skulle få sig en liten tvätt för den är solkig men efter att ha googlat lite vet jag inte om jag ens vågar tvätta den i vatten :nailbiting:
 
I morgon är det dags för sexmånaders besök på bvc.
Sex månader. Helt sjukt vad fort tiden går.
Sex månader som gravid gick inte såhär snabbt..

Fröken är lite för rund under rumpan än så sitta utan stöd fungerar inte mer än ngn sekund.

Jag tänkte börja fasa tillbaka lite mjölk och ägg i min mat, nu har jag dock varit utan så länge att jag inte saknar det men känner att det kan underlätta ibland när en är utanför hemmet.
 
LillaE ska döpas om ett par veckor och ska bära en klänning från sambons släkt som är från 1800-talet som jag förstått det.. Tänkt att den skulle få sig en liten tvätt för den är solkig men efter att ha googlat lite vet jag inte om jag ens vågar tvätta den i vatten :nailbiting:

vad är det för tyg?
 
Blev inte Kyrkis idag, V blev jätteledsen när jag började klä på honom, ammade och sen sov han nästan tre timmar. Vet inte om det är den andra tanden som spökar, båda nedre fram har brutit igenom egentligen utan större problem. Kan se spår längre bak också, kanske blir många på samma gång :eek:
 
Förkylningen har gett med sej riktigt bra så vi åkte på babycafe med sångstund idag, Sammy tyckte det va superspännande och jollrade glatt mot alla bebisar och vuxna:p Efter 1h åkte vi vidare mot Ica och därinne däckade han i kundvagnen. Tar på krafterna med mycket intryck❤️
 
vad är det för tyg?
Jag vet inte riktigt.. Det där med tyg är inte riktigt min grej :crazy: och jag har inte haft möjlighet att studera den superingående än, men det är mycket spets iaf. Tänkte mest att jag skulle Googla så jag visste hur jag skulle gå till väga på ett bra, skonsamt sätt när jag väll fick en stund över, och det verkar finnas mycket tips men även många "gör absolut inte såhär" som sätter käppar i hjulen för tipsen.. Känns som om vad man än gör så riskerar den att falla sönder typ om man ska tro google O_o Det gör den säkert inte, men man blir väll lynchad om man nu skulle råka tvätta sönder klänningen :eek:
 
Dietisten ringde upp idag. Hon sa att det var SJÄLVKLART att vi ska testa en annan ersättning om han inte verkar tåla den han äter nu. Och om han inte tål den andra heller så finns det ett tredje alternativ som är helt mp-fri. Känns skönt att hon hade den åsikten. Och som hon sa att det kan ju hända något så jag inte kan amma och då är det ju bra om det finns ersättning han tål.
 
Jag vet inte riktigt.. Det där med tyg är inte riktigt min grej :crazy: och jag har inte haft möjlighet att studera den superingående än, men det är mycket spets iaf. Tänkte mest att jag skulle Googla så jag visste hur jag skulle gå till väga på ett bra, skonsamt sätt när jag väll fick en stund över, och det verkar finnas mycket tips men även många "gör absolut inte såhär" som sätter käppar i hjulen för tipsen.. Känns som om vad man än gör så riskerar den att falla sönder typ om man ska tro google O_o Det gör den säkert inte, men man blir väll lynchad om man nu skulle råka tvätta sönder klänningen :eek:

Jag skulle gissa på lin eller bomull. kan du urskilja fibrerna i tyget? Har tyget en tydlig struktur? Jag hade handtvättat den lite försiktigt, eventuellt med lite galltvål och sen hängt den att torka. Strukit den medan den fortfarande var lite fuktig. Om den hållit sig i så många år tror jag att den överlever en tvätt till
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 418
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 168
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 664
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp