Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del tre

Bebis har börjat få en vaken och sovklocka nu. Vilket innebär att hon var vaken och rörde rundor i fyra timmar konstant igår em/kväll. Jättemysigt :love: MEEEN det har börjat göra att mina bröstvårtor spänner sig och göra ont och läcka :grin: så får nog skriva upp bomullsinlägg på inköpslistan :D
 
Jag är sugen på varm choklad med vispgrädde... Och en semla eller cheescake... :eek:
Det är nog tur att jag bor en bit från staden så att jag inte kan "slinka in" på närmsta fik och ge efter för suget :o

Nu skulle jag kunna sova en stund för jag blev vansinnigt trött efter maten men jag får åka och hämta junioren på fsk istället.
 
För att jag inte tycker att det passar på en flicka under ett år. På samma sätt som att jag gärna ville ha gammelrosa till sonen men drog gränsen vid spets (alla rosa plagg verkar ha spets, prinsessor, glitter eller dylikt varav spets är det enda jag kan överväga övht).

Klänningar kommer inte inhandlas även om det blir en flicka. Vi lär säkert få ett par dock (precis som vi fick finskjortor till sonen) och då får de väl användas vid barndop och liknande men inte i övrigt.

Överlag saknar jag gröna, gula och rosa kläder utan något extra på. Tror jag har 80% vitt, grått, beige, brunt och svart. 20% blått och rött. Hade gärna fått in lite mera (milda) färger men det är supersvårt. Finns inte så mycket att välja på tyvärr.

Kan inte alls hålla med. Både PoP och Mini Rodini och andra mer medvetna märken är skitbra på att blanda upp rosa med andra färger utan att göra det till krusidulligt.
 
Det här med att bygga ikea möbler med en stor mage i vägen :banghead:

Har varit och köpt ett skötbord idag med div. tillbehör samt en byrå för alla kläder!
 
Den här nästäppan :arghh:! Jag skulle försöka vila idag men kan inte eftersom jag inte kan andas. Nässpray har hjälpt korta stunder innan men nu gör det ingen skillnad. Finns det verkligen inget man kan göra... Jag kommer ju inte få sova på veckor om det här tänker hålla i sig:down:.
 
Fast jag tycker inte om mycket tryck heller vilket både PoP och Mini rodini gärna har. Jag blir sjösjuk då :(
4530_f8bab61eee-9994050433-mini-rodini-basic-wrap-body-pink-2.jpg
 
Åh tack
Jag har bara sett sånt här från dem tidigare
4X9C0297-low.jpg

Funkar inte alls för mig då jag inte klarar att fokusera blicken utan blir yr
Det där trycket är väl ett av de som är Mer så att säga.
Många av kläderna ser rätt extrema ut på bild men på kroppen ihop med neutrala byxor så blir de mindre iögonfallande. Ett tips är instagram, finns både de som säljer egen design och mycket inspo.
 
Bebis såg ut att må alldeles utmärkt på tul'et idag! Beräknas väga 1005g, läkaren va jättenöjd och tyckte det va en pigg och sund liten krabat därinne. Vi lyckades inte se vad det är för sort idag heller (frågade inte efter det men man vet ju vart man ska titta medan de mäter;))
Förra gången va läkaren lite inne på pojke men va osäker, när vi tittade idag såg det ut som en tjej. Det återstår att se på leveransdagen!

Trolig dag för snitt är 20 eller 21april:heart
 
Hm, Ärtan verkar leka "ett, två, tre, rött ljus!" med mig just nu... Ligger ner och surfar på telefonen och har telefonen liksom mellan ansiktet och magen. Känner att det sprattlar som bara den i magen, men så fort jag lyfter på telefonen för att se på magen så blir det helt stilla :cautious::love:
 
Jag har fått så ont! När jag är stilla är det mer som molvärk men när jag reser mig eller rör mig på något konstigt sätt hugger det till så att man typ skriker rätt ut. Det börjar i skinkan och går ända ner i foten. Ischias eller foglossning, vad tror ni? Vad kan man göra åt det? Alvedon har ingen effekt alls tyvärr.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
24 331
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 976
Senast: bollen__
·
Svar
1 845
· Visningar
98 698
Senast: Wille
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
3 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp