Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

www.fostertest.se


"NIPT tar fasta på att fostrets DNA förekommer i mammans blod under graviditeten. Ett vanligt blodprov analyseras med en teknik kallad Nästa Generations Sekvensering (NGS), som bestämmer mängderna av de 23 kromosomerna. Dessa ska vara lika om fostret är normalt, medan en avvikelse hos någon av de somatiska kromosomerna indikerar syndrom. NIPT har redan utförts på över 300.000 graviditeter och är både bättre och säkrare än de tidigare metoderna: över 99,9 procent av alla foster med Downs syndrom identifieras."
 
www.fostertest.se


"NIPT tar fasta på att fostrets DNA förekommer i mammans blod under graviditeten. Ett vanligt blodprov analyseras med en teknik kallad Nästa Generations Sekvensering (NGS), som bestämmer mängderna av de 23 kromosomerna. Dessa ska vara lika om fostret är normalt, medan en avvikelse hos någon av de somatiska kromosomerna indikerar syndrom. NIPT har redan utförts på över 300.000 graviditeter och är både bättre och säkrare än de tidigare metoderna: över 99,9 procent av alla foster med Downs syndrom identifieras."

Visst är det ganska dyrt att göra det? Har för mig att jag läste att det kostar runt 7500 att göra.
 
BM som gör NIPT ringde idag och sade att man måste göra ultraljud först och jag hoppades lite att de erbjöd den servicen men icke.

Vill jag göra NIPT är det bara att ringa och boka tid tidigast i v 10.

I övrigt noll symtom. Eller det drar som fan i ligamenten när jag reser mig från liggande till stående. På ett sätt skönt men samtidigt läskigt. Lite mer påtagliga bevis för att det är något på G vore fint :eek:
 
Jag har börjat må väldigt illa nu, men inte så jag kräks. Är både hungrig och inte hungrig, inget känns lockande att äta samtidigt som jag vill äta, och vissa saker smakar inte samma längre. Och en stund efter jag ätit kommer illamåendet, om jag inte småäter något hela tiden. :p


Jag kikade också på NIPT men det finns ju inget här uppe i norr som gör sådant som jag förstår det.
 
BM som gör NIPT ringde idag och sade att man måste göra ultraljud först och jag hoppades lite att de erbjöd den servicen men icke.

Vill jag göra NIPT är det bara att ringa och boka tid tidigast i v 10.

I övrigt noll symtom. Eller det drar som fan i ligamenten när jag reser mig från liggande till stående. På ett sätt skönt men samtidigt läskigt. Lite mer påtagliga bevis för att det är något på G vore fint :eek:
Men åhhh vad bra!!! Det är ju ett tecken på att livmodern växer! Bästa symptomet ju!!! :banana:
 
Vad gör man egentligen när man mår så pissigt att man verkligen inte känner att man klarar av ett stressigt jobb i vården i nuläget? Senaste veckan har jag inte orkat göra ett skvatt hemma och har varit hemma från jobbet två dagar nu...
 
Bäckensmärtor. Japp. De andra graviditeterna har hunnit ge i höger skinka, den här nu i båda. Blir sämre med rörelse. Inte outhärdligt men "lustigt".
 
@lil-sis Har gjort, skulle prova postafen men det blev jag dötrött av, då ska dom prova skriva ut lergigan comp som jag hört att man blir ännu tröttare av och det skulle inte funka :crazy: har riktigt tuffa pass i helgen och kommer inte att funka att vara neddrogad :crazy:
 
@lil-sis Har gjort, skulle prova postafen men det blev jag dötrött av, då ska dom prova skriva ut lergigan comp som jag hört att man blir ännu tröttare av och det skulle inte funka :crazy: har riktigt tuffa pass i helgen och kommer inte att funka att vara neddrogad :crazy:

Lergigan comp blir du piggare av, äter dessa själv och då det är efedrin/koffein i så har det en uppiggande effekt. Så jag skulle ge lergigan comp en chans :) Dock blir man trött när de går ur kroppen men ett par timmar mår man faktiskt ganska bra. Dock bör man inte dricka kaffe eller annan dryck med koffein i när man tar dessa.

Vanlig lergigan däremot kan man bli tröttare av.
 
CB digital visar 3+ idag. Det är första gången den gör det utan blödning. Med första utomkvedset visade den bara 2-3 men jag minns inte när jag testade andra gången, måste varit efter den lilla blödningen jag hade innan det började göra ont.
 
CB digital visar 3+ idag. Det är första gången den gör det utan blödning. Med första utomkvedset visade den bara 2-3 men jag minns inte när jag testade andra gången, måste varit efter den lilla blödningen jag hade innan det började göra ont.

Efter lite snokande i journalen tycks blödningen ha varit i 6+ något.
 
Jag mår så illa hela dagen nu, och om jag vaknar på natten. :rage:
Inte sugen på att äta nånting alls förutom vattenmelon.

Jag avbokade tiden hos barnmorskan på måndag då sambon inte kan ta ledigt just då. Men det är ju ändå såpass tidigt än. Ungefär 6+2 idag.

När gör de ultraljud och så hos er?
Jag frågade när jag avbokade tiden om de iaf lyssnar på hjärtat eller så innan v 18 men det gör dom inte heller. Det är ju 3 månader kvar till vecka 18. :eek:
 
Jag mår så illa hela dagen nu, och om jag vaknar på natten. :rage:
Inte sugen på att äta nånting alls förutom vattenmelon.

Jag avbokade tiden hos barnmorskan på måndag då sambon inte kan ta ledigt just då. Men det är ju ändå såpass tidigt än. Ungefär 6+2 idag.

När gör de ultraljud och så hos er?
Jag frågade när jag avbokade tiden om de iaf lyssnar på hjärtat eller så innan v 18 men det gör dom inte heller. Det är ju 3 månader kvar till vecka 18. :eek:
Vi valde att göra KUB test just för att få se liten innan v 18.. Men annars är det RUL som gäller
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 844
Senast: sthu
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 790
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 875
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
40 41 42
Svar
824
· Visningar
49 163
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp