Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä hon är ju frisk varje gång! Sväller upp så man misstänker ligamentskada och sen gaffelbandsskada (samma ben) men är ren på böjprov och ultraljud. Helknasigt. Vågar inte avvakta heller efter skadan på bak som var allvarlig men inte gav särskilt tydliga fynd innan ultraljud.
Jag tycker att hon får bestämma sig hur hon vill ha det :p
 
Håller tummarna stenhårt för dig @lil-sis att allt är som det ska och även att myomet håller sig i schack. Jag har en vän som hade väldiga problem med sitt myom under graviditeten. Hoppas att du slipper det!
 
Håller tummarna stenhårt för dig @lil-sis att allt är som det ska och även att myomet håller sig i schack. Jag har en vän som hade väldiga problem med sitt myom under graviditeten. Hoppas att du slipper det!

Journalen varnar tydligt för problem men det är å andra sidan bra, lättare att få hjälp då.

Jag var på kvinnokliniken och ställde frågan om operation men en konferens bestämde att det var bättre att lämna kvar. Den breda stjälken ger hyfsat stor risk för blödning och i värsta fall hysterektomi.

Då är smärta ett par månader bättre.
 
Journalen varnar tydligt för problem men det är å andra sidan bra, lättare att få hjälp då.

Jag var på kvinnokliniken och ställde frågan om operation men en konferens bestämde att det var bättre att lämna kvar. Den breda stjälken ger hyfsat stor risk för blödning och i värsta fall hysterektomi.

Då är smärta ett par månader bättre.
Ja det är ju så klart tufft med 9 månader smärta men det är förhoppningsvis värt det. Min kompis tog sig igenom det och har nu en 1,5 månader gammal son. Hoppas innerligt att du också har det snart!
 
De har en prob för dräktighetskoll hos veterinären. Men ponnyn har varit där två gånger på två veckor och min plånbok börjar bli lite ledsen :(

Usch, vad tradigt.. Min hade klippkort för nåt år sedan, peppar peppar... Hoppas de finner ut vad det är!
 
Någon mer som har svårt för lukter?

Jag har alltid varit väldigt okänslig och kunnat göra rent sådant som sambon flytt från men nu kan jag knappt öppna kylen utan att kväljas. :yuck:

Mm.. Jag hade kunnat ta anställning som spårhund, jobbigt när saker luktar o man inte kan komma bort :yuck:
 
Jag önskade mig illamående för att graviditeten skulle kännas mer verklig och illamåendet kom för någon vecka sedan. Men idag kom första spyan. :yuck: Tack och lov verkar jag känna av det i god tid så jag hinner gå på toa, sätta upp håret och placera mig över stolen. Det var den frukosten det..

Mitt högre bröst har blivit lite större, men inte det vänstra, än? :laugh: 6+5
 
Mm.. Jag hade kunnat ta anställning som spårhund, jobbigt när saker luktar o man inte kan komma bort :yuck:
Hehe, ja! Min sambo brukar vara känslig för äckliga lukter men nu känner jag bra mycket mer än vad han gör. Ett köttigt hundben hade blivit dåligt ute och det kändes in så fort fönstret var öppet men sambon insisterade på att jag nog inbillade mig, tills jag fann det där äckliga benet.

Igår gjorde han nudlar och lukten av kryddan var helt vidrig. :yuck:
 
Jag har typ ett latent illamående. Ligger lite i bakgrunden och är svårt att hantera för det är i princip samma om jag äter eller inte.

Tuttarna har verkligen gjort en ärtig comeback :D :o
 
Jag har typ ett latent illamående. Ligger lite i bakgrunden och är svårt att hantera för det är i princip samma om jag äter eller inte.
Så har det varit i en vecka , både dag och natt . :meh:
Kunde hoppas att resten av dagen skulle vara bra om jag börjar spy på morgonen men inte än så länge.
 
Så har det varit i en vecka , både dag och natt . :meh:
Kunde hoppas att resten av dagen skulle vara bra om jag börjar spy på morgonen men inte än så länge.

Enda gången jag inte mår illa är när min lilla ficka till magsäck är helt full men det går inte att ha den full hela tiden ens om jag orkade äta så. Knäcke stannar ganska länge iaf.
 
Hehe, ja! Min sambo brukar vara känslig för äckliga lukter men nu känner jag bra mycket mer än vad han gör. Ett köttigt hundben hade blivit dåligt ute och det kändes in så fort fönstret var öppet men sambon insisterade på att jag nog inbillade mig, tills jag fann det där äckliga benet.

Igår gjorde han nudlar och lukten av kryddan var helt vidrig. :yuck:

Yeak:yuck:
Fick ulkningskänslor av blöt kattmat innan, det luktar med fy f-n.....
 
Enda gången jag inte mår illa är när min lilla ficka till magsäck är helt full men det går inte att ha den full hela tiden ens om jag orkade äta så. Knäcke stannar ganska länge iaf.

A-fil o rosenfranska har jag livnärt mig på... Stannar ett tag :grin:
Börjar jobba om 1,5 vecka kan undra hur det kommer gå...
 
Jag lever på råg-rut och majskakorO_o Lergigan comp har inte hjälpt något så funderar på om det är lika bra att sluta med dom eftersom jag sover största delen av dygnet nu. Har varit hemma från jobbet en vecka men känner mig fortfarande inte arbetsför så ringer nog läkare i morgon och kollar vad dom tycker.
 
Jag lever på råg-rut och majskakorO_o Lergigan comp har inte hjälpt något så funderar på om det är lika bra att sluta med dom eftersom jag sover största delen av dygnet nu. Har varit hemma från jobbet en vecka men känner mig fortfarande inte arbetsför så ringer nog läkare i morgon och kollar vad dom tycker.

Jag har slutat med Lergigan comp. Tyckte jag fick magont av dem :crazy:
 
Jag har slutat med Lergigan comp. Tyckte jag fick magont av dem :crazy:

Ojdå, jag som har en väldigt känslig mage som brukar reagera på sånt har faktiskt inte gjort det på denna :crazy: men är supertrött och tycker inte att den gör nån skillnad på illamåendet så då känns det onödigt att häva i sig tabletter. Men dom kommer väl säkert dra till med nått nytt när jag ringer läkaren i morgon, primperan eller seabands eller nått :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 563
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 887
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 163
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
40 41 42
Svar
838
· Visningar
51 801
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp