Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är säkert hormonerna som spelar in men jag känner mig som en hemsk mamma som skaffar ett barn till. Som om vår son inte räcker till :( Som om vi ska ersätta honom osv. Skuldkänslorna är enorma och ändå så är enda anledningen till att vi skaffar en till just att Bastian är så fruktansvärt underbar :love: Hade han varit en plåga så hade vi tänkt både en och två gånger först.

Samtidigt har jag skuldkänslor för Liten för hur ska jag kunna älska någon så mycket som jag älskar vår son? Kommer Liten känna sig som om hen kommer i andra hand. Som en backup om det händer Bastian något? :confused::(

Är jag ensam om dessa funderingar och orosmoment eller finns det fler därute som går igenom/ gått igenom dem? Blir det bättre?

Jag kände och funderade precis likadant som du när vår snart 3månaders låg i magen. Jag lovar att det ordnar sig så fort bebis e ute ;)

Däremot har man ett konstant dåligt samvete för att inte kunna finnas där hela tiden för båda två samtidigt...
 
Aktiviteten i min mage varierar från vecka till vecka (eller dag till dag) likt en berg-och-dalbana; mycket variation och mycket olika. Ena dagen kan det vara full disco för att nästa dag knappt röra sig alls, bara vara tungt.

Jag blir mest sur när ungen stillnar till så fort maken kommer i närheten med sin hand. :mad:

/malumbub, vecka 27.

Så år vår bebis också. Vecka 36 nu och mannen har känt sparkar kanske 10 gånger. Har moderkakan i bakvägg. Känner inte själv heller så tydliga, man hör ju om de som får revbenen söndersparkade
 
Igår kanske en buff på hela dagen.

Jag vet att det är normalt (bah) men när det väl börjat så önskar jag att det vore regelbundet. Verkligen spökvecka just nu :crazy:
Ja, nu när det väl börjar röra sig så försöker jag känna efter så fort jag sitter still, men har varit lugnt idag tills precis nu. Nu är det lite gymnastik eller liknande där inne. Det är en märklig och ovan känsla, men väldigt spännande.

Är lite nojjig att något ska vara tokigt (jag är en nojjig person) men samtidigt är det ju något ovanligt som har rört sig, och sparkarna igår var väldigt tydliga. Det kan inte ha varit pruttgaser.

Jag blir mest sur när ungen stillnar till så fort maken kommer i närheten med sin hand. :mad:.
Jag har läst om MÅNGA som har det dilemmat. Det kan vara full fräs men så fort partnern ska känna är det helt stilla. :rofl:



Jag får uppdatera imorgon efter ultraljudet, det är 8:20 på morgonen :)
 
Förresten så kräktes jag idag igen! :mad: Illamåendet är borta men om jag hinner bli vrålhungrig tills jag äter frukost så verkar den komma upp.. och jag hinner inte ens gå på toa, bara vrida huvudet åt sidan. Skoj! :banghead:
 
Får försöka rida runt lite på andras för jag inbillar mig att den här förlossningen kan gå sämre om jag inte håller i ridningen (så är det säkert inte men det känns som att ridningen hjälpt till lite vid förlossningarna).
Jag får kanske ta mig i kragen lite och ta några turer med min häst också. Hon kan vara ganska busig men sambon får gå med med någon hund så ska det allt gå bra, skrittar jag bara så brukar det vara lugnt med.
 
Ja, nu när det väl börjar röra sig så försöker jag känna efter så fort jag sitter still, men har varit lugnt idag tills precis nu. Nu är det lite gymnastik eller liknande där inne. Det är en märklig och ovan känsla, men väldigt spännande.

Är lite nojjig att något ska vara tokigt (jag är en nojjig person) men samtidigt är det ju något ovanligt som har rört sig, och sparkarna igår var väldigt tydliga. Det kan inte ha varit pruttgaser.


Jag har läst om MÅNGA som har det dilemmat. Det kan vara full fräs men så fort partnern ska känna är det helt stilla. :rofl:



Jag får uppdatera imorgon efter ultraljudet, det är 8:20 på morgonen :)

Hade RUL 8.30 imorgon från början men sambon kunde inte så nu får jag vänta till måndag :crazy:
 
Skit dag idag. Sitter jag eller ligger så har jag ont i fogarna, står jag och går så mår jag så fruktansvärt illa så det svartnar för ögonen. Oavsett om jag ätit eller inte så har jag hungerkänslor som blir så starka att jag får ont i magen.

Va i helskotta bor därinne egentligen?? :wtf::confused:
 
Rul klart :) Allt såg jättefint ut :love: undrar om jag verkligen kan tro på att det kommer en bebis, på riktigt.... :o Ska berätta för barnen när elektrikern som är här har åkt och resten av våra familjer. Får nog ta tjuren vid hornen i morgon och berätta på jobbet i morgon. Känns jobbigt för jag vet att många kommer se det som ett problem...

Fick klart idag att jag ska få b12 injektioner och en tid till läkaren nästa fredag för ev. sjukskrivning (vill inte) men jobbet är tungt :crazy: och min kropp mår inte alls bra :cry:
 
Rul klart :) Allt såg jättefint ut :love: undrar om jag verkligen kan tro på att det kommer en bebis, på riktigt.... :o Ska berätta för barnen när elektrikern som är här har åkt och resten av våra familjer. Får nog ta tjuren vid hornen i morgon och berätta på jobbet i morgon. Känns jobbigt för jag vet att många kommer se det som ett problem...

Fick klart idag att jag ska få b12 injektioner och en tid till läkaren nästa fredag för ev. sjukskrivning (vill inte) men jobbet är tungt :crazy: och min kropp mår inte alls bra :cry:

Men va skönt att allt såg bra ut:love:
Jobbet klarar sej, du är inte den första i världshistorien som ska vara mammaledig:up:
 
Rul klart :) Allt såg jättefint ut :love: undrar om jag verkligen kan tro på att det kommer en bebis, på riktigt.... :o Ska berätta för barnen när elektrikern som är här har åkt och resten av våra familjer. Får nog ta tjuren vid hornen i morgon och berätta på jobbet i morgon. Känns jobbigt för jag vet att många kommer se det som ett problem...

Fick klart idag att jag ska få b12 injektioner och en tid till läkaren nästa fredag för ev. sjukskrivning (vill inte) men jobbet är tungt :crazy: och min kropp mår inte alls bra :cry:

Vad härligt att allt såg bra ut! Trist med jobbet men det löser sig alltid :) folk bör ju inte direkt bli förvånade över att människor väljer att skaffa barn
 
Skulle ha en ledig och skön fredag och bara spendera den som gravid i soffan med nåt gott, då biter jag givetvis sönder en lagning i en tand:mad:
Så det blir ett akutbesök på tandvården istället och jag fullständigt hatar att gå till tandläkaren, kallsvettas av bara tanken:crazy:
Kul. Verkligen.
 
@Lazy Lady
Å stackare!

Jag spenderade min lediga dag igår med att vabba min yngsta dotter. Hon är på dagis idag, igår var hon super pigg :banghead:
Imorgon ska jag jobba, men på kvällen ska jag gå ut :banana: jag passar på att hitta på saker nu innan tiden där man lider av kronisk trötthet, bara sitter och ammar och byter bajsblöjor kommer :p
Det första året som mamma är sjukt oglamuröst!
 
Skulle ha en ledig och skön fredag och bara spendera den som gravid i soffan med nåt gott, då biter jag givetvis sönder en lagning i en tand:mad:
Så det blir ett akutbesök på tandvården istället och jag fullständigt hatar att gå till tandläkaren, kallsvettas av bara tanken:crazy:
Kul. Verkligen.

Dåligt tajmat :p
 
Jag är påväg att bli sjuk igen tror jag, blir galen... Fem veckor i somras, runt sex sju veckor här tidig höst och så nu igen... Har snorat några dagar och igår kom halsontet, men som tur är så är det borta idag i alla fall...
 
Något:mad: Skitsur är jag! Som tur är så lägger dom bara dit en lagning och sen får jag åka hem. Ingen undersökning eller allmänt rotande i munnen så det lär gå kvickt.

Skönt då får du se fram emot soffan till efter tandläkaren i alla fall :) du får väl be karln fixa nån god mat som tröst för tanden :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 251
Senast: sthu
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 090
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 297
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
41 42 43
Svar
851
· Visningar
52 806
Senast: eyz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp