Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är påväg att bli sjuk igen tror jag, blir galen... Fem veckor i somras, runt sex sju veckor här tidig höst och så nu igen... Har snorat några dagar och igår kom halsontet, men som tur är så är det borta idag i alla fall...

Ah jag har sådan "feberhuvudvärk" idag. Ska knapra lite alvedon och sen vara extra lat tror jag. Bara städa köket som ser ut som en krigszon efter att sambon jagat möss inatt. Kanske ska propsa på köpepizza, det äter vi typ aldrig :)
 
Ah jag har sådan "feberhuvudvärk" idag. Ska knapra lite alvedon och sen vara extra lat tror jag. Bara städa köket som ser ut som en krigszon efter att sambon jagat möss inatt. Kanske ska propsa på köpepizza, det äter vi typ aldrig :)

Jag hade sån huvudvärk igår och fick ta två alvedon! Jag har varit o handlat räkor, baguett och aioli precis som vi ska äta ikväll, också lite lagom enkelt sådär ;)
 
Tokförkyld, hes, snorig, rödögd. Som bonus fick sonen nattskräck natten till idag så vi har varit vakna halva natten.

Kom till jobbet idag... mina kollegor tittade på mig med skräck som lös ur deras ögon, de utbrast i kör "Du tänker inte stanna va!???".. Ngt säger mig att jag inte såg ut att vara på toppO_o. Jag fick en känsla av att de inte ville ha mig där :p. Så nu blir det jobb hemifrån idag.

Allt det där "gravidglittret" vissa pratar om att gravida har tycks utebli helt här :meh:.
 
Nu så! Allt var bra med lillen, som är mycket större nu. Kändes underbart att få se lillen igen! :love:Barnmorskan hade lite svårt att se kön då benen kneps ihop men jag är glad bara det blir ett friskt barn såklart. Jag och sambon har dock en känsla av att är en flicka. Nu är det bara att vara glad och börja planera. Vi hade bestämt att efter RUL skulle vi börja planera lite och klura på namn och sådär.
Tjejnamn har vi några förslag som båda tycker om men killnamn hittar vi inga alls (än). :confused:

Här är en av bilderna.. Vilket leénde!? :eek:

2ZaTZW9EVi7aY6Ws9eTEMOtONGirxtgXZvh_x-ix38k


Datumet stämde nästan exakt med tidigare datum, det är beräknat förlossning den 18 mars istället för den 19. :)
 
Nu så! Allt var bra med lillen, som är mycket större nu. Kändes underbart att få se lillen igen! :love:Barnmorskan hade lite svårt att se kön då benen kneps ihop men jag är glad bara det blir ett friskt barn såklart. Jag och sambon har dock en känsla av att är en flicka. Nu är det bara att vara glad och börja planera. Vi hade bestämt att efter RUL skulle vi börja planera lite och klura på namn och sådär.
Tjejnamn har vi några förslag som båda tycker om men killnamn hittar vi inga alls (än). :confused:

Här är en av bilderna.. Vilket leénde!? :eek:

2ZaTZW9EVi7aY6Ws9eTEMOtONGirxtgXZvh_x-ix38k


Datumet stämde nästan exakt med tidigare datum, det är beräknat förlossning den 18 mars istället för den 19. :)
Skönt att det såg bra ut! Sånt är en lättnad!!
Kan inte se bilden:)
 
Ah dessa hormonstormar.
Idag har jag inte varit ledsen men Russelln som inte tycker om kramar har fått sitt tålamod prövat till det yttersta :angel: Han blir gärna smekt och kliad på magen i evigheter men vill vara "fri".

Och så sprutade tårarna när deltagaren i Lyxfällan fick matkasse i ett halvår :rofl:
 
Hel dag på mässa med mycket stå och gå, jag undrar hur benen kommer kännas i morgon? Jag var lite förutseende och drog på stödstrumpor i alla fall. Med ettan hade jag besvär med myrkrypningar och jag hoppas att jag slipper det nu. Minns paniken när jag skulle sova vissa kvällar eller när det var en dag med mycket tid i bilen...
 
Idag blev det klart att jag får en högre chefstjänst, med start om typ nån vecka eller två, som innebär att jag ska ta över en väldigt dåligt fungerande verksamhet och försöka vända och få det stabilt tills bebis föds och min biträdande får ta över en tid O_o Må jag fortsätta att ha energi och må bra! Och måtte jag och sambon få ihop livet då vi ju inte har barnomsorg till vår 17 - månaders men båda jobbar och så en 6-åring varannan vecka som måste skjutsas till och från skolan på annan ort. Ibland undrar jag om jag kanske är lite väl optimistisk i min tanke... aja det ska bli kul iaf, jag gillar utmaningar och lite press :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 848
Senast: sthu
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 799
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 879
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
40 41 42
Svar
824
· Visningar
49 287
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp