Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag jätteont i vänster nedre buk. Jag hoppas att det bara är en fis på tvären. Jag _orkar_ inte ett till utomkveds.

Ska ta alvedon och sova en timme och sedan om det är kvar får jag väl förbereda djuren, är själv hemma så måste se till att alla har vatten och är på lämpliga platser. Dvs i rastgård och hage, inte inne i huset och stallet...
 
Nu har jag jätteont i vänster nedre buk. Jag hoppas att det bara är en fis på tvären. Jag _orkar_ inte ett till utomkveds.

Ska ta alvedon och sova en timme och sedan om det är kvar får jag väl förbereda djuren, är själv hemma så måste se till att alla har vatten och är på lämpliga platser. Dvs i rastgård och hage, inte inne i huset och stallet...

Hoppas verkligen att det bara är typ gaser.. Man kan ju få ont av lite allt möjligt i början:cautious:.
 
Nu har jag jätteont i vänster nedre buk. Jag hoppas att det bara är en fis på tvären. Jag _orkar_ inte ett till utomkveds.

Ska ta alvedon och sova en timme och sedan om det är kvar får jag väl förbereda djuren, är själv hemma så måste se till att alla har vatten och är på lämpliga platser. Dvs i rastgård och hage, inte inne i huset och stallet...

Skickar positiv energi (vissa tror ju att det funkar) och håller tummarna. Låt pyret stanna kvar!!
 
Det släppte (den här gången). Det blir definitivt ett samtal till Studentgyn på måndag. Och så vis av tidigare besök åker jag nyduschad med övernattningsväska :crazy:
 
Jag är otroligt trött hela tiden trots att jag sover bra och sover några timmar på dagen.
Jag tar gravidtabletter med bla järn i. Ska träffa bm på måndag om en vecka så då kan jag ju kolla upp det mer. Men man kan ju tydligen vara ruskigt trött av att vara gravid så, har någon tips för att motverka tröttheten?
Är det bara att sova det man behöver och sedan försöka tvinga sig till någons slags rutiner?
 
Jag är otroligt trött hela tiden trots att jag sover bra och sover några timmar på dagen.
Jag tar gravidtabletter med bla järn i. Ska träffa bm på måndag om en vecka så då kan jag ju kolla upp det mer. Men man kan ju tydligen vara ruskigt trött av att vara gravid så, har någon tips för att motverka tröttheten?
Är det bara att sova det man behöver och sedan försöka tvinga sig till någons slags rutiner?
Jag har hela tiden (går in i v 39 på tisdag) varit extremt trött och det enda som funkat är att sova..
 
Det släppte (den här gången). Det blir definitivt ett samtal till Studentgyn på måndag. Och så vis av tidigare besök åker jag nyduschad med övernattningsväska :crazy:

Hoppas det går bra o att den lill* satt sig på rätt ställe. Finns det något o göra längre fram annars så att det fäster på rätt plats?
 
Hoppar in i tråden. Beräknat månadsskiftet mars-april så väldigt nytt än :)
Har ett grymt illamående och yrsel och i morgon är semestern slut så då är det dags att gå tillbaka till ett tungt stressigt jobb :down:
Har kämpat i 1.5år för detta och skulle precis påbörja barnlöshetsutredning så det var riktigt efterlängtat :) men än är det ju bara v.5 och allt kan hända.
 
Jag känner ingenting alls.

Vilket iofs stämmer med hur min mor mått med både mig och bror = finfint.

Ingen mer smärta men ringer förstås Studentgyn imorgon ändå.
 
Jaha. Studentgyn tycker man ska vänta tills man ser något. Så jag fick tid 8/8. Det är i v 7+5.

Det förra opererades ut i v 7+3.

Så meningslöst.

Och vårdcentralens gyn har tid 5/8.

Frågan är vilken jag väljer :confused:
 
Jaha. Studentgyn tycker man ska vänta tills man ser något. Så jag fick tid 8/8. Det är i v 7+5.

Det förra opererades ut i v 7+3.

Så meningslöst.

Och vårdcentralens gyn har tid 5/8.

Frågan är vilken jag väljer :confused:

Vilka har du fått bäst bemötande av innan?
 
Jag är otroligt trött hela tiden trots att jag sover bra och sover några timmar på dagen.
Jag tar gravidtabletter med bla järn i. Ska träffa bm på måndag om en vecka så då kan jag ju kolla upp det mer. Men man kan ju tydligen vara ruskigt trött av att vara gravid så, har någon tips för att motverka tröttheten?
Är det bara att sova det man behöver och sedan försöka tvinga sig till någons slags rutiner?
Om det hjälper att sova så sov.

Har haft två perioder av trötthet, första trimestern vart jag dötrött. Är i v 32 nu och måste sova ca 1-1.5 timme varje dag de dagar jag jobbar. Har varit så några veckor. Efter att jag sovit är jag som folk igen.
 
Om det hjälper att sova så sov.

Har haft två perioder av trötthet, första trimestern vart jag dötrött. Är i v 32 nu och måste sova ca 1-1.5 timme varje dag de dagar jag jobbar. Har varit så några veckor. Efter att jag sovit är jag som folk igen.
Ja, känns inte som det är så mycket att välja på. Jag jobbar hemifrån så behöver inte tänka på att åka till något jobb men hade verkligen behövt hitta en rutin så jag klarar av att jobba lite hemma iallafall istället för att bara gå runt som en hungrig trött zombie.
Är hungrig nästan hela tiden med. :p Det är så satans varmt så det går knappt att leva, men nu mullrar det så jag hoppas det blir lite regn och åska.
 
Jag är otroligt trött hela tiden trots att jag sover bra och sover några timmar på dagen.
Jag tar gravidtabletter med bla järn i. Ska träffa bm på måndag om en vecka så då kan jag ju kolla upp det mer. Men man kan ju tydligen vara ruskigt trött av att vara gravid så, har någon tips för att motverka tröttheten?
Är det bara att sova det man behöver och sedan försöka tvinga sig till någons slags rutiner?

Jag sover hejdlöst. Det är tur att jag just nu bara pluggar på distans :)
 
Och nu har jag ställt frågan om NIPT till barnmorska tillräckligt nära för att åka.

Jag ser inte downs som ett bekymmer (jag vet att det är tufft) men det finns ju värre trisomier som man gärna får reda på så tidigt det går.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 843
Senast: sthu
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 785
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 875
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
40 41 42
Svar
823
· Visningar
49 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp