Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig som sura/negativa tanten... Vi gjorde ju kub test med väldigt fina värden. Lillebror dog ändå i v.18. Funderar på o låta bli kub test denna gång, men mannen vill gärna att vi ska göra det. Men det är nog väldigt ovanligt.. Mer gnäll (förlåt) ska till bm på måndag för hälsosamtal. Har inte träffat eller pratat med henne sedan sist när jag hade ont i magen i v.14-15 och jag fick svaret att det var helt normalt (något kändes fel). Missförstå mig rätt, hon har varit så bra med de andra två barnen o det känns lite olustigt att vi kom lite på kant med varandra den sista gången vi talades vid när det gick som det gick. Så det blir lite jobbigt, men kanske skönt o rensa luften....

Annars mår jag skitilla om dagar jag med.. Två veckors ledighet kvar, skönt :)
Jag brukar inte vara så negativ, var bara tvungen.
 
Än har inte lergigan comp hjälpt något. Sover 8-10 timmar på natten och måste ändå sova 2-3timmar mitt på dagen för att inte däcka, och då är tempot ändå väldigt lugnt förövrigt, sitter mest på en stol eller småpysslar. Illamåendet kommer på kvällarna och när jag ska äta. Vaknar även vid 6-tiden och är spyfärdig. Idag ringde chefen och undrade hur jag känner att jag vill göra med jobbhelgen, det är kris med vikarier och om jag inte känner att jag klarar jobbet så vill dom få in nån för hela helgen direkt. Kommer få ett helvete av mina arbetskamrater när jag kommer tillbaka om jag inte kämpar mig dit :(
 
Kommer få ett helvete av mina arbetskamrater när jag kommer tillbaka om jag inte kämpar mig dit :(
Det låter inte trevligt alls. Är man dålig så är man. :rage:
Detta är inget som bara går att rycka upp sig från..

För mig är illamåendet värst på förmiddagarna. Är tacksam över att jag jobbar hemifrån med bla eget företag, även om jag inte kan påstå att jag är särskilt produktiv just nu.
 
Det låter inte trevligt alls. Är man dålig så är man. :rage:
Detta är inget som bara går att rycka upp sig från..

För mig är illamåendet värst på förmiddagarna. Är tacksam över att jag jobbar hemifrån med bla eget företag, även om jag inte kan påstå att jag är särskilt produktiv just nu.

Nä du har helt rätt... Vantrivs på mitt jobb, mår riktigt dåligt där (kanske inte konstigt att det fick vänta tills semestern att bli gravid:p). Tanken är att tills jag ska tillbaka efter mammaledighet så ska jag förhoppningsvis hittat ett annat jobb/utbildning... Men nu får man ta dag för dag :down:
 
Skrev fel tog bort :D


Känner mig som sura/negativa tanten... Vi gjorde ju kub test med väldigt fina värden. Lillebror dog ändå i v.18. Funderar på o låta bli kub test denna gång, men mannen vill gärna att vi ska göra det. Men det är nog väldigt ovanligt.. Mer gnäll (förlåt) ska till bm på måndag för hälsosamtal. Har inte träffat eller pratat med henne sedan sist när jag hade ont i magen i v.14-15 och jag fick svaret att det var helt normalt (något kändes fel). Missförstå mig rätt, hon har varit så bra med de andra två barnen o det känns lite olustigt att vi kom lite på kant med varandra den sista gången vi talades vid när det gick som det gick. Så det blir lite jobbigt, men kanske skönt o rensa luften....

Annars mår jag skitilla om dagar jag med.. Två veckors ledighet kvar, skönt :)
Jag brukar inte vara så negativ, var bara tvungen.
 
Känner mig som sura/negativa tanten... Vi gjorde ju kub test med väldigt fina värden. Lillebror dog ändå i v.18. Funderar på o låta bli kub test denna gång, men mannen vill gärna att vi ska göra det. Men det är nog väldigt ovanligt.. Mer gnäll (förlåt) ska till bm på måndag för hälsosamtal. Har inte träffat eller pratat med henne sedan sist när jag hade ont i magen i v.14-15 och jag fick svaret att det var helt normalt (något kändes fel). Missförstå mig rätt, hon har varit så bra med de andra två barnen o det känns lite olustigt att vi kom lite på kant med varandra den sista gången vi talades vid när det gick som det gick. Så det blir lite jobbigt, men kanske skönt o rensa luften....

Annars mår jag skitilla om dagar jag med.. Två veckors ledighet kvar, skönt :)
Jag brukar inte vara så negativ, var bara tvungen.

Man måste inte vara tokpositiv hela tiden!
 
Har en liksom stående smärta på vänster sida, inte särskilt hög på en skala men liksom skarp. Men den liknar inte alls hur utomkvedset på höger kändes.
Det som är svårt med vänster är att vänster äggstock ligger i en dal mellan livmodern och myomet. När livmodern växer flyttas myomet och då kanske det klämmer på äggstocken?
Myomet är minst 5cm i omkrets och sitter på en 3cm bred stjälk, på livmodern nära livmodertappen och lite riktad bakåt, så den trycker på ändtarmen.

Blir det värre så parkerar jag på Gynakuten tills de haft tid att kolla.

Bökigt är det och synd när läkaren som ville kontrollera myomet vid ev graviditet har semester.
 
Har en liksom stående smärta på vänster sida, inte särskilt hög på en skala men liksom skarp. Men den liknar inte alls hur utomkvedset på höger kändes.
Det som är svårt med vänster är att vänster äggstock ligger i en dal mellan livmodern och myomet. När livmodern växer flyttas myomet och då kanske det klämmer på äggstocken?
Myomet är minst 5cm i omkrets och sitter på en 3cm bred stjälk, på livmodern nära livmodertappen och lite riktad bakåt, så den trycker på ändtarmen.

Blir det värre så parkerar jag på Gynakuten tills de haft tid att kolla.

Bökigt är det och synd när läkaren som ville kontrollera myomet vid ev graviditet har semester.
Håller tummarna för att allt ändå går bra. Hemskt att behöva ha ont dock.
 
Har en liksom stående smärta på vänster sida, inte särskilt hög på en skala men liksom skarp. Men den liknar inte alls hur utomkvedset på höger kändes.
Det som är svårt med vänster är att vänster äggstock ligger i en dal mellan livmodern och myomet. När livmodern växer flyttas myomet och då kanske det klämmer på äggstocken?
Myomet är minst 5cm i omkrets och sitter på en 3cm bred stjälk, på livmodern nära livmodertappen och lite riktad bakåt, så den trycker på ändtarmen.

Blir det värre så parkerar jag på Gynakuten tills de haft tid att kolla.

Bökigt är det och synd när läkaren som ville kontrollera myomet vid ev graviditet har semester.

Bättre att kolla en gång för mycket än för lite, låter ju som ett stort myom så det låter ju inte osannolikt att det blir saker i kläm när livmodern växer. När kommer läkaren tillbaka efter semestern och har ni någon plan för vad göra?

Håller tummarna för att allt är som det ska :)
 
Bättre att kolla en gång för mycket än för lite, låter ju som ett stort myom så det låter ju inte osannolikt att det blir saker i kläm när livmodern växer. När kommer läkaren tillbaka efter semestern och har ni någon plan för vad göra?

Håller tummarna för att allt är som det ska :)

Finns ingen plan mer än övervakning. Man kan inte göra annat än övervaka och vid behov smärtstilla.
 
Har en liksom stående smärta på vänster sida, inte särskilt hög på en skala men liksom skarp. Men den liknar inte alls hur utomkvedset på höger kändes.
Det som är svårt med vänster är att vänster äggstock ligger i en dal mellan livmodern och myomet. När livmodern växer flyttas myomet och då kanske det klämmer på äggstocken?
Myomet är minst 5cm i omkrets och sitter på en 3cm bred stjälk, på livmodern nära livmodertappen och lite riktad bakåt, så den trycker på ändtarmen.

Blir det värre så parkerar jag på Gynakuten tills de haft tid att kolla.

Bökigt är det och synd när läkaren som ville kontrollera myomet vid ev graviditet har semester.
Med tanke på din historia med flera X och liknande så hade jag inte väntat alltför länge med att åka in. Visst kan det kännas fel att ta upp en tid i onödan men sjukvården finns ju faktiskt till för att hålla folk friska. Är du det minsta osäker så åk in.

Eller så kan du göra som min kompis gjorde. Hon blev så förbannad på att hon inte kunde få ett ultraljud så hon bad seminveterinären kolla (dom är grannar) :D
 
Med tanke på din historia med flera X och liknande så hade jag inte väntat alltför länge med att åka in. Visst kan det kännas fel att ta upp en tid i onödan men sjukvården finns ju faktiskt till för att hålla folk friska. Är du det minsta osäker så åk in.

Eller så kan du göra som min kompis gjorde. Hon blev så förbannad på att hon inte kunde få ett ultraljud så hon bad seminveterinären kolla (dom är grannar) :D

De har en prob för dräktighetskoll hos veterinären. Men ponnyn har varit där två gånger på två veckor och min plånbok börjar bli lite ledsen :(
 
Någon mer som har svårt för lukter?

Jag har alltid varit väldigt okänslig och kunnat göra rent sådant som sambon flytt från men nu kan jag knappt öppna kylen utan att kväljas. :yuck:
 
Usch vad trist :(

Nä hon är ju frisk varje gång! Sväller upp så man misstänker ligamentskada och sen gaffelbandsskada (samma ben) men är ren på böjprov och ultraljud. Helknasigt. Vågar inte avvakta heller efter skadan på bak som var allvarlig men inte gav särskilt tydliga fynd innan ultraljud.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 563
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 887
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 163
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
40 41 42
Svar
838
· Visningar
51 801
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp